Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu vaknen och glädjen, Lucia är här!

227650-854  227650-852  227650-853
Det blev en riktigt tidig morgon. Jag vaknade 04.15! Jo, vi behövde gå upp tidigt men inte så tidigt.
Kunde inte somna om och klockan 05.00 var det dax att väcka killarna.
Lilla grabben var sanslöst trött och stora hade fjärilar i magen.

Frukost och sedan bar det av in till stan. Kl 06.30 lämnnade vi av stora  grabben A i församlingshemmet på Hedvig Elionora kyrka och så parkerade vi med Mazdan nästan mitt på Östermalmstorg,

Gick och tog en kopp kaffe och tryckte sedan in oss bland hur mycket folk som helst i kyrkan för att där få höra Adolf Fredriks musikklasser, 2 klasser från 4:an och 2 från 9:an framföra ett supervackert luciatåg. Min grabb A mitt i allt i hop som nykläckt stjärngosse! Jag stolt mor!

Kyrkan var fylld till bristningsgränsen och mina ögon svämmade över gång på gång av allt det vackra. Jag är riktigt blödig!
Jag hade ju funderingar på att ta lite kort men det projektet fick jag lägga ned direkt, helt klart inte passande!
Blev endast några få kort från denna morgon, ett kort på mig när jag låste dörren vid 06.00, ett på kyrkan när vi gick ut från den och ett kort på lillgrabben som slumrade i kyrkan!

Kommentarer
Postat av: Dannie

Ohhh, Ugly Betty!

2007-12-13 @ 12:16:37
Postat av: Think Twice

Vilken härlig start på dagen, sådant missar jag nu....då mina kottar har blivit stora....men vad imponerande det kan vara och höra eleverna sjunga i kyrkan det blir så kraftfullt på något sätt!
Förstår känslobiten!
Ha nu en fortsatt riktigt fin Luciadag!
Kram

2007-12-13 @ 12:29:36
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: maria

Har hon tonat håret?

2007-12-13 @ 12:44:24
URL: http://majjaw.blogg.se
Postat av: Socrate

Vår dag idag på lucia har visst en hel del likheter
eller vad tycker du...
Trevligt är det i alla fall!

HA DE BÄST
// vännen Socrate

2007-12-13 @ 13:36:29
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Camilla

Hur kan du se så där snygg och fräsch ut vid den tiden på dygnet? =)
Kramar!

2007-12-14 @ 08:45:12
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0