Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hemma igen!

Körde på torsdagen ända upp till strax under Hannover-trakten där vi hittade en liten camping.
Helt omöjligt att handla på kort i Tyskland ska ni komma ihåg om ni ska dit, nästan bara kontanter som gäller. Hur kan de vilja ha det så? Det är svårt att få ut pengar ur apparaterna också så igår fick vi växla svart av några svenskar till en riktigt dålig kurs på en parkering för att kunna få tag i lunch på Mac Donalds!
Mitt på Autobahn i förrgår var det en svan som blev påkörd, vitt dun flög i hela luften som värsta kuddkriget!
På campingen på kvällen när vi slagit upp tältet började möss närma sig oss, massor av möss!
Inte min grej men barnen lurade in dem i egengjorda fällor och "fiskade" mus med brödbit, ost och snöre!

Oj oj  oj...Säger bara det! Vilken tur vi hade att vi hade liten och smart packning eftersom vi råkade hamna på Boardershop i Puttgarden och där blev en jättekundvagn med vin och öl rikare och 2400 kr fattigare (Sprit gick minsann att handla på kortet!)
Så otroligt billigt där inne! Förstår att södra sverige inte går på Systemet!
När vi sedan kom till Malmö kändes det som om vi var hemma och lika gärna kunde köra hem så det gjorde vi i går kväll direkt. Ångrar det i dag, det blev 120 mil bilkörning igår när vi anlände hos mina föräldrar vid midnatt. I dag har jag duktigt ont i huvudet.
Har tagit Ipren och ett långt bad med hårinpackning men känner mig inte bra än. Hoppas bli bra til eftermiddagen, skulle vilja ut och springa, känner mig lite lat efter denna resa. Allt har varit jättehärligt och roligt och vi har sett så mycket!
Förutom igår som blev lite mycket bilåkning har bilåkandet gått riktigt lätt, barnen har inte bråkat eller tröttnat ur en ända gång, de har suttit och tittat ut, lyssnat på musik!
Nu dax för lunch med familjen, mor, far och syrran!
I kväll blir det grillkväll!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Monika

Välkommen hem!
Jag har inte den erfarenheten från Tyskland att det är svårt att få ut pengar ur automat. Men det är ju ett antal år sedan jag var där senast. Allt förändras ju (som jag fick erfara igår i min jakt på biljetten).
När jobbar du nästa gång? *KRAM*

2007-07-21 @ 13:35:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Cyberspunken

Hej Välkomna hem igen =) Förstår att det är slitigt att sitta och köra/åka så många mil i sträck... men samtidigt så brukar hemlängtan göra att man gärna segar sig genom sista biten för att få komma hem någon gång... ser fram emot att få höra lite mer om resan, din syster har som sagt hållt liv i bloggen det har hon gjort bra... kram

2007-07-21 @ 21:26:08
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: ejmis

Kul att du är hemma igen, ni verkar ha haft en fantastisk semester!!

2007-07-22 @ 11:38:11
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0