Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Trevlig helg börjar nu!

image74

Först av allt vill jag välkomna en ny anonym läsare till min blogg, en som smsade mig i eftertmiddags... jag säger inget men du är en jäkel på att sjunga på Finska, gillar City Brandsta släckers och härstammar från Persien, saknar den dagliga kontakten med dig! Välkommen! Du kan väl skriva svar här också?
När jag tänker efter... ( behöver inte tänka speciellt länge) vilka fantstiska vänner jag har! Herre gud, börjar tänka som om jag tagit något uppåt tjack! Alla är så snälla och fina! Ta åt er allihop!
Det går mycket fortare att lägga i och hänga tvätt nu för tiden när man tränker att man kan slänga síg ut i blogg-världen när man gjort klart!
Inte så mycket händer i ens dagliga liv .... men det är inte sant! Det händer jättemyckte hela tiden....man måste bara öppna ögonen! Jag har t ex värsta polis-skräcken! Det är kanske just därför som jag åkt dit för snatteri 2 gånger utan att någonsoin ha tagit något! ( Skulle aldrig stjäla!, jo, jag har lånat gröna filtar på jobbet till tältsemestern men då har jag frågat chefen först och lämnat tillbaka dem efteråt!... Jo, jag är penn-tjuv men lämnar ju tillbaka!)
I morse åkte en bil framför mig i hög fart på Huddingevägen. Döm om min förvåning när han åkte rakt ut mot rött och körde utav attan! Jag stannade fint vid rött som alltid (läs: som oftast, jag körde mot enkelriktat häromdagen vilket inte var helt populärt....). Sen som på beställning kom Farbror "Pecka" ut från en sidogata och med blåljus stoppade förbrytaren. Jag fick grönt och hamnade vid nytt rödljus precis där polisen stoppat syndaren. Han fick blåsa och såg inte så värst stressad ut av det inträffade men det var jag! Svetten bröt ut....på mig.... jag blev tvungen att stänga av Bandit Rock på bil-radion för att kunna koncentrera mig.... kom plötslöigt inte på vilken som var gasen eller bromsen... och hade tankar på att det kunde vara olagligt att ha ett taskigt avgas-system på bilen kanske? Jag har ju bilradion så högt på för att slippa komma ihåg mitt avgas-system.....
Jo, det händer små saker varje dag hela tiden....

Kommentarer
Postat av: Darr

Men Darrling, vad säger du!? Har du åkt fast för snatteri 2 gånger? Hur kan jag inte veta det? :)
Fredag kväll, ensam med barnen. Tur att man kan umgås virtuellt. ;) Han med persisk bakgrund, är det samma jag har träffat några gånger? Varma hälsningar i så fall! Hoppas vi ses igen. Tänkte jag skulle passa på att plugga lite ikväll när jag är själv, men så gick jag förbi vindunken och...ja..ni vet :) Plugga kan man ju göra någon annan gång. Ha en bra helg! Kram.

2007-04-27 @ 21:31:46
Postat av: Borthy till darr.

För att berätta kort, du vet visst! Första gången var på OBS i södertälje, jag hade köpt en puderdosa på övre plan ( det här var väldigt länge sedan) sen gick jag på nedre plan och kollade med mor o far handlade mat. Då var det en man som följde efter mig hela tiden, morsan trodde han flirtade med mig. Han föjlde säkert efter en kvart. Sen dök han på mig och krävde visitering, var varuhusdetektiv! Hittade pudret i min ficka och sa jag stulit det. Puder såldes inte ens på det planet där han sade jag stulit det. Damen i puder-kassan mindes dock mig och kunde bekräfta att jag köpt pudret helt enlit lagen! mkt kränkande och han sade inte förlåt för misstaget! Yrkesskicklighet? Nä
Bra du luftade vindunken.. det är inte bra de blir stående fr länge! Kram

2007-apr-28 @ 09:17

2007-04-28 @ 09:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0