Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Äntligen!

I morse vaknade jag strax innan klockan av en mycket märklig dröm igen.
Jag är helt säker på att drömmen var symbolisk i alla avseenden och till och med jag kunde direkt tyda dess innebörd. Det gick inte att ta miste på vad mitt undermedvetna ville säga mig!
Konstigt, jag minns inte när jag sist drömde så här mycket och starkt som jag gjort de senaste dagarna?

På något sätt kändes drömmen som den visade mig vägen, att hitta rätt kurs och när jag vaknade till ordentligt kände jag mig lite mer som mig själv igen, mer tydlig i mina tankar, helt enkelt på banan igen!

Dessutom kände jag mig bättre igen rent fysiskt, har ju varit låg och klen och känt mig dålig eller åtminstone inte bra sedan innan jul. Det känns som det har vänt!

I bilen på väg till jobbet satt leendet åter lite på läpparna och jag kände den välbekanta euforin komma smygande även om det var i blygsam skala.

I övrigt, en vanlig dag. Fick ett sms i morse som tog knäcken på min mobiltelefon verkar det som?
Plötsligt har telefonen bara lagt ned, den vill inte vara med mycket längre men den är gammal och välanvänd!

Jag har märkt de senaste dygnen att den haft näradöden-upplevelser och nu på förmiddagen började den blinka och flimmra och sedan lade den helt enkelt bara ned verksamheten!

Åh så kul, en till utgift men en mobil måste man ju bara ha, åtminstone jag!
Konstigt, hur klarade man sig förr?

Nä, nu skall det bli sushi till lunch!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: amonym

hmmm de gånger i mitt liv som jag drömt så där så att jag direkt kan förstå varför.....då har jag varit gravid=) hehe! Låter väl spännande=)
Skönt att höra att du är back on the track igen.
kram kram

2008-01-06 @ 12:02:42
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: A

Hej, så skönt för dig att det börjar bli normalt igen =) Visst är det spännande när det kommer så mycket drömmar, och att man minns dem....Mobiltelefoner ja....Hur klarade man sig? Konstigt egentligen. Ha en finfin dag vännen=) Kram

2008-01-06 @ 12:09:39
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Camilla

Å, vad gott med sushi! Det har jag nästan glömt bort här under jul och nyår. Muums!
Stackare som jobbar, hoppas ni har det lugnt.
Vi måste ha lika synkning på sinnet du och jag, för i dag känner jag mig också äntligen på G igen (även i går i och för sig), allt känns inte så jobbigt längre, känner mig bättre i min förkylning och mår BRA helt enkelt! =)
K R A M!

2008-01-06 @ 14:32:31
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Andreas

Jag blir alltid lika rädd varje gång jag drömmer sådanna drömmar.

2008-01-06 @ 17:15:58
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: Junitjej

Det skulle vara kul om du svarar på min fråga jag har på min blogg. Frågan finns under min profilbild och texten om mig själv. Ha en trevlig kväll! ♥

2008-01-06 @ 18:29:47
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: tyska Anja

Grattis, att du har återfunnit på din väg! Då kan jag, i figurlig betydelse, luta mig avspänd bakåt...
Önskar dig en trevlig kväll, Anja

2008-01-06 @ 19:56:18
Postat av: Pensionären.

Ja, det där med drömmar har man ibland verkligen fått mer än nog av. En tid drömde jag ofta att jag befann mig i ett varuhus vid Fridhemsplan i Stockholm. Ofta var jag där och åkte rulltrappa mellan våningarna och jag trivdes där. Varför drömmer man en sådan dröm så ofta. Nu har jag inte drömt den drömmen på länge, men vad betydde den?
Sen har jag drömt att jag varit i Norrland och bott där i flera år men hela tiden velat åka hem för jag har inte kunnat betala för mej.Mitt flyttlass har stått packat men ingen har kunnat hjälpa mej att köra tillbaka det.Det har hela tiden varit en väldigt frustrerande dröm. Varför en sådan dröm? Så det här med drömmar kan verkligen sätta myror i huvudet på'en.Just nu är det lugnt på drömfronten ;-))

2008-01-06 @ 22:00:07
Postat av: Andreas

Har en gammal "hajen" liggande om du vill ha en mobiltelefon som inte packar ihop i första taget :).

Gött å höra att leendet är tillbaka. Fick tillbaka mitt ordentligt några veckor före jul.

Min jobbarkompis sa innan jul att "blir du ett snäpp gladare och mer possitiv, så spyr jag". Det var i och för sig efter ett mastigt julbord, så det kanske inte bara var min sprudlande energi som knäckte henne.

2008-01-06 @ 22:09:05
Postat av: Andreas

Har haft ett litet bloggåterfall idag. Datorn var ju med framför TV:n så...

Ha en go kväll!

Andreas

2008-01-06 @ 22:10:37
URL: http://a5.blogg..se
Postat av: cillan

Drömmar är spännande.Jag brukar
drömma underliga saker, en gång blev jag skjuten faktiskt. Mitt i pannan, jag tror att jag borde ha dött men jag är inte säker för jag vaknade precis när skottet föll. Jag tolkade den drömmen som att det skedde en slags nystart. Det gamla dör och det nya kommer...inte vet jag men det låter bra. En annan gång drömde jag om två kollegor på mitt förra jobb. Dom var endast iförda patientskjorta, knäppt bakochfram och utrustade med varsin kisskateter med lång påse. Gul urin hade dom och dom skulle gå till bastun och dricka öl,(det var helt logiskt alltihopa, ölen kunde liksom rinna rakt igenom och ut i påsen).

2008-01-07 @ 15:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0