Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Helgen som gick alldeles för snabbt!

Under fredagskvällen var vi helt utslagna i soffan. Vi tittade på film och JR bråkade lite på mig att jag somnade till ibland.
Grejen var bara den att det gjorde han också!
Trötta efter veckan.



På lördagsmorgonen vaknade jag av klockan för att möta yngsta sonen och köra honom till centrum där han skulle stå och sälja bröd med sin klass. Vi vuxna skulle finnas i närheten som stöd.
Jag stöttade med att köpa en jäkla massa bröd....fasen...jag som inte ens ska äta godsaker!

I samma veva tittade jag till skoaffären och köpte skorna på bilden ovan.
De var supersköna så de fick åka med hem.

Jag tittade till H&M också och köpte ett par svarta långbyxor, 3/4-längd till våren.
Tänkte att man kanske kan ha dem under klänningarna som jag köpt och de jag planerar sy.

En stor nyhet denna förmiddag var att A klarade körkortet för moppe på första försöket!
Grattis min älskade son, KÖR FÖRSIKTIGT!




När jag kom hem vid 12-tiden målade, spacklade och slipade jag fram till postkodsmiljonären i stora drag.
Ville verkligen bli klar med delmål ett så att det skulle funka att tapetsera det på söndagen.
Slet på som ett djur!

Även på lördagskvällen var vi slitna.
Vi tittade på film med levande ljus under Earthhour.

På söndagen vaknade jag av min återkommande mardröm: Att jag tappar tänderna.

Denna gång var det superhemskt och alla tänderna ramlade ut i småbitar.
Jag drömde att jag önskade att det skulle vara en av mina vanliga mardrömmar men att det inte var det utan på riktigt  denna gång.



På söndagsmorgonen såg det ut så här i hallen delmål ett!



Spacklat och klart för de första tapetvåderna. Jag bara kände att jag behövde börja tapetsera för att orka gå vidare i processen.



Hinner man inte gymma kan man alltid använda hantlarna till att hålla fast tapeterna när man klipper våderna :-)



Första våden sitter!
Faktiskt den första våden jag tapetserat helt själv i hela mitt liv!



De våderna över trappen som var läskiga att sätta fick JR vara med och hjälpa till.
Väggen till vänster om mig i trapphuset blir ju fondvägg men den är i vitt och silver så den kommer vi sätta allra sist sedan.



Mitt i allt i hop tappade jag helt humöret och ryade på JR och tappade helt konceptet!
Jag kände att jag var hungrig och hade tappat blodsockret! Jag tyckte det var konstigt att man kunde tappa blodsockret direkt efter frukost?
Kollade klockan och upptäckte att klockan då hunnit bli 16.00 :-)



Efter lite mat gick det bra igen och JR åkte åter till sina bilkompisar och jobbade med sådant.
Jag körde vidare med tapet runt nästa sväng mot köket till.



Det är som sagt hur mycket som helst kvar men nu känner jag ändå att jag kommit ett litet steg framåt. Någon målare/tapetserare? blir jag aldrig.

Jag skulle inte bli mätt på den timpenningen jag skulle få ihop, jag är sjukt långsam fast jag gör mitt allra bästa. Jag är inget vidare på att skära tapet med rakblad heller...jag kör saxen !

Jag tapetserade in i det sista innan det bar av till firman för ett extrapass natt.
Var tog helgen vägen?

Kommentarer
Postat av: Mor

Du är så duktig såååå ,men var lite rädd om dej själv å var snäll mot J. ;-)) Har skickat brev med fina bilder till W. på Gotland som hon får idag, måndag. Bl.a. en bild på oss alla med vink och pratbubbla från A. med ett tack för pengarna.

2012-04-02 @ 08:58:42
Postat av: Syster Maria

Hejja dej , vad duktig du är!!!!!

Ser såå frächst ut!

Kram

2012-04-02 @ 11:06:18
URL: http://www.marialivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0