Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En gåva när man kan sova!

I morse när jag kom hem från jobbet hörde jag redan nedifrån bilen vad som stod på. Pannan tjöt för fulla muggar, alltså larmet på pannan att den slocknat!

Precis vad man önskar sig när man helst bara vill göra ett svandyk ned bland dunen!

Inget att göra, pannan ville ha service! Det är i och för sig inget konstigt, man måste sota den ca var annan vecka och rengöra allt men det var just gjort så nu var det bara att den trilskades vilket den gjort lite efter jul, vet inte vad som är felet men jag tror inte den riktigt matar pellets som den ska i skruven!

Jag gjorde lite så där som man brukar göra, jag gav den några lättare tjongare på väl valda ställen i fall något fastnat, man tänker ju mest med neanderthalarhjärnan vid den tiden på dygnet efter nattjobb.

Katten hade stuckit ut trots regn och rusk då han antagligen inte stått ut med larmet.
Han kom in igen och vi somnade som stockar.

2 gånger till under dagen gjorde pannan utfall i form av att stanna och larma men jag lyckades lätt som en plätt somna om båda gångerna när jag omstartat.

När jag vaknade sista gången av pannan var kl ca 16.00 och då ringde min bästis och vi snackade länge och väl så där som jag tror bara tjejkompisar kan. Skönt att kunna prata ostört om kvinnosaker när inte de små grytorna som också har öron är hemma!
Min pappa ringde också vill jag minnas medan jag fortfarande låg kvar i sängen.

Trots larmen och väckningarna kände jag mig lycklig och perfekt över att ha sovit så otroligt skönt och bra hela dagen och till och med min på senaste tiden onda nacke och rygg kändes som botade!
(Avslappning stavas det nog?)

Mycket trevligt också att få vakna utvilad och ligga och sladdra i telefonen i godan ro!
Sedan gjorde jag i ordning frulle och satte mig framför datorn och kollade bloggen, också det väldigt ansvarslöst semesteraktigt och lyxigt tycker jag!
Som pricken över i på detta toppenuppvaknande så ramlade det in roliga och trevliga sms!

Sen tog jag mig i varje fall samman och gick ned och myste runt lite, skönt tacksam och harmonisk över att jag inte kände mig ensam fast jag var helt själv vilket är en av mina rädslor faktiskt.
Knäppt, eftersom jag nästan eller faktiskt  aldrig känner mig så och jag är ju mycket själv. Rödd för rädslan?
Jag städade lite och tog sedan en dusch.

Till och med resan till jobbet var trevlig. Mörkt och regn. Lyssnade på hög musik!

En rolig sak jag har skrattat åt i natt som en kollega hade hört:

"Det är inte maten man äter mellan jul och nyår som är den farliga, det är den mellan nyår och jul man ska se upp med!"

Kommentarer
Postat av: amonym

Härlig känsla att känna avslappning o harmoni! Håll känslan!!!!! hihi sant det där med att det är det man äter mellan nyår och jul som man ska se upp med! Såååå lika bra att stoppa i sig medan det är mellan jul o nyår!
kramen

2007-12-29 @ 17:32:12
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0