Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Utmaning. Drygt nonsens om mig!


Jag har antagit utmaningen av A att skriva denna  lista  om mig......

  • Vilken svordom använder du mest? Tyvärr svär jag alldeles väldigt mycket, alla sorters fula ord. Det var kanske inte det svaret ni ville höra men så är det. Kan inte välja ett ord.
  • Äger du en iPod? Nej
  • Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Det är olika från dygn till dygn. Min dygnsrytm är ett världskrig!
  • Hur många resväskor äger du?   En klassisk. Sedan har jag en stor välanvänd ryggsäck jag reser med.
  • Använder du flip-flops? Nä. Det är ungefär lika obekvämt som stringtrosor! Usch! 
  • Var köper du dina matvaror ifrån? Willys, Coop, City gross, Ica. En och annan liter mjölk från Statoil!
  • Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag vill ta bilden. Älskar att försöka göra folk vackra på bild! (Själv tror jag att jag är bättre live än på bild, blä!)
  • Vilken var den senaste filmen du såg? Jag minns inte exakt vilken som var den senaste? Bio var det 100 år sedan jag var på.
  • Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Beror på tillfället, både och är trevligt! 
  • Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Resa. Skulle genast och omgående vilja att barnen fick se Thailand och även en solig skidvecka i alperna! Jag skulle unna mig en spahelg .  I övrigt skulle jag vilja ha ett helt normalt liv, fortsätta jobba som jag älskar.
  • Har någon någonsin kallat dig lat? Det har jag svårt att tro.... skulle vara Jada och Veronique då .. :-D
  • Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Inte för att somna snabbare men jag har provat medicin för att behålla sömnen. Jag har sömnsvårigheter av och till eftersom min dygnsrytm är sjukt sabbad.
  • Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Carolas julskiva.
  • Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Iron Mailden just nu. 
  • Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej
  • När var senast någon stötte på dig? Räknas systemetmannen som frågade leg? Annars minns jag inte.... gullig fråga! :-D
  • Vad åt du till middag senast? Falulorv och redda makaroner.
  • Använder du huvtröjor? ja gärna men jag har ju inte direkt huvan uppe!
  • Kan du vissla? Japp!
  • Vem var den senaste som ringde dig? Syrran
  • Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? De absolut snabbaste hemskaste sakerna!
  • Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det är jag övertygad om. Varför skulle jag gå fri när ingen annan gör det? Man gör en del knasigt även om man försöker vara en bra människa! I hjärtat vill jag i stort sätt alla väl och jag hoppas att de flästa känner det och vill mig väl också...men jat tror det faktiskt, går inte och känner mig baktalad!.
  • Vilket riktnummer befinner du dig i? 08
  • Tittade du på tecknat när du var liten? Det var ju inte så stort utbud då som nu men då var det en större grej att få se det!
  • Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Jag har 12 min med pendel in till Stockholm C och det kryllar av centrum bara några minuters bilväg från där jag bor. För att nämna några: Kungens Kurva och Farsta. 
  • Hur många syskon har du? 1 syster och hon är världens bästa! Majjanw!
  • Är du blyg inför det motsatta könet? Nej, är riktigt förtjust i den sortens människor!
  • Vilken film kan du alla replikerna till?  Filmen G. Sällskapsresorna. 
  • Äger du några band t-shirts?  Inte längre men jag ska absolut köpa en Iron Maiden t-shirt i sommar!
  • När flög du senast?  Till Grekland förra sommaren... eller om jag varit i tyskland efter det? Kanske... 
  • Hur många stolar står kring ditt köksbord? 5
  • Läser du för skojs skull? Jag älskar normalt sätt att läsa och i bra perioder i mitt liv läser jag minst 1 roman i veckan för nöjjes skull.
  • Pratar du några andra språk? Hjälplig engelska. Gärna tyska på mitt vis, alltså helt oskolad med mina kollegor från tyskland. Sedan har jag läst franska i 6 år men det har inte hjälpt!
  • Diskar du din egen disk? Typ... alltid.
  • Har du gråtit offentligt? Men det är väl klart!
  • Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär. Laptoppen är så gammal så jag tror den benämns som papper och penna! Önskar mig i framtiden en egen laptop. Skall börja aktivt spara till en!
  • Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja. Framförallt försöker jag se hela livet nyfiket och possitivt! 
  • Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?  Nej, jag vill bara utstråla naket vacker naken men visst, jag tycker tatueringar kan vara riktigt snyggt på andra!
  • Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej. jag kan lika gärna bjuda eller så delar vi. Det viktiga är vad vi känner och har roligt och bra tilllsammans. 
