Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hemma på riktigt!

Hej allihop! Jag har verkligen kommit av mig som bloggare. Har levt så länge på resande fot utan bekvämligheter som dator och ström!
Nu är i varje fall semestern slut och vardagen ska ta vid! Jag har sovit i en säng i natt, bara en sådan sak!

De senaste 4 dygnen har vi annars haft kanonkul ute på Vässarö i norra skärgården på Scouternas ö!
Jag är helt biten! Jag bekänner mig att tillhöra scouterna nu och känner mig ytterst redo!
Förutom de andra 500 miniorscouterna med ledare var vi från vår kår 22 stycken.
Vet inte hur man ska sammanfatta dygnen?
Tidig söndag morgon möttes vi med packade ryggsäckar och vår släpkärra full med utrustning att bygga upp ett läger. Strax utanför Grisslehamn blev vi hämtade av en liten färja som körde oss till Vässarö.
Vi blev tilldelade en plats på ön som skulle bli vår.
Jag nästan dog direkt! Vi hade blivit tilldelade öns grodträsk! Min största fobi är grodor och padder i alla former och här kryllade det!
Alla barnen hade inom lopppet av 2 minuter groder, stora som små i händerna!
Jag visste inte hur jag skulle hantera det, paniken var så nära! Jag tänkte att bäst för mig, för att slippa få grodor lagda i sovsäcken och liknande var att bara knipa käft och le, titta på de söta djuren så att barnen tillslut tröttnade!
Vi byggde upp vårt läger och när vi slog upp tälten upptäkte jag till min fasa att tälten saknade golv!
Fattar ni? Det var bara presseningar som låg under tälten! Detta betyder att groder kan komma och gå som de vill i tältet när man sover och ned i packningen!
Nog om groder nu, jag får yrsel bara att skriva om dem!
Utöver detta hade vi jättekul! Vi gick trapperspår med guide som visade oss massor av kul om naturen, vi fick prova på att segla (vilket var första gången för mig), paddla kanadensare, bad i havet från klippor, gå hinderspår, vara med i en scoutolympiad, laga all mat från noll ute i det fria på stormkök till alla barnen, (fanns ej el eller rinnande vatten). Appråpå ingenting såg vi en havsörn vid flera tillfällen och det är verkligt mäktigt!
2 kvällar hade vi lägerbål med massor av gitarrspel och sång!
Det var helt enkelt ett toppenläger och så roligt att få lära känna så många barn!
När vi åkte hem igår eftermiddag fick jag en till utmaning....
image579
Jag får stora skräcken av att köra bil i stockholm. I går fick jag prova det stora konststycket att köra genom Stockholm i rusningstrafik med full-lastad bil och släpkärra! Jag behöver väl inte säga att jag tidigare aldrig kört med släpkärra? Det gick i varje fall riktigt bra konstigt nog och jag fick inte ens en pulshöjning! Undrar om någon lagt betablockare i min lunch-nyponsoppa????
När vi kom hem hällde vi ut all packningen på golvet och sedan stack jag ut och sprang men jag var trött och hungrig så jag var svag.
Vi beställde pizza och hällde upp ett glas rött när jag kom hem i stället sen somnade vi alla tidigt ovaggade. Nu är semestern slut och likaså det osunda levenet.
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

du verkar vara en riktig äventyrare, ständigt på resande fot...

2007-08-16 @ 11:35:03
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: ejmis

Vilken fantastisk sommar du verkar ha haft med alla dina resor!

2007-08-16 @ 11:58:02
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Janbanan

Tack för trevligt sång och musik sällskap och underbara dagar!Scout hälsningar Janbanan(Alltid redo!)

2007-08-16 @ 14:06:29
Postat av: Pensionären.

Jag säger bara: VÄLKOMMEN TILL CIVILISATIONEN och frågar om Du tittat på min blogg grodan?

2007-08-16 @ 14:36:46
Postat av: majjanw

Välkommen till verkligheten igen. Nu tar vi nya friska tag!
Må så gott!

2007-08-16 @ 21:13:24
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Monika

Så länge jag får köra framåt med släpet så är det väl ok. Men att backa med släp är inte kul alls!

2007-08-16 @ 22:40:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0