Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En härlig 1:a Maj!



Nu har det ju gått flera dagar sedan semesterkänslan innfann sig den där dagen 1:a maj! Solen sken och det var härligt!

Veckan som varit har varit ganska hektisk och lite jobbig då jag haft jobbigt att andas.
I Onsdags tog jag mod till mig och gick till lättakuten.
Fick sitta där i ca 4 timmar och jag hann ångra mig tusen gånger att jag gått dit.
Vad skulle jag där att göra?
Hej! Jag har svårt att andas av och till....

Doktorn tittade på mej med gamla kloka ögon...
-Och vad tror du att jag ska göra en kväll på lättakuten åt det då?
Hur mår du?

-Jag är frisk...och mår bra...men jag har svårt att andas, ser ut och känner mig som en fisk på land mellan varven...

Jag fick gå hem och bara ångra att jag slösat så många fina timmar på det där bygget.



Nästa förmiddag ringde doktorn upp igen och sade att han tänkt och han ville jag skulle gå på en akut lungröntgen.

Mitt under en hektisk arbetsdag sprang jag i väg på en lungröntgen och svaret jag fick sedan på kvällen var att bronkerna i bägge lungorna var förtjockade och doktorn sade att det berodde på långvarig astma och att jag skulle ta röntgensvaret och kontakta min allergolog.

Ja ha. Jag började avvända min Ventolineinhalation som jag skall använda när jag springer och då blev livet lätt igen, inget mer gäspande och lufthunger.
Skönt att det inte var något annat...
Glad att få vara frisk ett tag till.



Ja, som sagt underbara Valborg och första maj...

På kvällen på Valborg så ägnade jag några timmar åt att plantera pelargonplantorna i blomlådor.
De är så små och söta, tittar knappt över kanten på lådorna men nu är det vår!
Det är de som såddes från frön, inte de jag klippte ned.



Sedan grillade jag och JR i solnedgången på balkongen.



Titta vad långt tulpanerna kommit!




På första maj sedan slängde sig JR upp i slänten med arga sågen och tog de större sly-skotten som inte jag pallat klippa.



Jag satte på mig bikini, hällde upp en balja kaffe och öppnade en färgburk, "Tjärsvart" altanlasyr och målade altangolvet.



Efter 4 timmars målande var det klart och glänste som ett salongsgolv!
Kändes som en lagom och bra insats!



Jo mamma...
För att helt säkra tomatproduktionen hemma hos oss i soomar köpte jag 2 till plantor.
Dock har Don Tomato redan börjat blomma så vi får se hur han klarar sina första tomater på det klena benet :-)



Kommentarer
Postat av: Mor

Du brukar väl ha besvärligt under pollenperioden? Har det varit ännu mera jobbigt i år? Bra att Du gick till farbror doktorn! Å Jörgen som aldrig verkar bli riktigt bra. Talade med honom i telefonen ikväll. Ringde då jag såg dina söta pelargonplantor var ute på balkongen. Ville varna för nattfrosten.

2012-05-06 @ 19:14:05
Postat av: Marialivet

Vad bra att du sökte, men visst känner man sig så dum när de bara blänger på en.

Ta nu din medicin!

2012-05-07 @ 10:38:08
URL: http://marialivet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Men krya på dig gumman! Bra att du gick och kollade upp det.

Citronpajen såg riktigt smarrig ut!

Kram!

2012-05-07 @ 19:09:56
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0