Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Julefrid, kom och ta mig!

Härom kvällen tittade jag och mina pojkar på om det var lilla aktuellt på TV.
Där intervjuades en kille (troligen en kändis men jag vet inte, kan ha varit en rappare av något slag) och då frågade reportern honom:

-Hur ska DU fira julen då?

Han svarar rappt och coolt:
- Jag ska öppna paket och käka gris!


Jag har liksom aldrig tänkt på det på det sättet men nu frågar jag äldsta grabben och han mig lite då och då: Vad ska du göra i jul? Öppna paket och KÄKA GRIS!

I går var vi på Julens Kick off! Glöggkväll hemma hos Måns-Måssa med familj!
De har den ultimata mys-stämningen med massor av levande ljus, värme, dofter och musik. Lägenheten vimlar av vänner och det är bara jättetrevligt!

Plötsligt förstår man att det faktiskt snart är jul och vilken känsla det faktiskt är man letar efter men som man faktiskt inte kan finna om man inte lugnar ned sig några kilo och tänder lite ljus och faktiskt upplever! Tack för en fin och trevlig kväll!

Nu sitter jag inne i stan vid en dator med en kopp kaffe. Ett riktigt juldekorerat centrum och stressade människor. Jag har ju köpt klart alla julklapparna och jag har 3 timmar att slå ihjäl då äldsta grabben är levererad till Globen där han har på läroplanenen skoldag idag för att se gen-repet i globen, globens luciafirende.

Alla 4:or på Adolf fredrik får sitt första år titta och lära sig sedan skall de alla år framöver själva deltaga i detta otroligt stora och vackra!

I eftermiddag ska jag baka Lussebullar, koka gröt  och göra knäck.
Tända ljus och spela julmusik....allting i syfte att förbättra och förändra!


Kommentarer
Postat av: maria

Merry christmas, sister! :)

2007-12-15 @ 11:42:41
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad skönt det låter! :) Här är det innemys som gäller, i kombo med lite lätt städning.
Kram!

2007-12-15 @ 13:31:41
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Måns Mossa

Både jag och D kunde konstatera att somliga blir ju snyggare med åren....Hur bär du dig åt? Bara att gratulera!

/M

2007-12-15 @ 16:48:43
URL: http://web.mac.com/mans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0