Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rumpstek och Arn!

image906
Ja ha, då var man mätt idag/natt igen! Trevligt serru!

Kl 16.01 väcktes jag efter nattpasset av att det kom ett sms.  "Vi ses på Jensens Böfhus kl 18.00, bord är beställt. Biobiljetter finns."
Livet kan ju inte vara så mycket trevligare!
Hoppade in i duschen och gick sedan till tunnelbanan. Åkte till rådmansgatan och knallade in på Jensens!

Det blev ett kärt återseende att träffa T och A!
Mycket prat över maten (jo, jag vet att jag bidrog en hel del själv som vanligt på den fronten...)

Vi gör den här trevliga traditionen varje år vid den här tiden. Förra året såg vi Borat och var på andra Jensens fast vi var ändå fler personer då, brukar bli lite olika konstallationer folk varje år men innre cirkeln är alltid densamma.

Så för att summera: Till frukost fick jag alltså den största Rumpstek med råstektpotatis och konjaksås de hade...
Vänta, glömde jag säga att det slank ned några Mozzarellasticks till förrätt?
 
...och 2 stora stark .... och till efterätt blev det mjukglassfrossa!
Fantastiskt gott och trevligt!

(Kanske ska säga det att pizzan som jag åt innan nattpasset i går höll jag mig proppmätt på hela natten och jag behövde inte äta något sen på morgonen innan jag gick och lade mig utan, 1 dygn var den mättande!)

Tror det kommer att bli så med dagens njutningsfulla middagsfrukost också!
227650-907
Kl 21.00 var popcornen inhandlade och Arn började! Den började lite trögt men var sen verkligen kanonbra!

Storslagen, vackert filmad och en riktigt seriös satsning på kvalitet!

Tror den här filmen gör sig allra bäst på bio, för storslagenhets skull, naturupplevelsen och de starka uttrycken!

Jag är mycket glad vi valde den filmen men jag hade fakriskt ingen aning om vad det var vi skulle få se när jag gick dit, har inte läst böckerna om Arn men nu är jag sugen på det!
Vi har redan nu bestämt att vi ska se 2:an nästa år!

Sen var klockan midnatt och jag tog tåget hem. Nu är det mitt i natten men jag tror jag ska städa lite faktiskt, inte gå och lägga mig i varje fall eftersom jag skall köra vidare på nattpassen och inte har lust att vända dygnet tillbaka än på ett tag!

Kommentarer
Postat av: Socrate

...ch jag kör väl vidare på "kortisonnätterna", dvs. på småländska "möe uppe - lite söva". Klockan är just NU 03.28 och datorn är i gång.
Såg ARN i torsdags och var ganska nöjd. Den får fyra svärd av mej. Inte fem, för jag har läst böckerna och vissa detaljer saknar man...Dock ett storslaget epos och läckert att det är svenskt!
Ska klockrent ses på bio för alla STORA scener.

NÄ - NU VÄNTAR FAKTISKT ZZZzzzÄNGzzzENzzz
zzzzzzzzzzzzzzz Socrate

2007-12-31 @ 03:31:03
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: maria

Gonatt och gomorron!
Ha det gott!

2007-12-31 @ 05:26:31
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Ulla

Städa 01.46! Det är coolt *L* Önskar Dig ett riktigt gott slut!!! Kraaam!

2007-12-31 @ 06:55:05
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Junitjej

~Älskade bloggvän, jag vill önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och jag vill tacka för alla gulliga kommentarer jag har fått av dig!~

2007-12-31 @ 09:03:52
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Andreas

Så det va bra alltså :D Då ska jag nog gå och se den. Har tvivlat lite. Men jag litar på dig ^^

2007-12-31 @ 10:37:47
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: Andreas

förresten.. grym snygg blogg du fixat till ^^

2007-12-31 @ 10:38:21
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: tyska Anja

Hej lilla nattuggla!
Jag önskar dig ett gott nytt år (som blir säkerligen spännande och bra för karaktärutveckling :-)... både för dig och för mig...)! Wish you the best!!!
Kram, Anja

2007-12-31 @ 10:52:29
Postat av: Borthy till:

Socrate: Jag förstår att man inte kan ge 5 svärd när man läst böckena. man brukar sakna en hel del från böckerna men då tycker jag faktiskt att 4 svärd är ett jättebra betyg! Jag lider med dig att du har det så jobbigt med sömnen och klådan. Kram

Maria: Det är ingen direkt ordning på mig.... Kram

Ulla: Det blev tyvärr inte så mycket städat i natt så jag har det nöjjet kvar till idag, jag somnade faktiskt tyvärr....

Junitjej: Tack! Jag vill önska dig detsamma i allt!

Duccan Andreas: Tack för dina fina ord om min blogg!
Jag är inte känd för att vara någon bra filmkritiker, jag gillar det mesta när jag väl tittar på något men grabbarna som var med i går tyckte också filmen var bra ochj Socrate här ovan tror jag har givit ett riktigt sant betyg och han har ju också läst boken!

2007-12-31 @ 10:58:12
Postat av: Borthy till Anja!

Jo he he..man har ju lite att jobba med på karaktärsbiten... :-D
Just nu går mina tankar till att man kanske kan äta allt gott även fortsättningsvis bara man börjar röra sig lite bättre? Ska du med till firmans gym efter helgerna? The best till dig också, alltid! Kram

2007-12-31 @ 11:02:05
Postat av: Camilla

Oj, vilken härlig kväll! :) Arn hade jag nog inte tänkt se, men det lät ju riktigt lockande nu i din beskrivning. Har inte heller läst böckerna...
Kram!

2007-12-31 @ 12:26:10
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0