Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mitt senaste dygn.



Igår kväll var jag och alla barnen med Mia och R i badhuset och simmade.
Mia och jag åkte runt i pensionärsimvarvet i ca 45 min vilket borde ha blivit ca ca 1 km medan vi avhandlade vad som hänt i livet sedan vi sågs sist.

Ett mkt trevligt sätt att både göra något aktivt med sina barn och, motionera och samtidigt få tillfälle att prata tjejsnack.
Alla nöjda och glada.
När vi kom hem klippte jag topparna på D.

Speciellt vill jag framhäva hur duktigt D varit denna dag!

Hon väcktes på morgonen med vetskapen att hon skulle till vårdcentralen på morgonen för att ta blodprover.
Hon är mkt rädd för detta.
Jag förljde med henne denna gång och peppade henne mitt hårdaste.

Hon var så otroligt duktig och på 2 sekunder hade hon räckt ut armen, utan ett pip lät hon syster ta proverna och samtidigt skrattade hon! Nemas problemas!

Nr 2 som hon lärde sig denna dag: Sitt personnummer. Nu kan hon det för resten av livet.

Nr 3: Hon simmade 2 x 25 meter på djupt vatten för första gången!

Som sagt, om inte det var en tuff och lärorik dag för henne så vet inte jag! Jag har berömt henne kraftigt!
(Tänk om man själv kunde ha samma utvecklingskurna!)



I måndags kväll gick det upp för mig att yngsta sonen skall sälja bullar för sin skolresa inom kort och att det var min plikt att baka 10 påsar bullar!
Sagt och gjort.
Måndagskvällen varvade jag bullbak med att måla toadörren ytterligare en gång.
Bullpåsarna ligger nu i frysen piffade med presentsnöre färdiga att säljas!



Sedan en liten "Före"-bild på toalettdörren.



Och en "Efter"-bild.
Känner mig extremt petig och går och är lite småarg på mig själv för att jag inte har rätta handlaget med målning...men när man ser före- och efter- så är det ju inte så tokigt ändå.
Fan vad fult det är med bruna dörrar med plasthandtag...



Att måla med schablon var verkligen inte så lätt som jag trodde.

Bilden ovan visar mitt första försök som bara blev ett stort kladd som jag fick torka bort.
Så blev de efterföljande försöken också så...

Tillslut valde jag att måla bokstäverna på "frihand" med min dåliga syn och darriga hand.
Det blev i varje fall mkt bättre än med plåtschablonen!



Sist men inte minst igårkväll så målade jag ett varv runt elementet och ett varv på elementet.
Om jag ska komma någon vart så måste jag ta små steg framåt och ett litet projekt itaget.
Det är hela tiden så mycket annat så man hinner liksom inte renovera!



I kväll t ex efter jobbet så har jag en gigantisk tvätthög som måste vikas och sorteras och så har jag bestämt mig för att springa en sväng i kväll.
Åh vad tiden går för fort för allt man vill göra!


Kommentarer
Postat av: Mor

Tycker att Du är såååååå duktig med alla dina sysslor!!!!

Syrran M. hjälper mej med min blogg!

2012-01-25 @ 14:23:51
Postat av: Maria

Finfint!

Och så snaskiga bullar!



Ses på Lör!

2012-01-26 @ 15:33:51
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: lizaloop

fint du gjort, jag har oxå målat nyss å jag använde schablon, tycker att vad man duttar med är avgörande för hur resultatet blir!!

2012-01-26 @ 16:57:01
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Mor igen

http://www.posten.se/m/egnabilder

Gå in på den här länken och läs! Vi ska fixa en sådan bild på lördag och skicka till mormor W. på Gotland. Jag har sett exempel på hur en sådan bild med text på ser ut och den var jättefin.Tror att mormor W skulle uppskatta den väldigt mycket.

2012-01-26 @ 18:56:21
Postat av: Mor igen igen

Kolla om jag ska ta med svamp!!!!!Ta ut den, om Du

har den,så att den hinner tina i så fall!

2012-01-27 @ 13:29:57
Postat av: Junitjej

Det är härligt att simma, men jag simmar låååångsamt! Vad fin toalettdörren blev!

2012-01-28 @ 08:13:13
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0