Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Måndagmorgon med blå himmel och sol...och sjuka barn!

Mina barn har ätit Antibiotika hela påsklovet för halsfluss (ganska vanligt fenomen bland barnen i vår familj) och nu vaknar A med alla symtomen igen! Vi brukar sällan behöva odla för att ställa diagnos, vi har aldrig haft fel faktiskt men vårdcentralen brukar vilja odla ändå så okay då, jobba på bara!
Nu är det bara att vänta på att de ska öppna så man kan ringa och få en tid. Jag tycker det funkar väldigt bra nu för tiden, man bara slår dem en pling och så säger de med metallisk röst: Vi ringer dig runt kl 09:23 och de gör de också! Annat var de förr när man fick vänta i tel fr 08.00 till 09.23.

Det ser ändå ut att bli en till helt strålande dag vädermässigt, solen skiner och shortsen åkte på redan nu på morgonen!
I går kväll efter att övervåningen var ordentligt städad transformerade jag potatisgratängformarna till drivhus för vårens plantor med doftande blomstertobak. Blomstertobak är ytterst tacksamma att så och de blir helt gudomliga i rabatt och stora krukor för hela sommaren med en förförisk doft kvällstid. Det värsta är att innan sista frosten, då i slutet av maj har de växt oss ur huset, alla de små söta plantorna i massor har blivit ljusgröna monster som bara vill ut men som inte får gå ut förrän i början av juni!
Annars håller vi fortfarande på med de stora utfrågningarna av katten: Var det verkligen du Z som mördade Kaninen? Kan det ha varit en lös hund som setts i kvartet under morgonen som gjorde förarbetet åt dig och du bara drog in trofén?
Jag kan tyvärr inte hitta kamerans USB-kabel så jag kan visa kort från livet just nu, den här lilla datorn har inget hål för minneskort som den andra har, den som är inne för "pimpning".
I dag har jag som tur var ledig dag så man kan njuta av vårdcentralns service till fullo i lugn och ro.
Kramar och godmorgon på er!


Kommentarer
Postat av: Pensionären

"posklovet" heter det väl inte?
Trist med grabbarna som är sjuka.Själv har jag en gube som har feber och är hemma från jobbet.Har mailat till jobbet för att tala om för dom hur bra en pensionär kan ha det med sin ledighet i vårens underbara tid.
Röde Baronen smaskade i sej en hel liten näbbmus igår. Glad så länge det inte är nån kaninunge.

2007-04-16 @ 07:42:52
Postat av: Borthy till pensionären

Nä, påsklovet heter det, har ändrat. Blir en del fel! ( Rätta gärna, jag bara skriver). Kul att du kommer in och läser, det glädjer mig. Fick tid på VC med killarna kl 10.00. När börjar du blogga? Jag tror du skulle vara en grym bloggare. Starta en idag. Gå in på www.blogg.se och bara starta en, anvisningarna är lätta! Baronen kommer aldrig upp i Z klass, han är yrkesmördare!!!

2007-04-16 @ 08:49:17
Postat av: majjanw

Stackars ponken då. Inte märktes nåt i helgen p`ån.
Odla lite bränna nu när du har en ledig dag, eller varför inte grilla " nåt gott" på altanen....

2007-04-16 @ 12:38:59
Postat av: momodou IVA

Hello MUM,Tråkigt att dina barn fått halsfluss.som du sade det är ganska vanligt fenomen.Det ska bli bra. Vad stora dom har blivit sen sist på fotboll matchen.Ha du så bra dag på din ledig dag hoppas barnen blir bra snabbt

2007-04-16 @ 13:20:05
Postat av: Borthy till Mommo!

Hej! Vad roligt att du besöker! Hjärtligt välkommen! Jo, grabbarna växer på bra men man märker ju inte så mkt själv... mer än att de väldigt snart är längre än mig och att jag kan stoppa fötterna i deras skor och springa till brevlådan utan att knäppa upp skorna, de är så stora så det är bara att glida i! Välkommen till min blogg när du vill Mommo! Kram

2007-04-16 @ 13:48:25
Postat av: Borthy till Majjanw!

Jo tack du! Man får vara snabb om man ska få nåt av köttet som slaktas i vår familj, det går som smör i solsken.. eller ska man säga som möss under stereobänken? Var en sväng på affären och handlade lite i fall det skulle bli knapert på grillen. Ringer och bjuder in dig om vi får stort utbyte av jakten! Hörde att Baronen nu börjat sköta sig på jakt-fronten också, ska bli mysigt att komma och grilla hos pensionärerna i sommar, den som spar han har, frys in!

2007-04-16 @ 14:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0