Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Sytt ännu en klänning!

Det är så superkul så jag kan liksom inte slita mig från skapandet!
Tänk att det inte blivit av att jag sytt på 20 år...konstigt, det som är så kul!
Nu skall här jäklar i mig roas och jag ska utveckla mig!

Här följer lite detaljer...
I halsringningen på denna modell är det veck och i ärmringningarna klippte jag till ett kantband som jag sydde på från rätan och vek in mot avan och sydde för hand så att allt låste sig.
Igår efter jobbet stack jag till lokala centrumet och köpte mig mitt livs första underklänningar, en svart och en vit.
Antar att man är tant nu på riktigt när man syr sina egna klänningar i märkliga tyger och bär underklänning under :-)



Som en liten detalj har jag fått dit 2 sköna fickor på magen på klänningen!

Man får ju tycka vad man vill om utseendet på skapelserna men det är så jäkla roligt!
Idag blir det absolut mer tyginköp.
Jag tror jag har transformerats till att bli en kvinna med ett intresse!

Kommentarer
Postat av: Mia

Riktigt snygg modell. Både klänningen och du ;)

Ha en finfin skapar dag!

Kram

2012-05-15 @ 13:22:10
Postat av: Mor

Duktig såååå!

Du vet att det finns kul tidningar med massor av mönster i som tex Sömnads-Magasinet och alla versioner av Burdorna. Du kan få låna en stor bunt av dylika tidningar av mej om Du vill men köper Du nya så är det väl kanske mera moderna snitt i kläderna.Mina tidningar är ca 1år eller lite mera, så dom är inte såå omoderna.

2012-05-15 @ 14:42:34
Postat av: Maria

Asså, skitfint!!!!

2012-05-15 @ 17:31:15
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Men så fin! Både du och klänningen! Riktigt duktigt med fickor och veck. Det låter avkopplande att sy.

Kram!

2012-05-15 @ 19:24:07
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Wow, vilken fin klänning!!! Bra gjort!

2012-05-17 @ 19:56:20
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0