Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hur uppfostrar man söner bäst?


Jag har ju 2 helt fantastiskt trevliga lugna duktiga ansvarsfulla söner så jag tänker inte så mycket på det... men i bland slår mig tanken? Hjälp! Tänk om jag transformerar dem till bortskämda män som inte vet hur man sköter sitt eget liv? När jag tänker efter gör jag nog väldigt mycket åt dem av bara farten...
Tro inget annt än att de är väldigt ansvarsfulla gossar, de går själva hem från skolan. håller reda på tider och har aldrig missbrukat ett förtroende.
Men... som Tony  I säger i Let´s dance: Jag plockar efter dem, lagar maten, städar, sköter tvätten åt dem helt utan att tänka som oftast... det har blivit så eftersom maken renoverat så mycket på huset så har det andra blivit min grej...
I dag när jag snodde runt med dammsugaren och skurhinken blev det plötsligt dax för middag.
Jag tänkte först att det var lämpligt att göra Korvstroganoff med ris .... men så flög djävulen i mig. Jag sade till äldsta sonen som om det vore den naturligaste saken i världen:
-Du, A! Skulle inte du kunna laga maten så jag får fortsätta städa här?
-A Svarar: Jo, gärna! Vad roligt! Då lär jag mig och kan bli mästerkock till när jag blir stor!
-Jag sade då: Vad sägs om att du gör Makarioner och steker Falukorv till er?
 -Han svarar : Ja, det blir jätte bra.
Det börjar skramla i köket men inte farligt... han vill vara ifred i köket men frågar vid ett tillfälle bara vilket margarin han ska steka i.
Sedan 20 minuter senare är han klar och det har gått helt perfekt! Han har till och med diskat ur stekpannan! Vilken hjälte!
Det här gick ju kanon. Hur går jag nu vidare?
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: My

Duktig kille! Är kanske lite som dig, servar mina för mycket, fast de egentligen är stora nog att kunna. När ska man börja ställa krav, och på vad? Svårt det där...
Trevlig blogg förresten! Vägen hit gick nog via Vaniljis och sedan Ejmis...tror jag :)

2007-06-19 @ 19:23:49
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: majjanw

Jo, de får det ansvarsfulla uppdraget att flyttstäda när jag flyttar framöver :)

2007-06-19 @ 19:29:36
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Gullefjun

Verkar inte som om du har mycket att oroa dej för.
Sicken redig kille :D
Har inga tips på hur du ska gå vidare, min e ju bara 18mån....
Nu ska en trött å snuvig Carin gå å lägga sej.
Natti natti.

2007-06-19 @ 19:46:11
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Detta med att överlämna matlagningen till en annan i familjen låter helt underbart.Själv blev det "Kära far" som helt tog över matlagningen här hemma för en himla massa år sedan.Detta är det bästa som hänt mej eftersom JAG tycker illa om att laga mat. Vissa rätter passar mej dock att göra, inte honom, så nu gör vi bara det som vi är bäst på och det fungera såååå bra sååååå.Heja A!!!!! Hjälp mamma så mycket Du kan i matlagningen. Du kanske blir en mästerkock.

2007-06-19 @ 21:34:49
Postat av: Natta

haha jodå. det är bara kul men hinner inte ikväll heller.

2007-06-19 @ 23:47:51
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Natta

det blev lite shopping ja :D hehe. det kommer upp imorgon :) god natt :)

2007-06-20 @ 00:44:47
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: ejmis

Gå på din magkänsla..jag tror du vet mest och bäst vad dina killar behöver.

2007-06-20 @ 01:03:33
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0