Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nya tag ... mindre handtag!


Förra hösten var jag grym i min mathållning, planerade, åt nyttigt, blev pigg och stark! Sen flyttade sig fokus och jag började släppa greppet om nyttig mat. Mycket handlar det om planering, att man tar sig tid att storhandla nyttigt, genomtänkt och planerat och tänka dagen innan hur maten ska se ut nästa dag och ha med sig matlådor annars blir det lätt så  för mig att jag glömmer att äta och plötsligt är jag vrålhungrig och det är lång kö till matsalen (eller äckligt) så då slinker en tunnbrödrulle ned i stället och det är sällan gott eller man åt upp den i andra tankar och minns inte ens hur den smakade.
I går kväll bestämde jag mig för att det är psykologiskt helt rätt att påbörja en GI-attack nu, en Kick off till bättre levene innan semestern när man nu är som mest PMS-svullen för då får man verkligen snabbt resultat!
Hänger ni med i tänket?
När man ser snabbt resultat på vågen och på volangerna när det känns som jobbigast att detoxa från snabba kolhydrater orkar man fullfölja bättre!
Min nästa tanke var att inte berätta för mig själv att jag skulle börja med GI nu utan bara starta, då behöver det ju inte heller kännas så jobbigt  :-)
När jag vaknade strax efter 5 i morse, måndag morgon dag 1 kändes det dock inte helt rätt att tillreda sig veckans första omelett, var inte så hungrig utan gjorde en slapp-start med 2 kokta ägg och en kopp te.... inte helt näringsriktig och rätt frukost kanske.... men jag var med i gemet ändå.

Till mellanmål åt jag 1,5 dl av den lågkolhydratiga "mini yoggi" och till lunch en stor grek-sallad med en biff. Visst är jag på gång även om jag inte varit så ruggit strukturerad. Till kvällen nu blir det lax och grönsaker i ugn och någon sallad.
Adjö på ett tag till kakor och sötsaker! Det svåra är att man ibland glömmer bort sig och bara räcker ut handet och vill ta en kaka...

Jag lovar er att inte tjata på så mycket i bloggen om det här men kanske jag vill redovisa lite resultat på styrka humör och vikt i bland... om jag fixar det här! Hoppas.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Du verkar inspirerad så det går säkert bra!

2007-06-11 @ 20:49:21
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: majjanw

Nu jäklar!!!!Du fixar det!!!!
Jag kommer med måttbandet om en månad!!!

2007-06-11 @ 21:13:15
Postat av: Borthy till Majjanw!

Hallå, om en månad? Hur ska du veta det blivit resultat? Du får ju ta ett utgångsvärde nu först tack!

2007-06-11 @ 21:17:32
Postat av: cyberspunken

Heheh go, go, go detta kommer gå som en dans! måste ju säga att dina ballerinakakor ser mumsigare ut än dom smälta jag presenterade i min blogg hehe .. hmm men aja baja... inte röra =)

2007-06-11 @ 21:23:25
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: Karin Krut

Själv så gillar jag den nakna kocken "Jamie Oliver" det ser så enkelt ut och jag tänker alltid att det där måste jag också göra. Sahas kök är också bra, man får inspiration en stund. Fast jag måste också erkänna att jag är en periodare när det gäller matlagning. Ibland är man "planeraren" som skriver upp i familje-almenackan en hel vecka i förväg vad som ska lagas och stå på middags-bordet prick kl.17:30. Matlådor blir det också. Sedan blir man helt plötsligt förvandlad till en "La Familia Italiano", middag ca.20:00-21:00, Pasta el Forno, Canneloni o.s.v (magen brukar bli rund då). Nu är jag i det stadiet att jag tar det som det kommer, det ordnar sig alltid, man hittar alltid något i frysen, matlåda? har aldrig hört talas om (förträngninsmekanismen). Men omväxling är väl aldrig fel, eller..........

2007-06-11 @ 21:45:02
Postat av: Pensionären.

Blir väldigt stressad när jag läser om din vardag och ditt liv. Kan bara säga en sak: Jag är GLAAAD att jag är pensionär, har mitt växthus att pyssla i,broderar tavlor, lyssnar på hörböcker och har en man som lagar världens godaste mat och skiter i det här med GI. Katten har visserligen en varböld som han sköter om och det verkar gå åt rätt håll med den. Så försöker jag bara att INTE oroa mej över mina / våra döttrar så har jag det underbart.

2007-06-11 @ 22:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0