Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Solsken och kalasförberedelser...

image302
I dag har solen äntligen kommit till oss i Stockholm också ( jag hoppas ändå att den finns kvar i även Göteborgsregionen hos Junitjejen där jag snodde denna glada varma skönhet, kunde inte låta bli!....sorry....)
Jag var aldrig orolig.. den skiner alltid när vi ska grilla med släkten på makens födelsedag! I kväll har vi dessutom dubbel tur, likasom förra året då Sverige spelade landskamp i fotboll också! Efter middagen på altanen förvandlas vårt TV-rum till en hemma-arena! Förra året tippade vi utgång i matchen allihop så det får vi väl göra idag också!
Jag för min del tycker inte Zlatan ska sitta på bänken men han borde börja bete sig lite bättre, inte diva sig så dant!
Nu blir det helgfrukost med bacon och ägg!

Rättelse: Maken sade just att Zlatan ev måste sitta på bänken för att han är skadad, inget annat alltså, förlåt Zlatan! Så går det när man bara som hastigast läser löpet på kvällstidingingarna....


Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag säger Zlatan
Svensken som vår superman, Zlatan, jag säger Zlatan
I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic

Ja vägen du startade ditt liv på var inte lätt.
I Rosengård lever man inte så fett.
Tänk att det fanns människor som sa att Zlatan var trams.
Dom hade fel, vi hade rätt. Du är den bästa vi nånsin sett.

Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag säger Zlatan
Svensken som vår superman, Zlatan, jag säger Zlatan
I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic

Du leker med bollen, du har värsta kollen likt ingen ann.
Klacka i mål, släng dig i väggen Zidane.
Ge aldrig upp, flaggan i topp för vårt fosterland.
Visst e jag ung, men du e min kung.
Kom hela Sverige var med och sjung.

Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag säger Zlatan
Svensken som vår superman, Zlatan, jag säger Zlatan
I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic
Who?s da man, Zlatan, Zlatan
Who?s da man, Zlatan, Zlatan
Who?s da man, Zlatan, Zlatan
Who?s da man, Zlatan!

Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag säger Zlatan
Svensken som vår superman, Zlatan, jag säger Zlatan
I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic

Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag säger Zlatan
Svensken som vår superman, Zlatan, jag säger Zlatan
I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Helt ok att du tog med dig solen till Stockholm, men jag hade önskat att vi hade soligt också.
Borthy, du har hela helgen på dig att komma med ett smaskigt recept.

2007-06-02 @ 09:18:29
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag kommer och beslagtar balkongen snart, ska bara tvätta lite. Ses!

2007-06-02 @ 09:32:05
Postat av: Borthy till Junitjej

Jag är en ärlig tjuv i varje fall, lämnar tydliga spår. OK? Säg till annars.
Ska tänka ut recept men är just nu lite stressad inför att få allt klart till släktkalaset, du vet hur det är!

2007-06-02 @ 10:38:37
Postat av: Borthy till Majanw

Inta altanen när du vill! Hjälp mig gärna lite också...känner jag behöver lite hjälp!

2007-06-02 @ 10:40:30
Postat av: Lotta

Jag kikar in lite...trevlig helg

2007-06-02 @ 10:58:21
URL: http://tenderee.blogg.se
Postat av: Gullefjun

Ha en härlig dag i solen å ett trevligt kalas :)

2007-06-02 @ 11:42:20
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Far här i huset säger att fotbollen bara sänds i TV 9?? Har ni den kanalen? Vi ska försöka komma ihåg och ringa och gratta "maken" i morgon. Han som kan alla födelsedagar säger att det är i morgon "maken" fyller och jag litar på honom.

2007-06-02 @ 11:45:09
Postat av: majjanw

Har ni tv9? Pensioneren säger att matchen sänds där...

2007-06-02 @ 12:24:10
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy

Här följer en serie med de absolut fulaste orden jag kan!!!...............NEJ! Vi har inte kanal 9!
Om gästerna utom du Majjanw går innan matchen är slut våldgästar vi grannen!....FAAN! Jävla idioter, tvbolagen alltså! Jag betalar massor av licenser men när jag en gång på ett halvår vill se en tv-sändning så går inte det!

2007-06-02 @ 13:11:57
Postat av: majjanw

Jag är i himlen ( hårdrockshimlen)...Läs min blogg så förstår du varför.

2007-06-02 @ 14:12:06
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0