Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tystnaden sänkte sig...

Jag tillverkade drygt 3 kilo revbensspjäll.
Jädrans vad lyckat det blev!
Jag ringde min pappa, min stora hjälte i köttsammanhang (bland annat ) och han rev av ett recept av rang men jag hann bara höra hälften eftersom övriga familjen stod och gastade om var Aikido-kläderna låg (i garderoben tvättade och klara naturligtvis) men det som gick fram var i varje fall:

Gott om tid, salt, peppar och ingefära! Jag kände att utöver detta fanns utrymme i receptet för täta vändningar, grillkrydda, grillolja, och lite colorit mm...

1,5 timmar senare var revbensspjällen gudomliga!
Med pommes, och Barbequesås så totalt sänkte sig en tystnad av sällan skådad sort runt matbordet! Vi åt oss tokmätta! Det blev så otroligt gott! Allt blev uppätet utom ett ynka ben som låg kvar!

Snowroller var rolig (och jag fick en nostalgitripp hur det var att vara inne när man åkte med benen tätt ihop) och den gick hem hos barnen.

När den var slut såg vi hur det blev 2 tjejer i finalen på Idol!
Det var ju en riktig tur att Andreas åkte ut men en otrolig tragedi att Daniel åkte ut förra gången! Kan inte fatta det!

Sverige hade äntligen fått en artist och så röstads han ut!

Men hallå, Andreas... en nobody som visserligen kan sjunga ganska bra men som artist?  Nej!
Han kan leka med andra hellre än bra  i Karaoken, glada och utan publik!  
Har inte hela gåvan utan är snarare en pryo i den branschen!

Det var verkligen elakt...okay då, han kan få sjunga på en pub och jag tycker det är trevligt och om jag är riktigt glad i hatten sjunger jag med i Bon Jovi-låtarna!

Daniel och tjejerna, hopppas ni går långt och tar för er!

Kommentarer
Postat av: A

Det låter riktigt gott med revben:). Jag håller fullständigt med dig då det gäller Andreas....En nobody:/. Önskar att Daniel var kvar för han var ju den givna vinnaren.... Det känns som om Marie kommer att vinna men trots att hon sjunger jättebra så tycker jag inte att hon har "starquality"...Men det har definitivt Amanda. Kram

2007-12-01 @ 10:51:16
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Camilla

Vilken härlig kväll och vad goooda revbensspjällen lät! Mums! Har aldrig gjort såna själv faktiskt.
Visst var Amanda bra i går!? Hennes "Hallelulja" av Leonard Cohen gav ju gåshud. Heja, heja!
Kram! Ha en skön lördag. Här blir det julbord med smått bakis make...

2007-12-01 @ 12:52:09
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0