Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Min lediga helgdag i bilder.



På fredagskvällen efter jobbet blev det efter att lilltjejen lämnats på sin basketträning ett gymbesök öven för oss.
Vi körde lite löst eftersom det var så länge sedan men det resulterade i stor träningsvärksmärta resten av helgen.

Sedan blev det en del bilåka av. Först lämna D hos hennes mamma och sedan vidare till Tyresö för att hämta en nyckel och sen in till Gärdet i stan för att lämna en annan nyckel som JR råkat få med sig hem från jobbet av misstag.


Sedan blev det i varje fall helgkväll med biff och ett glas rött innan det blev filmkväll som jag så skönt sov mig igenom i soffan.



Vaknade nästa morgon till solsken så det blev årets första frukost på balkongen.

Som sagt...Nu har Don Tomato fått ny kruka och jord så får vi se om han kan utvecklas till att bära frukt framöver.




Så här eländig såg rosenrabatten ut denna morgon och eftersom björkarnas löv nu är musöronstora så blev det äntligen dax att få klippa ned!



Så här blev det efteråt!
Lite mer vårlikt.

Jo just det... jag klippte sly i slänten någon timme eller 2 också...har tänkt på att det borde göras sedan förra hösten.
Nu blev det gjort!




Sen fick jag syn på den här jäkla kolossen...
Vad ska den vara bra för?
Och det vita skåpet som stått bakom den hela vintern i väntan på att få åka till sopstationen....

Jag attackerade bort allt ihop!
Det som blev kvar blev soptunnan som fick stå på ett annant ställe på tomten.
Skåpet åkte med till tippen i Östberga tillsammans med allt skräp som JR städat ut från garaget denna förmiddag.
Lång kö till tippen denna dag!



Se så fint det blev!
Simsalabim...och så trollade vi in släpet på den lädden så att det tar mindre plats...

Fast egentligen var det inte gjort i en handvändning...vi hann att bli osams då det var ett rent helvete att få in det bångstyriga tunga släpet på den lädden...

Hur lyckat det blev får vi väl se sen den dagen vi behöver det....




JR backade ut "DKW from Hell" ur garaget.
Stolt som en tupp och glad över våren sprätte han sedan runt och smekte den ömt från alla vilklar.
Det är äkta kärlek det, den mellan man och hans hästkrafter!
....Nå väl...han verkar se mina hästkrafter och smeka lite på mig stolt också ganska ofta :-)
....fast han kanske inte uppskattade mina hästkrafter när vi fixade med släpet som jag berättade om nyss....



Det var ju lättfotograferat då det inte fanns vare sig bakruta eller taklucka :-)



I detta skick...det verkar saknas någonting i fronten också fick DKW sig en liten resa runt kvarteret och visade sig vara i fint skick.



På vägen hem från sopstationen stannade vi till på Willys och shoppade lite stora saker så som dasspappersbalar, grillkol för hela säsongen, blomjord och lite petunior mm.



Petuniorna var inte i bästa skick , för 14 kr fick man 10 stycken men det fanns inga andra.
Tror att de kommer hämta sig på några dagar.



Efter en dusch bar det av in till stan. Filadelfiakyrkan var målet denna lördagskväll. Stora sonen skulle sjunga med sin AF-klass i "Let the future sing".



Mitt i denns samling står min son och sjunger!

Han var så sjukt stilig i sin nya kostym och jag var så stolt!



I en och en halv timme sjöng de för oss och sista halvan av föreställningen sjöng den här andra kören för oss. "Young cildren choir of New York" tror jag de hette.
Helt fantastiska var de och utöver sången hade de en imponerande koreografi.

Vid 21.30 var vi hemma igen och då blev det filmkväll igen.




På söndagsförmiddagen var det dax för mig att byta vinterdäcken till sommardäck.




Jag får fanimej ta i med livet som insats för att klara av det!



Nu klarar jag byta däck själv men JR hjälper mig att efterdra dem efteråt så att det blir ordentligt gjort.
Tänk.... det trodde jag inte för några år sedan att jag skulle göra sådant...
Men det går ju!

Som pricken över i stack jag ut och sprang på det här innan jag åkte till firman för ett dubbelpass eftermiddag- + natt-pass 14.00-07.30!
Stön...men vad är väl en bal på slottet.....

Kommentarer
Postat av: Mor

OM Du mot förmodan tycker att Du har för lite att göra så har vi några fönster kvar här hemma som ska tvättas samt att gräset snart måste klippas för första gången. Efter det kan Du måla om altanmöblerna så slipper jag det. Sen ska...........Äh, jag bara retas med dej!

Jo jag ska måla om altanmöblerna MÖRKBRUNA! Den färgen som finns på huset. Blir inte det bra eller fult köper vi kanske nya möbler till nästa år, men jag tycker inte dom nya som finns nu för tiden ser så mysiga ut. Svarta (förlåt) men det kanske går att lägga sköna färgglada dynor i dem. Förlåt än en gång, men jag blir lite däppig av svart.Sen på min blogg, ska jag skriva om tomatplantorna vilka jag tror inte har blivit av den sorten jag/vi alltid brukar ha.Förklarar där......

2012-04-30 @ 11:05:11
Postat av: junitjej

Du är imponerande!!



Jag är så glad över att du fortfarande bloggar. Du är den bloggerska jag har följt längst tid. Åtminstone en av dom.

2012-04-30 @ 19:45:47
URL: http://junitjejen.se
Postat av: mia

Vilken energi! Va bra det blev när ni förstorade infarten. Impad att du grejar att byta däcken, själv tog jag en sväng till däckfirman. Fotot på Jr var riktigt bra, hoppas du också hann sitta och njuta ett tag. Det där med springningen är jag så avis på att du inte kan ana. Det är konstigt va man längtar efter saker man inte kan göra. Innan operationen sprang jag ju knappt något för att jag inte hade tid. Vore kul att ses snart!

Kram

2012-05-01 @ 11:06:32
Postat av: Fia

Vad skönt att få så mycket gjort! Ganska imponerande!

2012-05-05 @ 10:42:52
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0