Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mitt i natten!

Jobbar natt hela påsken och det är för tillfället lugnt på jobbet ( annars skulle jag ju knappast sitta och skriva). Det är min 4:e natt nu och de tidigare 3 har varit "kul" (om man kan säga så?) med lagom mycket att stå i. Familjen är inte hemma och det har fungerat riktigt bra med sömnen på dagarna den här nattperioden, endast katten som bitit mej i hälsenorna när det varit för stillsamt i huset eller han inte fått mat tillräckligt snabbt.. Jo, det är ett känsligt kapitel det där med sömnen när man jobbar omväxlande dag, kväll och natt (3-skift). Man är verkligen beroende av att "lyckas sova" när man ska. I morgon blir det till att vända tillbaka... då får man tvinga sig upp tidigare på dagen och leka att man är pigg och sedan när kvällen kommer leka att man är trött... vilket sällan fungerar då eftersom man i stället för morgonkaffe då får tvinga i sig ett glas vin för att förhoppningsvis somna på det och sen hoppas på att sova längre än till 3 på morgonen efter. Sen är det bara att stiga upp till den nya dagen som man inte vet vilken dag det är eftersom man är helt dagvill....
Det absolut värsta är när man har 4 nätter på raken (dock ej den här gången) och man varit uppe hela det första dygnet och äntligen får lägga sig på morgonen för att sova men vaknar efter 2 timmar av att man är kissnödig, okay... man lyckas somna om men sen ringer telefonen som man glömt stänga av... sen är det kört! Man börjar fundera... måst sova... måste sova... det är lite för varmt... jag är nog hungrig.... fan, måste sova om jag ska fixa att jobba i natt, snart  kommer barnen hem från skolan... fan! Måste sova!!!! Då är det kört! I bland blir det så här men man klarar det på något sätt. Det låter nog konstigt men jag gillar verkligen att jobba natt och jag är en kvälls/natt-människa!

Kommentarer
Postat av: tlh

vilken härligt beskrivning hur svårt vi har att sova, helt underbart och 100% rätt

2007-04-09 @ 03:14:51
URL: http://tlh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0