Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Och en klänning till...



Senaste tillskottet i klänningsfabriken är den här.
Den är sydd i en modell som är för stretch-tyg fast tyget jag valde är ett hårt bomullstyg.

Den blev ju lite hård men det har sina fördelar, den skrynklar inte!

För att ta mig in i den sydde jag in ett blixtlås i sidosömmen då orginalmodellen inte hade något.

Lite stor blev den i bredden men efter att jag sytt in ett par extra veck i ryggen så passar den bättre.
Nästa gång jag syr den kommer jag smala av den i sidorna så man slipper extravecket.



Jag var tyvärr nu så arg på min "nya maskin" som jag fick när jag fyllde 18 av mor och far.

Den råkade illa ut när vi för ca 10 år sedan hade inbrott och min symaskin hittades halvvägs ut genom fönstret.
Något hände med den då och den började haka upp sig och hugga av övertråden så fort man sytt 20-30 cm.

Detta föranledde att jag i onsdags efter jobbet åkte till Net-on-net och köpte en ny.
En mellanvariant för 2900 kr.
Jag ringde mamma för att höra med henne om det är okay att köra Singer då vi alltid haft Bernina innan..
...berättade lite att jag blivit med ny maskin...

Hon blev så glad att jag köpt ny maskin att hon bara ville ge mig den som present!
Jag har världens bästa och snällaste föräldrar!
Tack snälla ni!

Mamma, jag har köpt sömnadstidningarna du tipsade om också :-)




I år blir det tomat-år hos oss.
Nu har vi fått söta fina plantor av JRs mamma också.
Den ena av dem blev lite hängig när jag planterade om den i stor kruka men den repade sig över natten!

Kommentarer
Postat av: Mia

Supersnygg! Du är ju hur proffsig som helst!

Kram

2012-05-21 @ 08:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0