Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kycklingspett med jordnötsås....mums!


Igår sade minsta sonen E att jag inte var välkommen hem efter jobbet om jag inte lagade det han så hett längtade efter att äta!
Pappa kan ju faktiskt laga det.... (Den kommentarern biter :-D)

J sade att han blivit ruinerad av att barnen på helgerna ville ha mat från Thairestaurnangen...kycklingspett med jordnötsås så han beslutade sig för att lära sig laga det själv.

Barnen var fullständigt nöjda.

Jag fick receptet och gjorde det igår.
Hur lätt som helst men jag kokade såsen lite för hårt och länge så den började slutligen skära sig men det var supergott och enkelt!

Gör spett av 1 kg kycklingfiléer.
Lägg dem tvärs över en ugnsfast form så att de dinglar i luften.
Pensla dem med en del av såsen och ugnstek dem till de ser klara ut.

Servera med jasminris.

Såsen!
Finhacka 1 gul lök och 2 vitlösklyftor. Fräs det gyllenbrunt.
Tillsätt nästan 1 burk jordnötsmör.
2 msk soja.
1 msk honung.
1 burk kokosmjölk.

(Koka upp och det är klart! Om man vill lyxa till det tror jag det blir riktigt gott om man pressar i lite lime och finhackar och har i lite sköljda jordnötter).

Så förbaskat gott blev det!

Kommentarer
Postat av: mariasharmoni

En helkroppsmassage mot den rätten??!! :)

2009-02-21 @ 10:14:58
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Det där ser otroligt gott ut. Vill ha!

2009-02-22 @ 14:30:59
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0