Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Alldeles för få timmar på dygnet...

Jag fattar inte men jag har så svårt att få till det.
Att inkludera motionen i min vardag.

Endera så motionerar jag och sköter hemmet hjälpligt och mår ganska bra...
Men så fort jag vill göra lite utöver det allra normalaste hushållsarbetet som tex renovering eller något så får jag inte in motionen.

Igår t ex när jag vaknade efter ett extra nattpass så hoppade jag glad i hågen ur sängen frem emot eftermiddagen.



Slängde upp 3 till våder tapet på väggen (även den lilla snutten ovanför dörren sitter på plats) och åkte sedan till Willys och storhandlade för 1800 kr.
Hämtade sonen och var hemma till 18.00
Då preparerade jag barnens påskägg inför helgen, plockade in all maten och sedan stekte jag hemmagjorda hamburgare.

Efter maten diskade jag upp och damsög köket lite hjälpligt.
Jag slängde i en tvätt och röjde upp i hallen efter min senaste renoveringsattack i helgen.
Sedan var klockan plötsligt 21.00 och jag landade i soffan.

Min motionsinspiration som jag trots allt haft hela denna dag och den senaste tiden var liksom bortblåst.
Jag var för trött.

Alltså, jag är egentligen supersugen på att motionera men jag måste sköta lite andra saker i mitt liv också, jag vill renovera nu!

I dag t ex. Hur ska jag få till något?
Förmiddagspass på firman och sedan kl 18.00-21-00 är det föräldramöte inne i stan med stora sonen.
Jag kommer inte att få något annat gjort.
Bara att acceptera kanske...

Till helgen hoppas jag att JR är helt frisk från all eftersläpande hosta så kanske vi kan få till några lösa uppstartningspass på gymmet.

Kommentarer
Postat av: Morsan

Du har föööör mycket på din agenda ALLTID! Försök att få in det in din söta skalle!! Jag vet inte VEM Du ska tala med som får dej att förstå att Du, för din egen skull, måste hålla igen på alla dina görande INNAN Du får alla konstiga symtom som "Kära Far" har fått efter alla hans sressade år inom bygget.Du är din fars dotter och visst är det bra på många sätt, men inte på alla. Jag skulle kunna mala på med MYCKET mer som rör detta, men slutar här med ett:MAN SKA VARA RÄDD OM SEJ SÅ LÄNGE MAN HAR SEJ!

2012-04-03 @ 13:18:07
Postat av: Mia

Det är bara att acceptera att man inte kan vara bäst på allt samtidigt. Det är ju faktiskt helt orimligt! Va snyggt det blev i hallen, du är otroligt duktig!

Kram

2012-04-03 @ 18:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0