Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Världens duktigaste och modigaste tjej!



Först av allt: jag skulle aldrig blogga om lilltjejens sjukhusvistelse om det inte var så att hon VILLE det.



Vi är så otroligt stolta över hur modigt hon hanterat de senaste dagarna!

Under en tid har hon haft besvär från magen och blivit utsatt för massor av provtagningar. 
I början av den här utredningsprocessen grät hon hysteriskt för ett litet blodprov.
Nu är hon världens mest självsäkra och skrattar när hon får droppnål!



I lördags inleddes fasta och tillhörande förberedelser.

I måndags infann jag och en hungrig D oss på sjukhuset.
Hon skulle undersökas med gastro- och coloskopi i narkos.

Personalen som tog hand om oss var så duktiga och vänliga och D somnade med ett skratt.

Undersökningarna tog ca 40 min och när hon låg på uppvakningen fattade hon inte ens att det hade blivit gjort redan.

Sen...hade vi beslutatat hon och jag att åka till Mc Donalds och moffa i oss allt hon orkade!

Det blev dock inget av med det för kirurgen ville ha henne fastande ytterligare ett dygn.
Han hittade roten till det onda, en polyp (bakvägen) som han nästa dag ville plocka bort på operation i narkos.

Sagt och gjort, hon förblev tåligt fastande.

På tisdagen åkte JR och D till sjukhuset för nästa sövning.
Även denna gång gick allt som på räls och hon skrattade sig in i sövningen.

Sedan tog själva operationen längre tid än planerat och JR hann bli väldigt orolig! Usch för att vara förälder i sådana här sammanhang!

På uppvakningen var hon helknasig efteråt och det har vi skrattat mycket åt.



Sen...åkte JR och D till Mc Donalds och allt var över!
Skönt!
Nu hoppas vi att problemen skall vara över.
Ett återbesök om några månader men förhoppningsvis är allt bara bra för alltid.



De förbannade avloppsproblemen har bara fortsatt.
Detta har lett till att vi inte kunnat tvätta, diska, dusch gå på muggen...allt det där man behöver.

Det har stressat mig att känna avloppslukten, att ägna all ledig tid att stå med händerna i skiten och gräva, att se hur tvätt- och diskberget växer.

I måndags när vi kom hem ringde jag kommunen som på 2 röda sekunder skickade sin stora spolbil.
Gubbarna från Stockholm Vatten var inte ett dug intresserade av att hjälpa till, de sade att rören var våra privata och inte kunde hittas i rörstatsplanen...
Men vad fan? Vi får ju räkningar från dem varje månad?
Slutligen ringde JR vår otroligt vänliga rörmokarekompis som omgående ryckte ut med sin arga maskin.

JR fick jobba med maskinen....och vi lyckades under processen ha av 2 borstar som blev liggande i rörsystemet.
Jag fick nästan panik!
Efter några timmar hade JR lyckats rengöra och rensa hela avloppet.
Ett flertal tamponger kunde fiskas upp.
Jag slänger inte tamponger i toaletten så jag är oskyldig. Troligen från tidigare ägare.
Jag vill rekommendera alla kvinnor att aldrig någonsin slänga bindor eller tamponger i toaletten, det blir stopp på sikt och det är inte roligt!
Sen vill jag passa  att uppmana alla män att inte slänga mobiltelefoner i toaletten, det är av andra anledningar inte heller bra.
Igår när vi skulle duscha efter avloppshistorien tappade JR ned min HTC i toaletten. Det tog en stund innan han fattade att det var min telefon som ramlat ned från hyllan, han trodde det var en tvättsvamp som ramlat ned.
Den kändes nästan ren när vi plockade upp den ur toan efter det vi tidigare under kvällen varit med om i avloppet :-)

Kommentarer
Postat av: Mor igen

HURRAaaaa för rensade avlopp, vilka de än må vara!!!!

Vad duktig D. var och vad skönt om allt blir OK! Krama D.från oss eller om vi får göra det själv i helgen.

2012-03-22 @ 08:35:08
Postat av: Mia

Er lilltjej är så duktig :) Hon ser så tapper ut på bilderna.

Fy va äckligt med avloppsstop. Hur gick det med din HTC, fungerar den trots doppet?

Kram

2012-03-22 @ 09:04:46
Postat av: Camilla

Oj, modiga tjejen! Hoppas verkligen att alla problem är borta nu då polypen försvunnit - att hon får må bra!

Skönt med allt stöd från både far och bonusmor.

Kram på dig!

2012-03-22 @ 09:59:09
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0