Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vår ute, vår inne!

Det här trodde jag inte om mig...att jag skulle bli en sådan morgonmänniska....NOT!
Det kommer jag aldrig att bli men idag lördag ringde klockan 07.30 då det var dax att fixa iväg lilla grabben på fotbollscup, årets första utomhus.

Min stora son och hans kompis sitter här bredvid mig nu och äter frukost och solen skiner in genom de....superskitiga fönstren.
Knallblå himmel!

Även om fönstren är katastrofala så syns det plötsligt att det är vår ute och dammigt och vinter inne.
Därför är det idag dax för mig att göra vår inne!

Först av allt åkte soffdynan i hallen ned på ett tufft bad i badkaret för att återfå sin forna chockrosa lyster.
Direkt efter det så slet jag (innan jag hann ångra mig) ned alla 10 st heter det panelgardiner? Sådana där stela saker som hänger lite omlott och ser stramt sofistikeratde ut.

Nu ser de i varje fall inte sofistikerade ut för de ligger alla som små slamsor och badar i Vanish Oxi Action + Via i badkaret för att bli pånyttfödda som odammigt strålande vår-vita!


Just nu har jag energi på topp (den är säkert högst tillfällig) så då ska jag dra igång operation tvätta fönster.

Ut ska jag också idag, jag ska promenera, jag ska titta på solen och ta in ljuset!
Om eftermiddagen fortfarande bjuder på underbart väder så har jag en dröm...fast jag kanske inte kommer dit, det kanske blir för mycket att jag ska olja balkongkolvet för första gången för året också....

Som ni hör kan dagen gå riktigt fort för mig och i värstsa fall händer inte ett smack men i bästa blir det fint här hemma.

I går kväll hade grabbarna översovande kompis här så efter Pepparbiff med klyftpotatis drog de sig tillbaka och jag satt för mig själv med ett glas rödvin och såg en film.
Vicky Christina Barcelona.


Den var en vacker hyllning till Barcelona.
Jag har varit i Barcelona flera gånger och varje gång har det regnat och jag har då verkligen inte sett något av det som visades i filmen. I filmen framstod det som pitoreskt och lantligt vackert. I verkligheten i mina ögon är det en storstad.

Filmen var i varjefall lite konstnärligt filmad i en varm gul-skala och allt var vackert. Miljöerna underbara.
Sen tycker jag filmen i sig.... nja...en 3:a av en 5:a kanske....men så är ju inte jag direkt känd som filmkännare :-)
Jag kommer inte komma ihåg den om en månad.


Kommentarer
Postat av: sweetmama

Visst är det härligt med vår i luften. Man får en helt annan energi och tar sig för att göra saker man för ett par veckor sedan inte hade ängnat en tanke åt. Städa putsa fönster och tvätta gardiner.

Njut av vårsol och ha en trevlig helg!

2009-04-04 @ 10:43:14
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Kraka

Att du orkar! Jag blir avundsjuk http://kraka.moah.se/2009/04/04/vill-och-vill-inte/

Ha en fin och bra helg! Kram!

2009-04-04 @ 13:00:44
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Junitjej

Jag vet inte om du har försökt att läsa min blogg antingen igår eller tidigare idag. Spotlifes (nätverket jag bloggar för) server har utsatts för sabotage (verkligen för j-vligt!) och förstört våra bloggar. Nu är bloggarna i Spotlife igång igen, men med saknade inlägg.

2009-04-04 @ 16:36:56
URL: http://junitjejen.se/tillbaka-2/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0