Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Håll mitt hjärta, håll min själ....



.....Lägg ditt huvud i mitt knä.
Nu får ni det svart på vitt, jag är (aningen) patetisk, jag bjuder på det! Jag gillar Björn Skifs låt! Tycker att han sjunger den så känsligt och fint, även Carola gör den fint..... för att inte tala om mig själv med gitarren, så att man börjar gråta!
I går kväll när jag gjorde potatisgratäng lyssnade jag på min skiva med " Godingar 1" som jag mixat i hop av mina mjuka favoriter, drack ett glas rödvin och blev beklämmande blödig. Har hållit mej borta från den sortens musik ett tag då jag kännt mig lite låg för att inte förstärka det och då i stället lyssnat på Bandit Rock och liknande. Nu redo för lite känslig musik igen. jag är periodare på vad jag lyssnar på. När köttet låg på grillen, gratängen stod i ugnen tog jag gitarren och spelade lite och sjöng. De flesta av er har nog hört mig gnola i tid och otid....kanske inte alltid så vackert och passande.....
Önskar att jag var lite bättre på att spela gitarr bara och hade lite bättre taktkänsla...men till husbehov funkar det ju....
Om jag vore 18 år och snygg kille skulle jag nog kunna fälla en och annan donna som trubadur men som 37-årig 2-barnsmor får man bara vara glad om ingen för stunden skriker åt en att var tyst!
Jag är så himla nöjd med min nya gitarr! Köpte den på jul-lovet, min första stål-strängade. Min förra fina gitarr gick tyvärr sönder. Den hängde på en spik på väggen och barnen lekte inte nudda mark och plötsligt blev den brasved tyvärr. Den nya är så fin och har så fint jlud! Fick pengar till den av min mamma och pappa och mormor, en för mig så fin och värdefull julklapp!

Kommentarer
Postat av: majjanw

Nya inlägg är på plas.
Jag tycker att du ska börja stämma upp redan nu, inför sommarkvällarna vid olika grillar. Det ÄR uppskattat, det vet du.
Kram.

2007-04-22 @ 10:02:09
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till Majjanw

Jag uppskattar det men jag vet inte hur det är med övriga... Jo, du och jag stämmer upp i sommar! Ska läsa dina inlägg.

2007-04-22 @ 10:40:30
Postat av: Monika

Säg inte det! Du kan säkert bli lika populär som Nicole Seibert blev 1982 då hon vann Eurovisionsschlagertävlingen med Ein bisschen Frieden.
Kan se dig sitta där och sjunga till gitarren. :)
Jag gillar verkligen Björn Skifs och hans Håll mitt hjärta är en underbar låt. Jag har CD:n med den. Men just nu lyssnar jag på Riltons vänner. Om du inte känner till dem så ska du verkligen kolla in dem för de är verkligen väldigt bra. www.riltonsvanner.com
Nu ska jag strax sova! Vi ses ikväll. (om jag inte går bort mig helt och inte bara missar tåget utan kanske inte ens hittar det).

2007-04-22 @ 11:03:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Janne

Jag tror/vet att en sån som du bara MÅSTE ha enväldigt vacker själ Borthy

2007-04-22 @ 12:42:34
Postat av: Borthy till Monika och Janne!

Monika! Vi kollar in Rilton i natt! Jag vågar inte sjunga på Tyska nu när vi fått tyska vänner, de kanske inte uppskattar mitt uttal? Jo, den har nog kommit från min strupe någon ggn den också, finns med i vispop...
Janne, du är så söt mot mig att jag snart bjuder upp till dans! Din själ går inte heller av för hackor!

2007-04-22 @ 14:47:17
Postat av: Pensionären

Pensionärens äkta hälft ropar ALLTID på Pensionären när Björn Skifs är på TV. Har så alltid gjort i många år för han vet att han får på söta knölen om han INTE gör det. Pensionären ÄLSKAR Björn Skifs.
När jag också brukar säga att han är ju så sööööt, tittar han på mej lite underligt, men det gör han förresten VARJE gång jag säger att en karl på TV är snygg eller söt ;-))

2007-04-22 @ 16:26:10
Postat av: Borthy till Pensionären

Det måste vara ett släkt drag det där med Skifs....undrar hur det är med Majjanw på den fronten? Har pensionärens gube bett dig ropa på honom när någon är på TV? Typ Åsa Bodén eller väderTone eller någon?

2007-04-22 @ 17:30:08
Postat av: Darr

Darr du sjunger fantastiskt fint, det vet du ju. Att sjunga med dig har alltid varit något av det bästa för mig. Du och jag Darrling! :)
Ser fram mycket emot sommarkvällarna med rödtjut, du och jag och din nya gitarr. Kram.

2007-04-22 @ 17:40:26
Postat av: Darr till Pensionären

Hej Pensionären! Kul att du också skriver här. Följer med intresse även dina inlägg om Guben och Röde Baronen. :)
Hoppas allt är bra hemma i byn, får snart ta och hälsa på igen. Hälsa Guben att vi troligen ses närmare jul. Man kanske kan få en inbjudan till grillen i sommar tillsammans med Borthy och nya gitarren? Det vore mycket trevligt. Ha det gott!

2007-04-22 @ 17:46:59
Postat av: majjanw

Björn skifs är en gubbe.
Björn skivs låtar är inget vidare.
Björn skivs är bra för Pensionerer.
Björn skifs kan vara bra också för 2- barnsmödrar i 30+ åldern.
Björn skifs är en dalmas och dom har jag fått nog av.
Nog nu om Björn skifs.

2007-04-22 @ 17:49:56
Postat av: Borthy till Majjanw!

Tror du är en bortbyting om du inte gillar Skifs! Han är ett dominant anlag i rakt nedstigande led i den kvinnliga delen av vår släkt.

2007-04-23 @ 00:22:14
Postat av: Borthy till Darr!

Darr ,min darrling! Vad glad jag är att ha dig här! Att sjunga med dig är det bästa för mig också! Vi har som mål att lära oss något nytt tillsammans varje gång vi ses. Förra gången var det Bob Geldofs "I don´t like mondays" vill jag minnas, den blev nästan ett paradnummer! Eller var det Kents " Duett" senast? Nästa gång vill jag, om jag får välja att du tar med text och nötter till "Get here", den är så fin, kan vi göra något av den eller har du andra alternativ till oss på lut? Jag skulle väldigt gärna få ackorden till den där bröllopssången du brukar dra av på folks bröllop också, "Ute till havs går en fiskebåt, mot en blå horrisont.... Det är för oss, solen går upp.." ja du vet vilken jag menar.
Kram och gör mig ofta sällskap här! ( Är säker på vi har en stående inbjudan vid grillen hemma!)

2007-apr-23 @ 00:19

2007-04-23 @ 00:23:31
Postat av: Hotmh

Hello admin, nice site!
Good content, Beautiful design, thanks!
Greetings

2007-12-20 @ 20:31:40
URL: http://www.hotmh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0