Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

De äggrorerar mig!!!!

image589
Innan middagen nu i kväll stack jag och barnen till Lida för ett kvällsdopp. Kan ju säga att vi var ensamma därute och när vi stoppat tårna i vattnet förstod vi varför!
Isen har hunnit lägga sig...redan! Jag är lika förvånad som ni!
Vi beslutade att nu var det nog för året om inga under inträffar. Nu blir det badhuset framöver!
image590
Hur som helst, det sprang runt massor av söta små kaniner där ute på Lida och minsta grabben ville ju så gärna klappa och försökte komma dem nära.... men det gick ju inte, de är ju vilda och då kläckte han kommentaren:
-De äggrorerar mig!
Jag och stora grabben skrattade när vi fattade att det var ignorera han syftade på! Gulligt!

image591
En sak som inte var så gullig i dag var att när jag och A var ute och shoppade så hamnade vi en kortis på Smart Club i Kungens Kurva. I köttdisken där hittade vi stora mängder Gris-knorrar!
De låg förpackade 4 och 4 alldeles raka!
Nu undrar man ju.... vem köper dem? Vem äter dem? Hur tillagar man dem?

Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin ätit knorrar.... har inte sett någon arbetskamrat ha dem i matlådan genom min karriär, aldrig sett dem på en meny på någon restaurang....
Någon som vet?

Nu har jag verkligen kommit i gång med mina små vardagsbetraktelser om ingenting igen och det är ju det som min blogg ska vara till för, att se det lilla i vardagen, att inte glömma och tappa bort alla dagarna som går som är livet!

image592
Nu ska jag riva ut hela stora grabbens garderob och sortera ut för små plagg! På edera platser, färdiga gå!
Bloggregistret.se"border="0"/


Kommentarer
Postat av: ejmis

Har aldrig sett grisknorrar i köttdisken, usch!
Det är ju hundgodis!!!

2007-08-21 @ 20:16:33
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: crue Annika

hej vännen kul att höra ifrån dej ,jo det är rätt ok med mej...som sagt svårt att skriva så mycke här ,men en jätte kram till dej för att du bryr dej.hoppas allt e bra med dej oxå !

2007-08-21 @ 21:25:54
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: majjanw

Hihi, vad gulligt. Äggrorerar...sött! Burr om grisknorrarna, så håriga också, det visste inte jag.
Ha en bra dag!

2007-08-22 @ 05:27:47
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: majjanw

Fast en sak förbryllar mej. Att se det lilla i det stora, eller se det stora i det lilla?! Vilket är bäst? Denna fråga gäckar mej ständigt.....

2007-08-22 @ 05:46:38
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Jada

Grisknorrar? Jag ger det inte ens till hunden...
Välkomen tillbaks till "vardagen".
Kram på dig!

2007-08-22 @ 07:06:16
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Borthy till Majjanw

Det var moderna grisar tror jag för de var helrakade de som låg i disken! ...kanske vaxade till och med....

2007-08-22 @ 08:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0