Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Alla bara snackar om ösregn?

Var man än vänder sig i dag talar alla om DET STORA REGNET som ska komma! Jag har inte sett till något regn idag? I förmiddags åkte grabbarna och jag till Lida och badade. Liten is-hinna låg allt på vattnet men man kunde lätt knacka sönder den och slänga sig i.
Det var inte alls många där i dag men plötsligt var det en tjej som ropade "Hej Borthy" det var länge sedan!
Det var en tjej i "mitt" veteranfotbollslag. Vi pratade en liten stund. Hon berättade att en annan tjej i vårt lag, lika gammal som oss och med 4 barn hade ramlat ihop på jobbet häromdagen och dött plötsligt.
Vad ska man säga? Det är obeskrivligt? Jag kände inte henne närmare, bara spelat fotboll ihop.
Man känner med hennes familj och tänker också att det lika gärna kunde varit jag.
Jag känner när man hör sådant här att det finns inga försvar att slösa sitt liv på småsaker och bitterhet. Man ska slösa med kärlek och bejaka livet och framförallt uppskatta allt man har och får möjlighet att uppleva. Ta vara på varje dag. Hur ska man beskriva det? Jag vill uppleva och njuta av allt mer!
När det stora regnet kommer borde man gå ut och ställa sig i det, uppleva det med alla sinnen......men då kanske man upplevs som aningen knäpp och om lanstinget hade lite mer pengar skulle man väl få sig en resa till närmaste psykintag och känna lite på den upplevelsen med alla sina sinnen... he he...
Nä, man får väl hämma sig lite lagom och vara lite lagom i landet lagom är bäst..... men i smyg kan man försöka njuta av livet lite mer och inte glömma att se sina medmänniskor!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: EsKa

Sorry, har bara inte orkat kommentera tillbaks bara för kommenterandets skull.
Ej

Konstruktiv
Alltid

2007-06-27 @ 01:12:38
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: majjanw

Vad läskigt.
Ja detta får en att tänka till, verkligen.
Jobbar dag idag. Men jag försöker ringa dej hemma/mobil/ jobb.
Tjo flöjt!

2007-06-27 @ 05:18:38
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Gullefjun

Jag har faktiskt en (liten) bild på mej på min blogg. I sökrutan kan du skriva nyfriserad och klicka på länken som poppar upp.
Jag är den som håller i kameran här, så det finns faktiskt inte många bilder på mej.
Jo, nog får man sej en tankeställare när man hör ngt sånt. Och appropå regnet, här känns det som om det e här för att stanna :)
Men vi sitter inte inne å surar för det, igår var Loke å jag ute å hoppade i varenda vattenpöl vi såg :D Massa maskar hittade vi oxå och det e ju spännande när man är 1½.
Ha en bra dag å hoppas att solen skiner på dej idag me. /Carin

2007-06-27 @ 06:53:16
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Jada

Otäckt! Man vet aldrig när livet tar slut, ja jag tror det är viktigt o ta vara på varje dag o glädjas åt små vardagliga ting, o inte bara vänta på att det kan bli bättre ellle så. Vem vet livets bästa tid kanske är nu.

2007-06-27 @ 09:37:10
Postat av: Gullefjun

klicka först på April (så att alla inlägg från april syns) där finns en sökruta.
Jag vet inte hur jag trollat bort detajerna...
... det bidde så en gång när jag satt å lekte :)

2007-06-27 @ 09:37:31
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Annika crue

du verkar vara en sån som inte glömmer sina medmänniskor ,så ut i regnet å njut du ...tack för komentarerna va kul att få beröm :) stor kram till dej /crue Annika

2007-06-27 @ 10:52:29
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Lisa

det är så roligt med positiva människor, jag håller med dig, folk gnäller för mycket över småsaker utan att tänka på vad man säger...!
Ha en bra dag!
Kram Lisa

2007-06-27 @ 11:26:23
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: evans

Hemskt med hon som dog! Det får en att tänka till.
-
Ang. kommentaren i min blogg: När man talar jamska bor man i Jämtland :-) Ha en bra dag!

2007-06-27 @ 11:39:45
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Anna

Håller helt med, jag tror det gäller att slappna av lite mer och verkligen kunna vara i nuet och inte bry sig så mycket som småsaker. Kan låta klyschigt men det är ju så sant.

2007-06-27 @ 12:11:07
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0