Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu skapas det!



Soffan blev ju fin!



Nu slår allt ut och det är så otroligt vackert!



Efter soffan så fick sig bordet en färg-omgång.
Bara att grunda det tog 2 timmar!
Varför tar allt så lång tid som man vill göra?





Skall strax stryka det en gång till i väntan på att mina nya tyger ligger i tvättmaskinen.
Det är verkligen att straff att behöva vänta på att få sy i nya tyger bara för att de måste tvättas och krympas klart först.



Alltså, det skapas mycket hemma hos oss nu.
JR har först gjort en prototyp i trä till bakrutan till race-bilen.

Det tunga rutan i glas skulle ju bytas till en  lätt i plast.
Jag fick som vanligt agera tyngd när det skulle sågas.



Nu till veckans händelse!
De har äntligen öppnat en riktigt stor och härlig tygaffär med bra priser i Kungens Kurva!
hallelulja!
Jag har redan varit där 2 gånger och spenderat några njutningsfulla timmar där.



Sen har jag börjat sy igen.
Tiden på kvällarna bara springer i från mig!
Jag kan sy fortfarande, ränderna har inte gått ur...men jag gjorde ett fatalt misstag igår....



Sydde upp en klänning dom jag fodrade och verkligen jobbade med...i stl 40! i tron att det skulle vara justerbart lagom...
Fan, den hängde som en bred sopsäck på kroppen så det blev sophinken för den.
Nu på morgonen har jag gjort om mönstret och ritat ut alla delar i stl 38 och hoppas det skall bli bättre...
Nu syr jag en på prov i 38 utan att fodra och blir inte det bra så blir det stl 36 till jag lärt mig!



Borty klädd i sopsäck....



Se så glad JR är med nya plastbakrutan på plats! Den blev mkt bra, faktiskt helt toppen!

En annan grej mamma...Don Tomato låg avbruten idag, han pallade inte sin egen tyngd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

SUCK! Om man inte binder upp sina tomatplantor så går dom av! Har jag inte talat om för dej att dom skulle bindas upp? Det gör man alltid med tomatplantor JUST FÖR ATT DOM INTE SKA GÅ AV! SUCK igen.

Så blir jag så full i skratt.Jag målar om våra vita möbler bruna enär vi inte stod ut med den vita färgen i solljuset. Å Du målar om dina bruna möbler vita! Men vi hade våra vita i många år för det ser ju ganska fräscht ut så länge dom verkligen är vita....Jag har bara hunnit med soffan och bordet ännu så länge för det är så mycket annat som oxo ska fixas ute så här års.

2012-05-11 @ 18:21:51
Postat av: Mor igen

FNISS! Tänk att Du har fått agera som TYNGD!!! FNISS igen.

Den där tygaffären måste man ju bara besöka. Tänk att det äntligen finns någon som har tänkt till angående tygaffär. Såna har ju bara lagts ner nu för tiden....

Det där med att tvätta och krympa tyg har jag aldrig förstått mej på. Har aldrig velat förstöra den där första fräscha färgen samt stärkelsen i det nya tyget.Det har fungerat bra ändå.

Att sy foder i klänningar har varit knepigt.Fodret, har jag lärt mej, får aldrig sys in i några sömmar i själva huvudplagget utan måste sys för sej och hänga löst för sej. Möjligtvis att det kan fästas uppe vid axlarna.Det är sånt där man måste komma underfund med själv varefter man provar och syr.SÅÅÅ roligt att Du tycker det är kul att sy. Nu väntar jag bara på att Du ska skaffa dej ett växthus.....

2012-05-11 @ 20:38:54
Postat av: Maria

Det är så rogivande att måla :)

Låter härligt med tygaffären, blir nog en sväng dit såsmåningom.

Kram

2012-05-12 @ 10:13:23
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: mia

Sti 40! Hur kunde du tro att den skulle passa DIG?

Va ni skapar! Å så bra det blir :) Här har det inte skapats så mycket men jag har handlat, skjutsat, städat och lagat mat. Allt det vanliga utom att promenera med Chivas. Känns så skönt att greja det själv, inte att behöva ha hjälp med allt.

Fortsatt trevlig helg!

Kram

2012-05-12 @ 19:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0