Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Uppladdning inför natt-tjänst!

Jag vill inte tjata om sådana neggo-saker som ont i nacke och axlar men jag har det.
Stora grabben A har varit komp-ledig från skolan idag efter helgens Luciafirande i Globen.

När jag vid 8.00 lämnat minsta sonen E i hans skola tog jag mej en Alvedon och lade mig i sängen för att softa lite. Somnade som en stock och sov skönare än på länge.

Vid 09.30 väcktes jag av at jag skulle göra ytterligare en utryckning för att hämta en kompis till A på tågstationen. Sagt och gjort, jag skickade autopiloten på den uppgiften och sedan lade jag mig ånyo i sängen och somnade om för 3:e gången! Denna gång sov jag till jag blev väckt kl 12.00!

Kände mig riktigt bra när jag vaknade och firade detta genom att ge mig själv en frukost med blogg i köket, släpade dit den lilla gamla laptopen med den lååååånga internetsladden!

Drack kaffe och åt risgrynsgröt.

Sedan började grabbarna tycka att det var lunchtime och verkligen läge för pankisar så då blogg-stekte jag pannkakor.

Efter detta in i duschen och sedan direkt i väg till tandregleringen där A skulle besiktigas, se om tänderna flyttar sig i rätt riktning. Greken var nöjd.

Greken imponerade hygieniskt stort på mig idag.
Han är en väldigt hårig man kan man se, alla kroppsdelar som sticker utanför hans arbetsdräkt är totalt behårade.

I dag när vi kom var han lika artig och trevlig och vänlig som alltid och sedan började han sin hygieniska uppvisning.
Han i stort sett badade i sitt handfat med tvål och vatten upp till armhålorna sedan torkade han sig noggrannt.

Sedan, exemplariskt nog: Flödigt med handsprit upp till armbågarna som han lät lufttorka innan han gled i handskarna!

Kan tyckas naturligt men det är sällan hela den hygieniska processen verkligen följs på det här exemplariska sättet!

(Jag såg dess motsats på en kebabrestaurang härom dagen....kvinnan hade ringar under plasthandskarna som hon bar vid matlagningen, sedan tog hon emot pengarna med samma vantar och sedan körde vidare med händerna i maten utan att tvätta sig eller byta handskar! Urk!!!)

Efter tandis åkte vi till granncentrumet där jag lyckligtvis fått en klipptid för toppklippning. Mitt hår hade börjat självforma sig till dreadlocks i underhåret så det var dax.

Jag köpte också 2 par jeans till minstingen som bara har jeans med hål på knäna hemma just nu.

Nyss hemkommen och ätit resterna från Camillas Tacogratäng. Om en stund bär det av att hämta farmor och farfar för att åka till granncentrumet igen där A skall ha sin Klarienettavslutningskoncert för terminen.
När den är klar sover farmor kvar hos oss för jag ska ila iväg och köra nattpass på firman.

Kommentarer
Postat av: Pensionären.

Herre-jäklar vilket schema Du har!!!Får andnöd ibland då jag läser allt.Hälsa farmor.
"T" i ditt inlägg i min blogg förstår jag inte vad det står för men det tar vi en annan gång.

2007-12-17 @ 17:10:50
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: syrran

Oj, oj, Tur att det snart är jul och kanske önskar sig litet "ta- hand- om- sig- själv- kit??!!"
Må gott!

2007-12-17 @ 18:59:54
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: amonym

pust! Fullt upp! Var rädd om dig och nacken!!!!! De växer inte på träd!
På tal om hygien. En gång när jag skulle handla i en korvmoj (20 årsen minst) stod det en tjej i linne där inne och torkade sig ideligen under näsan. Dessutom hade hon värsta hårtuffsarna under armarna som dessutom dröp av svettdroppar.... jag köpte en Mer kunde inte med att köpa en korv...hua!

Angående min bloggs utseende, tror det är en standart mall..... ska försöka att fixa läxan innan helgen, lovar;-)
Tack för hjälp och support!

kram o natti natti

2007-12-17 @ 22:34:40
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: anncka

Hej min vän! Du får ta det lite lugnt så att du inte blir helt slutkörd, du måste lova mej att vara rädd om dej :)
Klart jag inte glömmer dej stumpan ;)
Du finns i mina tankar skall du veta, du är ingen man glömmer. Jag är så glad att jag lärt känna dej!
Kram på dej :)

2007-12-18 @ 07:30:56
URL: http://anncka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0