Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Oj vad mycket det händer en helt vanlig vecka...



Först gick jag lös på det här galna tyget och sydde en ny klänning.
Kortet på den blev ju inte direkt fantastiskt men det fanns inga batterier kvar i mobilen för att avfyra en blixt :-)

Klänningen blev lite vid och kort...jag måste utvekla det där mönstret så det blir lite smalare i passformen och lite längre...

Oj...vad pigg jag ser ut :-) ...NOT!




Sen har jag också pysslat lite med att göra hårspännen till lill-tjejen, att ha på skolavslutningen till klänningen jag sytt.



Jag limmade och sydde på rosor och rosett på "tomma" hårspännen. Alla dessa "leksaker" hittade jag på Stof och stil i Kungens kurva.



De har många roliga saker förutom tyg!



Sedan piffade jag även till halsringningen på examensklänningen med lite små rosor...
Man får passa på att göra gulligt innan hon blir för stor och protesterar :-)!
Än så länge är hon bara glad.



Jag har hunnit med några timmar på IKEA också i sedvanlig ordning och då köpte jag t ex grytlapparna...varav en satt på JRs huvud en kväll i veckan när jag kom hem från ett föräldramöte.

I denna klädsel framförde han accompagnerad av diskborsten i stekpannan en obetalbar version av "Min hatt den har tre kanter".
Jag spelade som tur var in den med kameran på mobilen och den har skänkt mig mycket glädje!



En dag var lill-tjejen och jag och letade examensskor i stan.
Vi hittade ett par fina till henne och ett par söta till mig.
Vet verkligen inte när jag ska plåga ned fötterna i ett par sådana skor men jag blev så betuttad i dem att jag köpte dem!



Senare på kvällen var vi på äldsta sonens Soaré i skolan.
De var chockerande duktiga!
Vilken otrolig utveckling bara sedan förra året!
På bilden nedan sjunger en av grabbarna i klassen Euphoria och några tjejer dansar helt magiskt!

Pojkband av absolut bästa kvalitet fanns det också som sjöng i stort sätt bättre än orginalen i unpluged versioner av Håkan Hellström mf.



Lite skönsång blev det också på slutet av hela klassen samlad. De har blivit så vuxna att jag inte känner igen alla längre.



Ja. Vad har hänt mer då denna vanliga vardagliga vecka?

En stund på lunchen låg JR i en park och småsov lite med en jobbarkompis i solskenet.

Då kommer en man och frågar:
-grabbar...är det okay om jag fotar er lite? Det ser så skönt ut där ni ligger och softar och jag försöker lära mig att fotografera...

-Ja visst säger JR. Om vi får plåta dig!

Mannen som var Henrik Schyffert började plåta dem och de fick med sig varsin bild hem tillsammans med honom :-)



Någon dag senare berättade jag händelsen för Darr.
Hon skrattade och sade att han var en erkänd fotokonstnär och att hon varit på en av hans utställningar.
Oj vad vi skrattade.
Hittade lite bilder tagna av honom här...




Lite bilder tagna av mig ramade jag in efter att ha varit på Ikea.
Nu var det dax för studentfesten som jag var bjuden till.

Jag tog med mig tavlorna och gav till studentskan i present.



Stolt mamma S, N och jag med mobilkameran på festen.

S och hennes man hade ordnat en stor (100 pers) underbar hjärtlig fest för alla deras vänner och släkt.
Jag fick äran att agera fotograf under kvällen (åt familjen) och det blev nog minst 450 bilder tagna.

Det var en ny upplevelse för mig att vara på en Persisk fest.
Vackra klänningar (S...heter det Balutchi :-) ? Det låter så när du säger det i varje fall :-),
Äldre kvinnor i slöja och mitt i detta sjungande glada festande studenter!

En härlig varm familjekväll i junis kallaste väder!
Det som förvånade mig var att alla på festen pratade svenska med varandra...
Hade jag bott i Iran och bjudit 100 svenskar och 3 Iranier så tror jag inte vi hade lyckats hålla oss så bra till det persiska språket.
Otroligt artigt och varmt folk!
God mat och vin flödade men jag körde bil eftersom jag var rädd att få mer problem med astman men det gick så bra så, blev bara friskare under helgen. Skönt!



Grabbarna har denna helg varit med sin pappa på forspaddling och upplevt ett stort äventyr.
Vid ett tillfälle välte A runt och slog sönder hakan i en sten på botten så det blev att åka till Falun och sy.
Sådan tur att han inte slogs medvetslös och hängde upp och ned i vattnet i kajaken.
Usch...det är jobbigt att vara mamma ibland.

Hur som helst. För att vara en helt vanlig vardagsvecka så har det ju när man tänker igenom allt varit ganska fullt upp.

Jag glömde att jag sydde den här kjolen också...





Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Skulle vilja kommentera var bild för sej, men det skulle ta för lång tid men OJ!!!!! vad roligt att titta på alla bilderna och så mycket Du hinner med på en vecka. Var rädd om dej och hoppas att Du bara mår bättre och bättre....

Vi åker ner till Gotland på torsdag och hälsar på mormor W. och R. Det ser vi fram emot.

2012-06-04 @ 21:43:55
Postat av: Anonym

Å, Henrik S, snyggo!! :)

Vilks söta, piffiga skor!!

Kram

2012-06-05 @ 10:24:27
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Mia

Det var en späckad vecka och bara roligheter, förutom stackars As skada. Du är så proffsig både på sy och fota! Jag dammade faktiskt av min symaskin i gårkväll. Hade köpt tyg till kuddar i februari men ännu inte startat. Konstaterade att det var riktigt kul.

Nu kör vi hårt med träningen!

2012-06-05 @ 10:42:44
Postat av: Maja

Herregud människa hur många dagar har din vecka?! :D

Bra jobbat!

2012-06-07 @ 14:05:19
URL: http://ettstegtill.outsideonline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0