Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Den blomstertid nu kommer.....


I dag blir det lite bildblogg. Klicka på bilderna om ni vill se dem större.
En helt perfekt dag hittills! Vi vaknar alla i god tid för att inget skulle bli stressigt, solen skiner och det är skolavslutning!
Först såg det verkligen mörkt ut (för ett par dagar sedan) att maken skulle kunna vara med då han skulle vara tvungen jobba utomlands som han ofta gör, inte så många land ifrån men ändå. Efter starka påtryckningar från sig själv och oss, speciellt stora grabben som varit förtvivlad och förbannad kunde han slippa uppdraget och denna förmiddag  vara med oss.
A ( äldste sonen) var som 2:a ut att, efter en arbetskamrats son på trumpetfamfar, spela " Du gamla du fria" på klarinetten. Det gick strålande och som alltid är han helt utan synbara nerver. Sedan sjunger och dansar alla sommarklädda högtidliga barn med kransar i håret för oss.

Fröknarna iklädda folkdräkter läser verser för varje elev och sexåringarna överräcker en avskedsros till varje elev i 3:an som slutar.... Ja, ni fattar, inte många föräldraögon är torra! Jag kan bara säga det igen, vilken fantastisk liten skola vi har!

Efteråt hade vi medhavd kaffekorg i gröngräset allihop och min gitarr kom fram för lite underhållning i JanBanans regi, hade med den då den tjänat som stand in för musikfrökens gitarr som försvann strax innan  avslutningsframträdandet. T.o.m så har lilla snigel spelats på den idag av en elev med mycket stor precition.

När alla avsked var tagna åkte vi hem för lite lunch men sedan bar det direkt av till tandläkaren där stora grabben skulle dra ut en tand inför tandställningen. Det sade bara plopp och så var det klart!

Helt otippat under skolavslutningen fick jag från ganska säkra källor höra att det var pris-krig på gång på bensinen.... jag vet inte vad jag ska tro men man får ju vara observant! Själv tankade jag häromdagen för 11,69 kr /l. Har bara kört drygt 8 mil sedan dess.

En annan grej. Jag är inte speciellt förtjust i hundar, är lite harig där men bara lite...på vägen hem från tandis såg vi en hund som knallade runt ensam på gatan. Jag stannade bilen direkt och tänkte: måste hjälpa hunden att hitta hem! ( Det var ingen stor gata, bara vårt villakvarter men jag kände inte igen hunden) 
Barnen blev helt galna, stanna inte, stanna inte, ser du inte att det är en jätteläskig sådan där platt-fejs (face)! ??? Vad då? Sällskapshund som sällskapshund? Ja jag vet inte men barnen sade det var en kamphund så vid närmare eftertanke körde jag därifrån.. Rätt eller fel?
Nu tänkte jag vila en stund. I kväll blev det bestämt spontant att vi 20 stycken skulle träffas på vår lokala krog Vedugnen ( några familjer ur klassen) för att äta och ha det trevligt och i enkelhet fira sommarlovet! Bra dag för mig. Hoppas ni också har det!
                                   Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Monika

Så många härliga bilder! Du verkar ha haft en bra dag.
Man vet ju aldrig med hundar, men den var säkert snäll. De läskiga kamphundarna brukar vara i sällskap med någon hjärnbefriad ägare som hetsar dem. Annars kan dessa hundar vara precis lika snälla som andra vovvar om de har rätt fostran.
Personligen tycker jag egentligen bara om schäfrar.

2007-06-13 @ 16:26:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: majjanw

Mosters lilla söta pånkar då....Så fina de är.
Vilken underbar dag ni haft, och vilken kul avslutning.
Ni vet att jag kan barnvakta då jag är ledig under sommaren, ring bara.
Schäfrer har jag alltid gillat, men har på senare år sneglat på de bedårande fina labradorerna, platt-fejs-hunden får tyvärr leva med sitt rykte pga dåliga hundägare.
Må gott och tack för uppmuntrande inlägg på min blogg, och jag ska snart skriva ett inlägg om mitt hjärta som slår volter av glädje....
Kram!

2007-06-13 @ 16:51:07
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: ejmis

Vilken härlig dag ni verkar ha haft och vilka fina bilder! Hoppas ni får en bra kväll också!

2007-06-13 @ 18:49:51
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Pensionären.

VILKA UNDERBARA BILDER!! och jag fick t.o.m.kära far till datorn för att titta.Har sparat många av dessa bilder här hos mej.

2007-06-13 @ 19:22:17
Postat av: Gullefjun

Härliga sommarbilder å så stiliga gossar,
förstår att mamma är stolt :D
Hoppas vi får lika fint väder på vår avslutning imorgon.
Tycker nog att du gjorde rätt med vovven, man vet ju faktiskt inte om hunden är agresiv.
Jag älskar hundar men har respekt för dom.
Har själv ägt en av rasen "kamp hund",
det var världens goaste hund.
Allt beror ju på hur man "fostrar" hunden och det gäller ju faktiskt alla raser.
Nu har vi en jakthund som ibland e med husse uyte på jakt.
De bilder som jag lägger på min blogg har jag "pillat till" i Photoshop.
Har du Photoshop? Isåfall hjälper jag gärna till :)
Ha en finfin kväll.
Kram

2007-06-13 @ 20:28:32
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilka fina bilder!! Fint att lärarna hade på sig folkdräkt!
Vad tycks om bilderna här:
http://junitjej.blogg.se/1181755499_bilder_frn_igr.html
?

2007-06-13 @ 21:13:13
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: EsKa

Nej..SSK är bara Södertälje Sport Klubb för mig..

2007-06-13 @ 22:54:43
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Borthy, syftar du på att jag har trollat med mina kollegors ansikten? Det gjorde jag, eftersom jag inte har frågat dem om de ville vara med på min blogg. Jag har en kompis, som har sagt ifrån att hon inte vill vara med på bild på bloggen. Det respekterar jag.
Fy, vad bensinen är dyr!! Jag kör 5 mil per dag (till och från jobbet) och det blir ju ganska dyrt i längden. Tur att min sambo inte har några resor till jobbet. Han kan gå och cykla till sitt.

2007-06-14 @ 06:33:47
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: cyberspunken

Åhh va fint med skolavslutning... mina kids e så stora den ena har slutat Gymnansiet för ett år sen och dottern nyss fyllt 15 så inte vill hon ha mamma med på avslutningen ... =) ha en skön dag, det verkar en aning svalare nu...

2007-06-14 @ 08:16:22
URL: http://cyberspunken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0