Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Äter rävar katter?

Z är frikänd ! Förra helgens kanin-slakt var inte utförd av vår gose-kisse, nej då! I morse syntes en skönt frodig frisk räv stryka runt på vår tomt och grannens. Han gick i sakta mak runt barnens kojja, slickade sig runt munnen och närmade sig grannens kaninbur! Usch och fy! Hur som helst, det var inte Z som ätit kaninstek förra helgen! Nu till nästa fråga: Äter Rävar han-katter modell större? Jag bara undrar för just nu ligger Z i stora grabbens säng och sover....under täcket med bara en tass utanför... tänk om han är rädd? ( Fast troligen inte, han ser ganska cool och avslappnad ut som vanligt.)
I dag har jag stått på mässan igen. Trevligt sällskap och roligt att komma ut på nåt annat men ändå ganska långrandigt faktiskt, bara några få riktiga entusister frågar ingående om landstingets verksamhet, oftast då gymnasietjejer som går undersköterskekursens första vecka (eller inte ens har börjat men funderar på att söka till syrra) och som undrar när de kan få börja jobba på "cityakuten" där man opererar och räddar liv med bara händerna i hissen och på lediga stunder dejtar kirurger! Man får då göra sitt bästa och förklara "real life" på det stora sjukhuset men ändå tala om att man är stolt och glad över yrkesvaslet och verksamheten. Jasså, är det skillnad på akuten och intensiven????
En ung tjej kom fram till mig i montern och frågade: Hur är förlossningskliniken på ert sjukhus??? Jag log snällt och frågade om hon var barnmorska som sökte jobb eller vilka funderingar hon hade runt kliniken? Jo, hon skulle föda där i Augusti! Det blev till att improvisera fram ett svar om den klinikens verksamhet, gå till egna erfarenheter och bedyra tryggheten. Tror hon blev nöjd och kan föda i frid!
Träffade Monika med son idag på mässan också, vi ska jobba ihop på söndag natt och vi hoppades båda på en stillsam blogg-natt men tyvärr kan man inte beställa att befolkningen ska hålla sig frisk, befolkningen hoppas nog också att de håller sig friska så att M och jag får en lugn natt men det vet man ju aldrig och är några i behov av vår hjälp så kommer vi skippa bloggen och hjälpa medborgarna med hela våra hjärtan och våra yrkeskickligheter som insats men det är ju roligare om alla är friska och vi kan blogga!

Hela familjen äter ju antibiotika nu. J och jag Kåvepenin och barnen "starkare" varianten. Barnen är lätt att komma i håg, de ska ha sin mixtur varje morgon och bara då. Med mig och maken är det värre, vi ska ta 3 gånger om dagen. Hur kommer man i håg det när man inte ens är sjuk? Jo så här ligger det till. När man kissar stinker hela toa så fruktansvärt av Kåvepenin att man kommer ihåg att: Ja just det, dax att ta tablett! Undrar hur reningsverket får bort all antibiotika ur avloppsvattnet innan det åker ut i sjöar och vattendrag?
Nu börjar helgen. I kväll ska vi inte göra som alla andra fredagskvällar , alltså Tacos utan i kväll ska vi äta "hajk-bomb" vilket är paket med diverse godsaker man lägger i öppen eld, i vårt fall innomhus i öppna spisen i dag pga att det är så kallt ute nu och definitivt inte väder att starta grillen.
I dag deppar jag faktiskt lite. var på systemet och köpte vin efter mässan och damen i kassan frågade inte efter leg på mig! Vad då? Vad är det nu då? börjar jag se ut som om jag passerat bäst före datum? Det var inte länge sedan jag fick visa och i dag hade det passat bra med en sådan komplimang, jag var liksom beredd...
När jag åkte min lilla bil idag fick jag dra upp stereon på högsta för att höra musiken, avgassystemet väsnades så fruktansvärt. Nog dax att göra något åt det snart.
Dax att börja förbereda bomberna och hälla upp ett glas rött! Trevlig fredagskväll mina vänner!


Kommentarer
Postat av: majjanw

AVUNDSJUUUUK. Vill också äta hajkbomb och dricka rött. Katten Z slår alla rävar med hästlängder tror jag, det är nog rävarna som skakar mjuuka tass i buskaget runt om huset. Geocaching ( lär mej aldrig stavningen) är att man letar " skatter" i naturen som någon lagt ut och sedan visat med gps i datorn var den finns. Ska hänga med en jobbarkompis på det, lite mysigt med lite kaffe o bulla på någon liten stubbe oxå. Pensioneren kommer troligtvis till mej på tisdag ock visar hur man lägger in bilder, bloggen blir lite mer "levande" och personligare då. Försvinn nu in i rödvinsdimman för mej också, själv ska jag vara den barmhärtiga samariten. Tjao

2007-04-20 @ 18:46:53
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: majjanw

Vadåå??? På "mitt" sjukhus opererar dom i hissen med sina bara händer, jag blir utbjuden HELA TIDEN av snygga och rika kirurger. Jag tror du valde fel sjukhus gumman, jag är endast singel fortfarande för att det är så svårt att välja...

2007-04-20 @ 20:33:11
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till Powerlifter!

Ser fram emot din blogg! Du har gåvan! Gå nu bara till startsidan: www.blogg.se och tryck på knappen starta egen blogg! Lätt! Om du stöter på patrull för www.powerlifter.blogg.se så ska jag hjälpa dig direkt! Vill läsa din blogg! Trevlig natt till dig och vännerna som jobbar! Jag kommer söndag natt!

2007-04-20 @ 22:28:31
Postat av: Monika

Jag har M*A*S*H att tacka för mitt yrkesval. Så kom nu inte och säg något ont om TV-serier.

2007-04-20 @ 22:52:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: majjanw

Borthy, du skrev i min blogg att du drömde om Z. Jag har också haft en mycket märklig dröm om honom, läs i kommentaren på min blogg. Har man en gång mött katten Z, stannar han för evigt kvar i ens undermedvetna..

2007-04-21 @ 10:42:15
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till Majjanw

Vilket sjukhus var det du jobbade på sa du? Jag vill också jobba där! Det låter kul det där ni ska göra i skogen, lova att berätta mer, har aldrig hört talas om det. Det är jäkligt kallt på verandan denna helg.

2007-04-21 @ 17:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0