  • Kan du kasta macka? Kan nog få till en men jag har inte tränat ihjäl mig. 
  • Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
  • Vad har du med dig in på bion? Avstängd telefon!
  • Vem var din favoritlärare och varför? Ingrid R. På lågstadiet. En klassisk lärarinna, brinnande för saken, varmhjärtat god värmländska..
  • Har du dejtat någon av en annan religion? det tror jag inte. 
  • Vad har du för väder? Kallt, vackert men ingen snö.
  • Har du en favoritblogg? Min blogg hjälper mig se så mycket om mig själv så det är en personlig favorit men jag antar att det är andras bloggar som avses här. Det finns många, kolla mina länkar! Jag är mycket glad för mina bloggvänner.
  • Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Matte
  • Gillar du att flyga? Är inte helt bekväm med det sedan jag fick barn. Vill gärna leva...men okay, jag fixar det utan att någon märker att jag tycker det är litelite obehagligt....
  • Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Den kemiska doften som för oss samman, ferromonerna!
  • När sov du senast på golvet? Hos min väninna darr.
  • Vilken är din favorit drink? Rött gott vin!
  • Vilken är din mammas hemstad? Det får du fråga henne om.
  • Din pappas hemstad? Katrineholm.
  • Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Gärna flera på raken per dygn.
  • Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ofta ganska fullbokade men det beror på hur jag mår och känner mig om jag upplever de som stressiga.
  • Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Jag har alltid pratat för mycket.....
  • Vilken är din favoritfrukt? Mandariner och päron
  • Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Oftast inte. Men jag tänker i regel hälsosamt till barnen.
  • Hur gammal blir du nästa födelsedag?  38
  • Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Nej inte så värst...men mitt skrivspråk är betydligt bättre än mitt prat.
  • Tror du på liv på andra planeter? Nej, inte förren det är vetenskapligt bevisat. jag är väldigt vetenskaplig av mig.
  • Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Minns inte, det måste vara ett tag sedan.
  • Tror du att Gud är man eller kvinna?  Det spelar ingen roll, tror inte Gud är så sexuell? Gud är mer den stora könlösa världsfamnen.
  • Vad var det senaste du åt? Coop Pizza vid 3-tiden i natt på jobbet.
  • Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Förr var det lättare för mig att umgås med män/killar men jag börjar få bättre och förtroligare kontakt även med tjejer med åren förutom mina bästis och syrra förstås som ju är tjejer  och alltid mina närmaste. Jag är så glad över att jag börjar få bättre kontakt med tjejer!
  • Hur valde dina föräldrar ditt namn? Ingen aning.
  • Gillar du senap? Ja, ju starkare ju bättre men bäst pappas hemmagjorda julsenap! 
  • Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Sansa dig Borthy. Hur går du härifrån och frammåt? Hur kan du välja gjädje här? Du klarar dig alltid bra, du kommer att göra det även nu.
  • Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Det tror jag inte..
  • Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Just nu känner jag mig lite som Pippi faktiskt...lite egensinnig, lite underlig men snäll, ensam, stark, tjej och frammåt.
  • Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Vad är det? 
  • Tycker du om att krama folk? Intimt ja, finns inget bättre men så där i hälsningssyfte har jag lite svårt att kliva in i famnar. Jag blir allt bättre på det men jag tycker det är lite svårt att kramas runt hur som helst.
  • Skulle du säga att du är trendig? Kanske för min ålder... ja lite med är jag åtminstone!
  • Äger du en digitalkamera? Japp, en ganska fin en!
  • Vilka kändisar har du blivit jämförd med? ....Nä, det vet jag inte. Förslag tack? 
  • Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej, oftast inte. jag är själv dålig på att få till det så jag vet hur det kan vara!
  • Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Ro utan åror. (Om ALS)
  • Tycker du att du är attraktiv? Ja, oftast, i bland är man ju rå-äcklig men som oftast är jag nog helt okay som människa och kvinna.
  • Vad är du allergisk mot? Pollen och äpplen.
  • Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, aldrig! Älskar kött!
  • Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Vet inte men jag hade funkat bra som kille.
  • Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Mamma, Syrran, Camilla, Tierra, Socrate och Amonym! Egentligen tror jag inte de är sådana som svara på sådant här men det skulle vara roligt. Jag vill veta det om alla, den som vill ! kram

