Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Dax för mammas sommarlovsklippning!

 

Härom dagen sade E att nu var det dax för mamma att ta fram sommarlovs-saxen igen...det vill säga trimmern!
Trodde väl aldrig att jag, efter förra årets "lilla misstag" skulle få chansen att prova igen på pojkarna...och det fick jag inte heller...på A...men E var modig och ville på´t igen!



Mörkret föll och jag såg väl inte helt vad jag gjorde...men efteråt var E väldigt nöjd över Sidecuten" jag lyckats fixa på honom.


Jag som inte ens visste att jag klippte en frisyr på honom...
Nästa dag hade E´s kompis gått till frisören och bett att få bli klippt precis som E!

 

E var väl inte världens mest medgörliga när jag morgonen efter skulle ta "efterbilden" på frisyren, han hade precis vaknat :-)



Lite klänningsömnad har det blivit också.
Jag proovade en ny variant nu.
Jag gjorde klänningen i en mindre storlek denna gång, stl 36 och gjorde den lite längre och jag tycker den blev lite bättre i passformen.
Det är väldigt hårt tyg i klänningarna så det går inte att ha dem hur snäva som helst.



I övrigt har jag varit ute och sprungit ganska bra denna vecka och i måndags fick jag till och med A ut på en 6 km-runda.
Han var som en blöt fläck när vi kom hem och det kanske var lite dumt av mig att springa så långt med honom första gången.
Hoppas kunna tjata med honom ut fler gånger nu, det är kul att göra saker tillsammans med sina barn!

I övrigt börjar det märkas at sönerna börjar bli tonåringar nu, de hänger ute med kompisar allt senare på kvällarna...hu...vet inte riktigt hur man ska hantera.
Än så länge tror jag att de är ganska prydliga men man vet ju aldrig.

I dag fredag skall stora sonen hjälpa mig i trädgården. Skall också bli kul att göra tillsammans.



Lila tjejen hade på sig hemmasydda klänningen på sin examen. tror att hon kände sig fin!



Och så var det bus-bilen då.
JR skaffade ju en riktigt rostigt elände fast med någolunda sportig motor i, i vintras som han tänkte sladda lite med i nöjes-syfte.

Nu bar det sig inte bättre att han började byta ut skärmar och dörrar på den och skickade den slutligen på rostlagning och sist men inte minst på omlackering.
Igår fick vi hämta en "som ny" bus-bil som nu är mörkt grå!

Det lutar nog åt att JR kommer börja bygga på den här på allvar nu när den blev så fin!
Som så ofta med fritidsintressen och projekt...det är inte resultatet man suktar så hårt över utan det är nöjet med resan dit! Att skapa!



Mamma! Tack för alla tidningar och salladen! Tidningarna har skänkt mig mycket nöje redan!

Kommentarer
Postat av: Mor

Mysig klänning på dej! Å vad gullig E. är om än nyvaken!

2012-06-15 @ 14:17:39
Postat av: Maria

Trevlig blogg du har. Sköt om er.

2012-06-15 @ 22:13:10
URL: http://inhyacinthomaria.blogg.se/
Postat av: Marialivet

Å, så fint det blev på E! Bra jobbat!

Finfina klänningar du gör- funderar på en beställning- men vet ej när jag ska ha en..Vi får åka o kolla tyg någon dag.



Puss!

2012-06-16 @ 12:08:14
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Mor igen

Lilltösen såg oxo väldigt gullig ut i sin klänning!

Har lite dåligt samvete att jag inte levererade en squashplanta till dej men gör det gärna till till nästa år. Fick bara fram 4st och ville ha tre själv så därför blev det bara en över.

2012-06-16 @ 21:27:04
Postat av: mia

Årets klippning blev riktigt lyckad. Tycker E var riktigt modig som ställde upp ;) Klänningarna är sååå snygga. Håller tummarna för fint väder när vi ses.

2012-06-17 @ 01:24:06
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0