Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag har lite svårt för begreppet lagom ibland kanske...

Nu händer det inte så mycket.
Jobbar nattetid och sover på dagarna.
Utöver det läser jag i badet och motionerar samt äter superkorrekt!
Är så taggad att sköta mig!
Jag skall allt visa mig själv att jag kan allt jag vill!

Anmälde mig ju på www.tappa.se och följer det med glädje slaviskt!
Skriver in allt jag äter i detalj och får i gengäld svart på vitt i staplar och diagram hur min kropps framtid ser ut i form av en detaljerad kaloribalans. Berömmet för bra uppförande är omedelbart och tydligt!

De 3 första dagarna nu har jag gått stavpromenader och haft mig så att jag fått i hop >20.000 steg per dag och ätit mig mätt på mindre än 1000 kcal per dag.
(Inte bra enligt Tappa.se, de tycker aldrig man ska äta mindre än 1300 kcal men det blir inte så mýcket kalorier om man håller sig borta från kolhydrater.)

Jag har bestämt att köra låg mängd kolhydrater men inte helt utesluta det. Jag tänker följa Tappas strategi med att räkna kalorier.

Det är hur som helst inga svårigheter att hålla sig borta från ett glas vin eftersom nattarbete inte direkt ger sådana infall. Skulle kännas pestigt att föra in sådan kalorier i datasystemet också...
Fy!

Kanske inte optimalt att gå ut så hårt och så där i början men jag får nog snart in en bättre balans i det hela.
Just nu är det inte så mycket tid att spela på för motion eftersom jag bara har några få timmar lediga då jag inte sover eller jobbar per dygn. 

Det är bara att ge sig ut och stavgå i mörkret alltså!
I dag var syrran och jag ute 2 timmar exakt.
I övrigt springer jag runt på jobbet extremt mycket mer än vad som är nödvändigt. Tar alla omvägar och flera extrapromenader.

Tro inte att jag bara håller på med det här i mitt liv.
Jag har ju bloggen som en positiv hjärntvätt i olika saker i livet.
Det blir just nu en del skrivet om hälsa för mig men det är som sagt var min positiva spark i arschlet!

Någon som har lust att hänga på och kämpa tillsammans med mig?
Mot ett starkare, piggare friskare och slankare 2009!

Kommentarer
Postat av: amonym

Oj vilken energi! Min duktighet fick backa undan lite i all julmatsorgie....syntes i morse när man klev upp på vågen. Men men nya tag får det bli nästa vecka. Var rädd om dig!

kram

2008-12-29 @ 08:44:56
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Kraka

Orsaken till att man inte ska äta mindre än sin basmetabolism är att kroppen annars blir katabol. Man kommer då inte att gå ner i vikt utan tär på viktiga saker i kroppen istället. Framför allt kommer kroppen att lagra allt som fett snabbt de gånger man äter ordentligt eftersom det är en uråldrig skyddsmekanism och kroppen är inställd på svält. Men det vet du ju!

Det bästa är att lägga sig precis på sin basmetabolism.

Annars är tappa.se bra. Innan de designade om sin sida hade jag ett intervjucitat på deras startsida. Har varit med i en artikel i Amelia också om tappa.se. Men det är ett antal år sedan.

2008-12-29 @ 08:55:48
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Kraka

Jag tränar redan en hel del även om jag sällan skriver om det. Brukar snudda vid det någon gång bara. Men vi har väl alla vår kamp att utkämpa och jag hänger gärna på och "jämför resultat" även om min kamp rör sig i en annan av livets sfärer. :-)

För oavsett vad man vill uppnå så handlar det om planering, genomförande och utvärdering. (Känns igen från omvårdnadsprocessen bland annat)

Ha några riktigt fina dagar som avslut på 2008. 2009 vlir ett bättre år - på ALLA sätt! Kram!

2008-12-29 @ 11:51:34
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: C a m i l l a

Här kan man ju inte bli annat än inspirerad och motiverad!!! Jag har varit ute på snabb, långprommis med bästis i 1½ timme i solen i dag. Helt underbart!

Synd att vi inte bor närmare varandra du och jag, jädrar vad vi hade motionerat då!

Kram och lycka till! Däremot tycker jag att du kan äta lite mer, kroppen måste ha i sig en massa energi för att orka!

2008-12-29 @ 16:11:06
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: anja

jag är lika illa som du:-) fast jag använder viktklubb.se. har ju de där förbenade 7 kg kvar efter bebis....suck. tar tacksamt emot nya prom-ideer:-). kram

2008-12-29 @ 16:51:11
Postat av: C a m i l l a (igen)

Visst är boken bra??? Jag skickade hem min med Fia i dag, hon kommer också att gilla den - det vet jag. Jag håller med, han är en sån jäkla skitstövel att man blir galen, men ändå - sättet han sköter om henne och är med henne sista tiden... ja, jag saknade ord då jag läst ut den! Jag förlät honom i de sista kapitlen.

2008-12-29 @ 17:05:09
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0