Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Att bidragsfuska felaktigt...

Jag har vilat mig från allt vad tänka heter, inte skött några praktiska sysslor, inte roat eller oroat mig, inte gjort ett dugg faktiskt!

Jag har sovit mig igenom dagen som en stock och det är jag verkligen tacksam över! I bland är det så svårt vid nattarbete att sova på dagarna.

...Men innan jag gick och lade mig i morse fick jag möjligheten att se en gryning som var vackrare än många. Gnistrande kallt, vita små frostkristaller som täkte allt och till det en rosa-blå himmel.
Ett magiskt ljus.

Man stannar upp en kort sekund och ser det... men om man inte gör sig själv uppmärksam på att man sett det försvinner det.
I dag kom jag håg att jag sett detta genom att jag läste om Tierras upplevelse i hans blogg.

I kväll efter att vi ätit falukorv och redda makaroner till middag hamnade jag i soffan  ett kort ögonblick när Rapport började.
Ett av de första inslagen som kom upp handlade om kampen att minska bidragsfusket.

Myndigheter skall äntligen få tillgång till nya lagar att luta sig mot för att kunna sätta dit de som felaktigt utnyttjar systemet.
Kanonbra, jag verkligen går igång negativt på folk som fuskar och utnyttjar! Jag tycker man ska göra rätt för sig så långt det är möjligt och se en stolthet idet.

Det finns naturligtvis människor som verkligen behöver hjälpen och de är ju absolut inte dem vi talar om här utan de som felaktigt utnyttjar, fuskar till sig.

Att ha möjligheten att få hjälp när man behöver det, hamnat i en svår kris är en stor gåva i livet betalat av landet Sverges medborgare.

Det var bara det att mannen i rutan som intervjuades stod och sa på fullaste allvar:
-Det ska inte gå att bidragsfuska felaktigt!

Vadå? He he, tokigt det kan bli!
Oj, vad han skall gräma sig efter den intervjun....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack till din kommentar!! du är välkommen att titta in i mitt sinnesrike.

Mvh
mimo listerfelt

2007-12-19 @ 01:03:44
Postat av: Ulla

Det svåra är väl att tyvärr alltid kommer att finnas människor som fuskar och som jag tror blir svåra att "sätta" dit. Det tråkiga är ju att de förstör för oss andra. Ha en härlig onsdag!

2007-12-19 @ 06:44:42
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Tierra

Javisst var det magiskt vackert ute igår... och även idag på morgonen... måste verkligen försöka fånga dessa små underverk av iskristaller på bild... där ingen är den andra lik...

Självklart måste man stävja bidragsfusket... så att pengarna kan gå till dem som faktiskt BEHÖVER dem på riktigt... men, håller med dig... lite kul lät allt det där han sa ;-)

Ha en fin onsdag !

Varma hälsningar, Tierra

2007-12-19 @ 09:27:04
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Pensionären.

Ja, genom åren har man ibland blivit alldeles knottrig i huden när det gått upp för'en vilka som satt detta i system. Kusligt!Å det som oxo är så tokigt det är att dom inte tror att man fattar!

2007-12-19 @ 09:28:31
Postat av: lizaloop

Hehe, vilken kommentar av han då! :)
Vet du, på mitt jobb som bara består av kvällar och nätter (med undantag från helgen) så sover jag på jobbet, det är sååå skönt, då missar man ingenting av dagen! Jag är såååå nöjd med mitt jobb!

2007-12-19 @ 10:05:14
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: ejmis

Tyvärr är det nog många som fuskar så det blir nog en del arbete att ta tag i...
Bara detta nu inte drabbar dom som verkligen behöver hjälp.
Ha en bra dag!

2007-12-19 @ 10:29:52
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mötley crue Annika

hej vännen ! ja jag bor själv eller med panther i ett hus *L* vi trivs jättebra här ,önskar dej en trevlig onsdag kram crue Annika

2007-12-19 @ 11:42:49
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Socrate

Själv har jag ALLTID varit noga med att se till att "bidragsfuska på rätt sätt". Att "bidragsfuska felaktigt" skulle aldrig komma på fråga...tänk om det skulle smyga sig in ett stavfel i själva ansökan...
Allvarligt talat: Håller med dig helt och hållet i din ilska över bidragsfusk. Det är ett säkerhetssystem för nödlägen människor kan hamna i och de som fuskar med det har missat hela grejen.
Toppen om man kan samköra systemen för att hitta furkarna!



Gott att vi har Tierra som ger oss så fina bilder
och poetiska ord. Han är guld värd. Hoppas han läser detta för det bör han veta.

I kväll blir det julkonsert med Esteterna på Njudungsgymnasiet i Vetlanda. Ska bli kul.

HA DE ------ vännen Socrate

2007-12-19 @ 12:09:44
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: maria

Hehe, jag såg också den intervjun, men hade öronen troligtvis åt et annat håll.
Så tokigt!
Må gott!

2007-12-19 @ 16:17:09
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0