Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Avstampet närmar sig!

image900
Har lite svårt att tänka att det faktiskt snart kommer att bli nyårsafton, blir så när man jobbar massa nätter, man vet inte alls vilken dag det är! 
Jag har i varje fall  för avsikt som så många andra att ha nyår som avstamp för ett hälsosammare liv!

Nyårslöften är liksom dömda att misslyckas men samtidigt är det ju praktiskt att strukturera upp sig i skallen : Då skall det ske annars har jag nog lite mycket runt mig och tänker i morgon.... då börjar jag i stället.

Nu vet jag vad som gäller 2008: Omtanke av min kropp och själ. 
(Jo, mycket annat också men det här ett delprojekt i projektet livet!)

Jag har inte riktigt bestämt mig än för hur det här ska gå till, jag har ju inte så jättestor övervikt som jag måste gå ned, mer lite (ca 5) trivslelkilon som egentligen bara är trånga i byxorna som jag skulle vilja komma till rätta med men det viktiga är att få upp konditionen och musklerna, bli stark och pigg, hälsosam och få energi, känna livsandar innifrån och ut!
Låter det rimligt?

Tror ändå att jag går på en GI-kick-start för det brukar funka bäst på mig och jag kan det, inte så krångligt helt enkelt, detoxa bort från socker och kolhydrater och sedan smyga in de långsamma kolhydrtaterna och frukt efter ca 2 veckor.
Det är tänket jag vill åt för som det är nu är det katastrof-varning på det jag äter, stoppar i mig vad som helst  urskiljningslöst.

Hur mycket det ändå känns som om jag har runt omkring mig måste jag börja röra på mig, det är det allra viktigaste!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Gäääsp! God kväll eller god natt, eller god morgon kanske? Du har nog precis börjat nattpasset.
Jag måste också haka på nyårslöftet om ett sundare liv - jag som var så himla igång ett tag där...
God natt!
Kram!

2007-12-29 @ 23:43:17
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0