Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Och den här helgen :-)

I fredags på förmiddagen hade jag lunchgäster.
Det var JRs jobbarkompisar som hela gänget hade ett jobb i närheten av där vi bor.

Jag hade ledig dag så jag tyckte det var lite trevligt att duka fint och laga spagetti med köttfärsås till hans gäng med jobbargubbar.

Till efterrätt fick de citronkladdkaka med grädde och de var så nöjda och glada och sade att det var deras trevligaste lunch på länge!



När de hade skyndat tillbaka till jobbet igen så dukade jag om inför kvällens gäster och började förbereda grillspett.



Det var riktigt trevligt med lite gäster, det var så länge sedan, det har ju mest varit renovering som gällt hemma.
Jag tänkte att om jag inte struntar i att det inte är klart hos oss så kommer vi ju aldrig kuna ha gäster.



I helgen har jag också haft nöjet att få se yngsta grabben spela fotbollsmatch!



Kunde dock inte hålla mig från lite renivering både på lördagen och söndagen.

Jag tog tag i den där väggen på balkongen igen.
Tänkte att nu ska den få sig ett varv vitfärg igen och förhoppningsvis bli lite vitare då det bruna efter bara ett lager lyser igenom galet mycket.



Jag fick upp ångan ganska bra och målade på ordentligt.
Såg fint ut och täkte ganska bra...till dess det torkade och började lysa igenom igen.



Jag målade en bit i taget golvet med tjärsvart altanlasyr även på balkongen också.

Hur som så visade det sig att jag måste måla måååånga gånger mer innan det här är klart och jag har nu bestämt mig för att köpa en riktigt tät grundfärg och gå på med ett lager innan jag tar fasadfärgen en gång till.

Mycket jobb är det med ett hus.
Sedan alla dessa sprickorna som är i panelen...måste köpa målarfog och dra igen dem då det inte funkar att spika in brädorna hårdare vilket jag redan provat.



Från min arbetsplats på balkongen hade jag fin uppsikt på grabbarnas otröttliga hoppande och voltande på studsmattan.




De är helt grymma på både framåt- och bakåtvolter.



Mina älskade söner, vad fina de är!

På söndagseftermiddagen var det bara att arbeta på firman igen också.
Helgerna är för korta!

Kommentarer
Postat av: Mor

Himmel och pannkaka! Jag höll på att missa detta inlägg då jag bara rullade ner till den vita soffan. Det var "Kära Far" som började prata om Jörgens jobbarkompisar på ett sånt vis att jag undrade vad han menade. Då visade han mej på inlägget med lunchätningen som jag helt missat. Förstår att dom tyckte det var trevligt å att Du orkar.....

2012-05-08 @ 21:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0