Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Problem och stress men inte av mina fina killar!



Hade ledig dag i fredags. Hade sedan tidigare bestämt med fina sonen A att vi skulle börja arbeta i vår vildväxta trädgård.
Häcken..gräset...hela alltet har växt över alla brädder!



Jag klippte med trimmer och sax i kanterna och A körde gräsklipparen.
Vi kom inte ens så långt som till häcken trots att vi körde på hårt. Vi hann 1/3 av trädgårdsjobbet.



Sedan åkte vi till sopstationen och tömde hela bilen på skräp som vi samlat ihop.
Skönt att få tom bil igen!

Därefter till Bauhaus för att köpa delar till stuprännor mm.
Vi hann in på Ica och på Mekonomen också.



Sedan började A lacka sina mopedkåpor mattsvarta.
Det ser ut som om det kommer bli bra!
De bakre har han sprutat på bilden nedan...



Sedan kom lilla sonen hem efter att han varit med kompisar. Han intervjuades under dagen i några timmar med en kompis för Disney chanel med tv-kameror och sådant.
Varför vet jag inte men han kanske blir med i tv :-)

Visst blev frisyren bra ? :-)



Senare på kvällen satt vi hela familjen och tittade på film och lilla sonen kurade ihop sig mot min axel och då smälter en gammal morsa... (även om han blundar för blixten...)



JR är helt otrolig! Han är uppe i ottan och bygger ventilation.
Jag känner mig helt slapp och ohjälpsam medan han bara producerar!



Bilderna är från uppe på vinden. Nu har han byggt hela frånluften klart nu!
Observera att vi inte har haft ventilation tidigare så allt på bilderna är nytt som han byggt. Jag är sjukt stolt över honom och hans insats!
Själv fattar jag ingenting av det där.



Sen det där med mina bekymmer...

Igår när jag höll på i trädgården började det göra jätteont under hälen.
Jag trodde jag fått in stora stickor från häcken men kunde inte se några och hälen domnade bara mer och mer och började göra jäkligt ont.

Ingenting syns men jag funderar nu på om något spontant har gått av i hälen?
Det verkar inte vara hälsenan...
Innan jag fattade hur fel det var med hälen hann jag dessutom ut och springa en sväng men blev sjukt trött efter bara 4 km och fick ringa JR som hämtade mig.
Antar att jag run out of gas efter allt arbete i trädgården.
Har nu kört Voltaren-gel på hälen och den funkar då att gå på.

Hälen var ett litet problem...fukten ett stort.

Regnet häromdagen slog sönder stenläggningen på vår baksida och vattentunnan bröts itu när marken under den rann undan.
All sand och dränering och allt följde med ut i en strid ström ut på gatan....hela jäkla marken liksom gled undan.

Fasaden verkar dock ha klarat sig men det blir ett stort arbete att återställa marken och lägga tillbaka plattläggningen och ställa trappen mot garaget igen. Fan! Där ryker mycket semestertid och pengar!

Det största problemet blev av regnet ändå söderfasaden som helt har förstörts då avkloppet inte verkar funkar där längre och all väta har gått in genom fasaden in i mangel- och pannrummet.

Jag trodde jag avhjälp det hjälpligt igår när jag köpt nytt stuprör ned i avloppet, att det var att det fattades en bit som gjorde att fasaden stod och blev långsamt fuktig av droppandet i regnet men det var helt fel på avloppet i som ligger vid sidan av huset och vid regnet igår forsade det upp ur avloppet då jag hade kopplat takstupränan dit och all väta trycktes in i källarväggen i pannrummet. Det rann om väggarna.

Snabbt som ögat...fast försent kopplade vi ventilationsslangar med buntband runt stuprännan och avledde vattnet bort från huset och nu idag lördag rinner det i varje fall inte på väggarna inomhus.
FAN! Har inget bättre ord för det! jag blir sjukt stressad av sådant här som är utom min kontroll, som jag inte fattar hur man hanterar....

Jag darrade och svettades av stress över det här med huset när jag vid 15.00 checkade in på jobbet för ett kväll och ÖT-natt pass.
Klarade att slappna av genom att på lediga stunder beställa tyg och mönster på internet.

Idag söndag kom jag hem från firman vid 07.45 och sov till 13.30.

Var nere nyss i pannrummet och väggen hade torkat upp trots att det verkligen spöregnat.'
Skönt, då vet vi vari problemet ligger. Bara att dränera och byta avloppsrör vid sidan av huset ned mot vägen på lite ledig kvalitetstid.
Vad det är svettigt att ha hus och inte vara hantverkare och förstå hur allt funkar.
jag tycker jag jobbar med vårt hus jämt men hinner inte jämna steg med förfallet.
Dock väldigt glad att ventilationen snart är klar och jättefin!


Kommentarer
Postat av: Marialivet

Åh, mosters fiina killar!!!! Så stora nu.

Det där med hälen låter som en akupunkturpunkt för Ichias.Hur känns ryggen?



Kram

2012-06-17 @ 17:28:25
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Så lik han är dig, din yngste son! :) Gulligt att han somnade mot din axel. <3

Usch, de blir så stora... Felix ser man aldrig till längre på våra veckor, de är ute med mopparna, badar, sover hos kompisar. Vilken skillnad mot för "igår", då han var hemma jämt!

Ni jobbar på duktigt som vanligt!

När får du semester? Jag jobbar 3 dagar till, går på onsdag 16.00. :D

Kram!

2012-06-18 @ 07:41:02
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: JUNITJEJ

Så lik sonen är dig!!

2012-06-20 @ 20:24:03
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0