Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Oj vad tiden rinner iväg....

.....och jag som har så storslagna planer på allt jag ska göra!
Allra högst på min önskelista just nu står att jag skulle vilja kunna sova djupt och bra när jag själv bestämmer att det är lämpligt att göra det! Just nu är det rena skiten med sömnen känns det som.
I går vaknade jag ju på eftermiddagen efter 3:e nattens jobb, ganska bra tid. Jag var nöjd men naturligtvis i viss ofas eftersom det är dagsovning och det inte kan mäta sig med att sova på natten.

Jag kom i väg ut och springa vilket verkligen var på tiden, dags att köra igång nu! Känns som Nutellan och Jordnötssmöret vi tvingades äta till frukost varje dag på semestern har markerat ganska tydligt vart det har flyttat in på kroppen... dax att se om sitt hus!
Det blev ett kärt återseende med skidgänget även om några saknades men vi hade riktigt trevligt. Som synd var så sov Södertälje på söta örat eftersom det var torsdag så vi fick inte "tanzen" som vi ville! Det får bli till hösten bestämde vi.
Majjanw och jag for hem till henne och riktigt dumt nog nattade vi oss med en extra slurk vin! Brighta brudar va? Hur kommer man sig för att göra det när man redan har några öl i kroppen? Dumt!
Extremt korkat kändes det i morse att ha gjort det i varje fall men efter en go-frukost och en dusch var vi på banan i gen och beslutade oss för att åka till IKEA och kolla läget. När vi åkte från Tumba mot motorvägen i Hallunda körde vi bakom en brandbil som tutade igång på ett larm! Strax framför oss såg vi var det brann, en bil! Strax därefter såg vi en värdetransport som såg ut som en fotboll, helt utblåst!
227650-555
Det här var kl 11,24 och inga poliser hade ännu kommit till platsen? Que?.. Jag som är sådan polismagnet! Alltså, vi kom före avspärrningarna och åkte ut på motorvägen. Efter ett tag började poliserna dyka upp men jag måste säga att det var en rejäl fördröjning!
227650-555
Vi härjade runt ett bra tag på IKEA och sedan blev det lite besök i Kungens kurva också.
Majjanw köpte lite saker som jag tänkte hjälpa henne montera men jag blev så trött så jag blev tvungen att åka hem och försöka sova en stund inför nattjobb igen men det var som förbytt, regnet smattrede våldsamt och jag kunde inte!
Gick sedan upp och åkte för att handla lite mat och vad tror ni jag möter då? En polis naturligtvis, (en bekant)! Han berättade att han jobbat med värdetransportrånet hela dagen och att ingen blivit skadad eftersom rånarna bett väktarna kliva ut innan de sprängde vilket var hyggligt även om det var under hot. Bilen var dessutom tom, de hade inte hunnit hämta pengarna än! Verkar ju jäkligt välplanerat!
Ja ja. Mitt jobb ger ju inte så hisnande pengasummor men det gör ju inte råna värdetransporter heller verkar det som så jag tror jag fortsätter i min bransch, det känns tryggt!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Ella

Wow, vad häftigt att komma först så där. DU skulle tagit kort och skickat till tidningarna så kanske du kunnat tjäna lite pengar till IKEA-besöket. Vad köpte du?
Jag har läst i kapp lite hos dig men... vad jobbar du med? Inom vården?
O jag gillar inte lösa hundar heller ,)
Jag har lämnat ett svar hos mig på din fråga där. jag skriver det inte här med.
Hoppas du sovit gott idag och får en skön kväll.

2007-07-28 @ 08:09:39
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Ella

Visst ja, jag glömde. Jag har röstat på dig också.

2007-07-28 @ 08:12:26
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: majjanw

Tack för en trevlig kväll och dag!!
Någon har pimpat bloggen!!! JÄTTEFINT!!
Dina färger!
Sov gott!

2007-07-28 @ 08:50:48
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Monika

Usch, det är en speciell känla att "möta" rånare på nära håll. Jag höll ju på att springa in i en konfrontation med rånare en gång. Det var lite skrämmande när tankarna på vad som kunde ha hänt hade "satt sig".

2007-07-28 @ 12:23:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Lennart

Då jag är i Tyskland brukar jag bre Nutella på en av mina frukostfrallor. Tycker att det är lite udda och speciellt att äta sånt till frukost.

2007-07-28 @ 14:25:58
URL: http://tripphult.blogg.se
Postat av: Tobias Lindqvist

Nädu, vi människor är inte konstruerade att vara vakna på nätterna och sova dagen. Det rubbar väldigt mycket i dygnsrytmen!
Råkade radera din kommentar av misstag!

2007-07-28 @ 17:01:22
Postat av: Gullefjun

Tack, jag mår mycket bättre idag!
Så tjusigt du har fått det här :) Härliga färger.
Kan inte heller sova dan, jobbade natt för ett par år sen (tryckte bingolotter) å då sov jag max 4 timmar per dygn. Det funkade ett tag men till sist sa kroppen (å knoppen) ifrån.
Tur att inen blev skadad när de sprängde bilen.
Ja det lät ju välplanerat att råna en tom bil *hihi*
Haenbralördagkväll.
Kram

2007-07-28 @ 17:26:14
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: crue Annika

berättar mer sen idag har jag bra druckit öl *L* sov hos syster igår å vi fira vidare idag men jag ville hem till min lilla kisse så nu e jag hemma ...krmar Annika duktig på gifta bort mina systrar nu e de bara ja som inte e gift !!!

2007-07-28 @ 19:48:27
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0