Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hem till byn.....

Japp! Då sitter man "hemma" i "byn" på radhusets soliga altan, i hjärtat av Sörmland, mitt i sommaren!
Hör babyskrik från en nyinflyttad granne. Inte många kan anses nyinflyttade här. De flesta som bor här är de jag växt upp med (föräldrarna till mina barndomskompisar), vi som alla flyttade hit när huset byggdes i början av 70-talet.  
I förmiddags satte oss jag och barnen i en varm bil och körde vår första etapp ca 1 mil söderöver från oss räknat. Hamnade hos Majjanw, min syrra där vi fick hennes nybakade bullar (inte jag då men jag kände den förföriska doften....).
Sedan bar det av på sko-jakt till barnen.
Av någon anledning hamnade vi på ICA MAXI i en stockholmsförort. Jag brukar aldrig känna igen folk men mitt i grönsaksdisken ser jag hon som nyligen gav oss på jobbet en orderbekräftelse. ( Jag har berättat om det tidigare här i bloggen.)
Jag tänker under några tusendels sekunder om jag ska säga hej eller inte. På något sätt anser jag det alltid vara "beställarens" beslut om man ska ta kontakt med varandra utanför firman om man möts i andra sammanhang. Våra blickar möts och vi faller varandra om halsen. Så mycket känslor kommer till ytan men bara possitiva för oss båda. Jag tackar henne, hon tackar mig. Hon säger det är årsdagen i dag sedan vi sist sågs och vi kom fram till att det var ödet att vi träffades idag. Någon såg från sin himmel till att jag letade barnskor i grönsaksdisken på ICA Maxi!

Vi åkte vidare. När vi kom till Gnesta fick jag allergianfall! Ögonvitorna svullnade till dubbel storlek och jag började nysa hysteriskt. Kunde inte för mitt liv komma ihåg var apoteket låg? Hur som helst det ordnade sig. Nu har morsan och jag börjat göra en blogg till henne, vi har varit och badat och nu skall vi äta pappas goda mat! Kvällen lär bli vid stora grillen med alla grannarna, såg fler av "barnen" var hemma så det lär bli en trevlig kväll med gittarrer och sång, ljug och skratt! Bilder får jag lägga hit senare, när jag kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Gullefjun

Springer bara förbi som hastigast å säger go´natt,
:)

2007-06-15 @ 20:17:55
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: majjanw

Det var riktigt roligt att ni kom förbi på fm, men det är riktigt synd att du inte kan smaka mina bullar, fast jag stöttar dej i det du gör!
Ses i morron lördag.

2007-06-15 @ 20:31:08
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: pinnis

Låter härligt! Men hur kommer det sig att du avstod bullarna??? Är det bikinisäsongen som hägrar? Trots att jag har den säsongen i tanken - har jag svårt att låta bli! : ( Hoppas (grill-)kvällen blev riktigt mysig!

2007-06-15 @ 22:46:46
Postat av: Jada

Ha en riktigt härlig i "hembyn"! Vi ses väl nästa vecka?

2007-06-15 @ 23:02:57
Postat av: lisa

hamnade här... trevlig blogg!
ha en trevlig helg!
Lisa

2007-06-15 @ 23:41:38
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: cyberspunken

Åhh finns det ett apotek i Gnesta? för många herrans år sen när jag hade det som hemtrakter så fanns det inget bolag där, man fick typ beställa öl och vin i Pressbyrån hihi... kanske är så fortfarande =)

2007-06-16 @ 01:07:42
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: A

Hej och tack för kommentarer i min blogg. Nja, lite rädd blir jag när du skriver om hjärtat eftersom min tidigare panikångest yttrade sig i inbillade hjärtinfarkter:) Men jag kan hantera det numera...Jag tror inte att det är fel på hjärtat men man vet ju aldrig....Jag stressar tyvärr rent för mycket.Ska snart försöka komma iväg till läkare. På tal om katten i väskan så ser den precis ut som vår "bebiskatt". Om du vill se så titta under kategorin djur inne hos mig...Där finns hon:) Ha det nu riktigt skönt hos föräldrarna.

2007-06-16 @ 07:08:45
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Helena

Godmorgon! Ja det skall jag göra, här skiner solen nu så jag tar med den på tåget, hehe! Ha en bra dag!

2007-06-16 @ 08:21:16
Postat av: A

Hej igen:) Jag är på jobb och har jobbat natt...Fast jag sover på jobbet så det är rätt så skönt.

2007-06-16 @ 08:23:16
URL: http://amittilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0