Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Traditionellt firande. Dräng-mätt och grodor!

227650-475

Jag har haft en riktigt fin helg och har till och med fått barfotamänniskan och semestern i kroppen fast det inte är dax ännu!
Tror jag får berätta om min midsommar i små portioner för jag vet varken var jag ska börja eller sluta eller hinna just nu!
I fredags morse packade vi ihop oss i bilen med regnet smattrande mot rutorna!
Yes! Svensk midsommar när den är som bäst! Trafiken rann på riktigt fint och vips var vi nere i skogarna på gränsen mellan Småland och Östergötland, inte långt från Vimmerby.
 227650-470227650-468

Vi var bjudna på firande till våra vänners sommarhus som låg i den vackraste av idyller!
Rött hus med glasveranda och även en jätte-veranda med tak på baksidan av huset.
Stora gräsmattor med fruktträd och en liten stig ned till sjön. Runt om de mest sagolika skogar. När vi kom hade regnet slutat och vi passade på att slå upp 12-manna militärtältet.
227650-473 227650-471
Jag verkligen avskyr grodor men grodor avskyr tyvärr inte mig så jag har tyvärr behövt ha betendeterapi, eller vad heter det när man närmar sig en sak för att bli av med sin fobi? Min fobi har tyvärr inte gått över alls trots att jag sov med flera av de små jävlarna i tältet båda nätterna. Krävs att man har lite vin i kroppen för att kunna sova i ett tält utan golv med grodor i!
Tältet var i övrigt utrustat med kamin som det eldades frekvent i dygnet runt så ingen behövde frysa, det var som att ligga nära bastuagregatet i badhusets bastu!
Efter att tältet satts upp blev det sill lunch med nubbe och sedan bar det av till den lokala midsommarstången!
227650-469227650-472
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jättefina bilder..vad ni verkar ha haft det bra i midsommar!!!

2007-06-24 @ 21:51:21
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: majjanw

Vad bra att du har lite matbilder, mina blev inge bra.
Tack för en trevlig helg!

2007-06-24 @ 22:03:13
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0