Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bildblogg från helgen!

Klicka på bilden om ni vill se den större.

Jo men så här var det ju, i Fredags förmiddag besökte vi Majjanw, syrran. Hon bjöd på bullar som hon bakat. Hon skulle verkligen behöva en datormöbel den kvinnan! Sitta på golvet och blogga!

Sen efter lite shopping åkte vi hem till byn och mina föräldrar. Mor, far, jag och barnen åkte så snart vi anlänt hem till byn till badet och jag badade och dök flera gånger fast isen låg tjock över Naten!

Jag har verkligen försökt att hålla mig på bra avstånd från kolhydraterna men det kan jag säga är en riktigt svår match att gå mot kära far som tycker att "dotra" ska äta ordentligt men jag höll ganska bra emot... lyckades inte få till det med omelett på morgnarna men jag skötte mig ok i övrigt.

På kvällarna blev det gitarrspel och sång vid grillen. Det gillar jag, skulle kunna sitta där hela natten och vissla introt till "Winds of change" med min spelarkompis, vi är lika tokfrälsta båda två.. saken är den att han inte känner till alla bra låtar då han inte var född när jag flyttade hemifrån! Jag försöker lära honom viktiga sånger som en trubadur bara måste ha på sin repertoar.... men han är kanon och väldigt väldigt duktig på gitarr.....och "Stad i ljus".

Barnen var också väldigt nöjda då de fick köra grannens minicross! De tog gemensamt ett beslut att de tillsammans skulle spara sina månadspengar och köpa en!

Det känns som jag tjatat om denna tårta men...jo, jag gjorde en Långpannetårta som vi bjöd alla grannar på vid grillen igår kväll. De åt ordentligt men det blev ändå en rejäl bit kvar som Majjanw tog med till sitt jobb och bjöd på när hon jobbade Söndagskvällen. Fick tydliga signaler om att den var uppskattad även där!
Trevligt men nu är den slut och nu får jag vila från den till i Midsommar, flera dagar  alltså då jag fått order om att baka en och ta med på det firandet!

Här är som sagt min kära mor och min kära far. Bättre bilder finns på pappa men bara den här just nu i detta bloggögonblick, jag tycker han är för skön bara, komma på att leka Wiktoria Silvstedt bara så där!
Angående katterna, det gick mycket bättre än förväntat och det verkar som om Z kommer att få vara på kollo i byn under semestern men nu är han med oss hem igen efter prov-kollot!
Själv sitter jag på firman och agerar nattuggla!


Kommentarer
Postat av: lisa

Ni verkar ha haft toppenkul!!!
En minimotorcykel, det hade vi oxå när vi syskon var små....eller den står kvar och fungerar än ute i stugan, gör 50 knyck...
Men jag minns hur roligt man tyckte att det var, så jag har full förståelse för att barnen vill spara ihop till en sån där!!!

2007-06-18 @ 08:44:50
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Borthy till Lisa

Hej! Vilka otroligt fina bilder du tagit i din blogg! Verklgen vackra! Är din kross möjligen till salu? ;-)
Hoppas att du får en fin dag. Nu dax för mig att sova efter nattjobb! Hörs./ Borthy

2007-06-18 @ 08:54:10
Postat av: lisa

nja det är pappa som ägen minimotorcykeln så sälja den kan jag nog inte göra....

2007-06-18 @ 08:59:50
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Karin

hehe alltså en sån där bild tar max 4 min för mig.. jobbar snabbt med datorprogrammen jag:)

2007-06-18 @ 10:21:57
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: ejmis

Vilkan fina bilder och vilken härlig helg ni verkar haft. Skönt att det gick bra med katterna också!
Sen måste jag bara säga VILKEN TÅRTA!!!! Den ser helt fantastisk ut! Har du receptet någonstans i din blogg redan eller har du lust att lägga ut det ?

2007-06-18 @ 10:54:28
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: EsKa

Verkar som du haft tur med vädret i helgen i alla fall. :-)

2007-06-18 @ 11:29:30
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: A

Ser ut som en toppenhelg.....Ha en bra dag:)

2007-06-18 @ 11:31:57
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Annelie

Underbara bilder från en underbar helg. I det vattnet skulle jag också kunna tänka mig att bada. Ha en toppendag!

2007-06-18 @ 12:06:04
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Gullefjun

Hihi, du e rolig du...
..jag skrattade gott när du skrev på min blogg att det var dax för Loke att komma upp ur badet å torka sig *hihi*
Härliga sommarbilder, så skönt ni måste haft det :)
Jo det där med Photoshop... det finns sidor på nätet där du kan "tanka hem" det, tex. piratbay,
sök efter elements så hittar du flera träffar på photoshop elements. Ärligt talat så vet jag inte hur tillåtet det är, men sidan fanns där å orginalet på photoshop kostar över 7000:- photoshop elements är inte lika dyrt, runt tusingen och det är mycket lättare.
Ha en bra em.
Kramis

2007-06-18 @ 13:00:02
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Jada

Vilken härlig helg ni ser ut att ha haft! Din tårta börjar bli så berömd att du snart får bjuda på den på jobbet...

2007-06-18 @ 16:31:14
Postat av: Junitjej

Trevliga bilder!!
Nu har jag semester!!

2007-06-18 @ 18:58:58
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Vilken bild på Kära Far! Underbar! Har skickat upp den till hans jobb så han får visa tjejerna där hur en bystdrottning ser ut. Jag gillar färger men någon måtta får det ändå vara.Bilden på mej i svart-vit är bäst! Snart får vi kalla mej för "Röman 2" och Baronen för "Röman 1"

2007-06-18 @ 19:14:01
Postat av: anna

trevliga o fina bilder =)

2007-06-18 @ 19:35:06
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0