Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bara lite till....



Så här ser det ut inne i affärerna.
E får sig på bilden en omgång med ryggutdragning av butiksägaren.



Så här såg vår restaurang ut till frukost.



Efter frukost åker man ut och badar såklart.



Vacker och varmt.



Jag och sönerna klättrade upp till viewpoint.
En ganska tuff klättring, rakt upp!
 


Ganska högt faktiskt!

 

Efter klättringen blev det het djungelpromenad innan vi kom till utsiktsplatsen.

 

Skitigt är det också att klättra där, gympadojorna blir aldrig mer sig lika.
Den röda jorden färgar på allt.



A tar sig en lunch på stranden.



Många fruktdrinkar blir det på stranden.
De tar t ex en halv mango och kör med krossad is i mixern och vips så har man en underbar drink.



De här bilderna togs minutrarna innan det börjar ösregna.
Ett varmt regn.
Det regnar och blixtrar ofta på kvällarna i Thailand har jag märkt.



Hur fasen kan båten luta åt vårt håll?



Sedan på kvällen, sista kvällen hoppade vi in på frisersalongen brevid vårt hotell och lät klippa oss allesammans utom JR som inte hade behov.
D fick nya flätor.
"Kvinnan" på bilden ovan inte kvinna....



A och E blev jättefint klippta för 40 kronor var.
D´s flätor tog lååång tid att göra men blev väldigt fina

Jag däremot blev riktigt fult klippt eftersom hon skar mitt hår på asiatiskt vis.



Hur som helst var det en rolig upplevelse att frisera sig i Thailand :-)



Hela gänget fina barn.
Sista morgonen.



En annan variant av fina flätor än den hon hade första gången.



Vad ska man säga, min snygga son A!



Jag och D i våra nya baddräkter.
Jag blev tvungen att få lite sol på axlarna också :-)



Min snygga son E. Solen steker hårt rakt uppifrån.



D och JR torråker lite lång-tail-båt.



Sist på eftermiddagen innan vi blev hämtade av taxin för att åka till flygplatsen blev JR äntligen ett med flocken.



Skön sitt-stil.



På väg till flygplatsen såg jag detta....måsta vara världens farligaste jobb...elektriker i Thailand.



På flygplatsen i Bangkok åt vi sedvanliga världens största Banana split med mjukglass...mums.
Grabbarna klädde upp sig....



JR sover middag i Kina.
En sådan chock hur kallt det var i övriga världen.

Resan hem gick bra och kändes inte så lång som den verkligen var.
Vi sov mycket.

Och sist av allt: Vi längtar redan tillbaka!
Jag och JR åker nästa vinter igen, kanske provar vi ett nytt ställe men så långt har vi inte kommit i planerna än.
Året efter det åker vi med barnen igen.
Jag kan säga att det var värt varendea extrapass!

Kommentarer
Postat av: Mor

Du Sussi, Du har verkligen legat i med visning av bilder och bloggning. Det tackar vi verkligen för, ty det har varit jätteroligt!

2012-03-10 @ 09:35:51
Postat av: Mor igen

17 st pelargoner har det blivit!

2012-03-10 @ 09:41:16
Postat av: Mor igen,igen

HaHAAAA När dom får åka till Thailand nästa gång vill nog inte dom ha er med! HaHAAA!

2012-03-10 @ 16:32:41
Postat av: Karin

Vilken härlig resa ni har varit med om!

2012-03-10 @ 20:39:29
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0