Kommentarer
Postat av: A

Jättekul att läsa:) Flipflops hatade jag med förr men gillar det nu.... Fast hatar stringtrosor;) Inte alls jämförbart ju. Hoppas du får en fin kväll. Kram

2007-12-19 @ 18:37:10
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: kicki

Spännande läsning...ha en bra onsdagskväll...kramen från kicki

2007-12-19 @ 18:37:29
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: maria

Antar utmaningen framöver.
Men någon liten hemlis har du väl fått veta ;)

2007-12-19 @ 19:32:13
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Herre-jäklars!!! Hur orkar Du få till allt ovanstående även om Du fått färdiga frågor? Men det var kul att läsa. Ditt namn fick Du till av oss (mor och far) för att vi tyckte Du passade att heta detta.Din farmor och farfar förfasade sej för dom tycker att ditt förnamn tillhörde dåtidens "glädjeflickor" För oss är Du ju en sådan, men kanske inte som dom tänkte.....

2007-12-19 @ 19:50:07
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: tyska Anja

Hej min älsklingssvenska!
Nu behöver jag inte längre att sjunga "Oh Sussie say what's on your mind"... :-) Du har aldrig hoppat fallskärm??? Måste du göra en gång... helt fantastiskt!!! WOW...
Ha en bra kväll, vi ses i morgon! Jag lovar också, att jag inte kramar dig! Kram.. oj, förlåt.. Anja

2007-12-19 @ 20:39:21
Postat av: Andreas

Oj, vad många frågor!
Ha en bra kväll...

Andreas

2007-12-19 @ 21:21:23
Postat av: Camilla

Hej! Åh, jag älskar listor! Både att läsa och att skriva. Ska absolut fixa det, kanske redan i morgon. Kul att få reda på en massa som jag inte visste om dig också! :)
K R A M!

2007-12-19 @ 21:29:55
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Då är det inte bara in som bråkar alltså. Tyvärr har jag haft det där problemet i två dagar nu =( Snart kommer jag inte orka lägga upp några bilder..

2007-12-19 @ 23:40:11
URL: http://maudh.blogg.se
Postat av: Ulla

Vilken lista! Men kul att få veta lite mer om dig. Ha en toppendag!

2007-12-20 @ 06:59:43
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Janne

Jag VISSTE det !! Du är en MKT cool brud ;-)

2007-12-20 @ 08:15:50
Postat av: Pensionären igen.

Har kopierat alla 82 frågorna och skulle nog tycka det vore kul att svara på dom, men i min bloggen? Hm.........?

2007-12-20 @ 08:38:18
Postat av: Tierra

Ojojoj... mycket du vill veta... det tål att fundera på en stund... men jag kopierar alla frågorna... så får vi se hur det blir ;-)

Intressant läsning var det i alla fall... har nog fyllt i några liknande under åren med blogg och de är samlade under kategorin "Listor" hos mig...

Ha en forsatt bra dag !

Varma hälsningar, Tierra

2007-12-20 @ 10:00:16
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: britten

å så trevligt ...nu känns det som jag känner dig lite mera..
kram och ha en bra dag

2007-12-20 @ 10:09:54
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: lizaloop

Kul läsning får se om man har bloggtorka nån dag då passar sånt här utmärkt att göra..

2007-12-20 @ 10:13:42
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Camilla

Nu har jag svarat duktigt på alla frågorna. =)
K R A M!

2007-12-20 @ 16:16:06
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: MötleyCrue Annika

Rolig läsning *L* jag gjorde nån slags list ai veckan oxå så jag hoppar den här kram

2007-12-21 @ 17:03:39
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Tierra

Bara så du vet... jobbar för högtryck med att bli klar med listan...kommer på en blogg nära dig inom kort ;-)

Varma hälsningar, Tierra

2007-12-27 @ 13:07:47
URL: http://filmjolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0