Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Att se varandra kostar så lite!

image231
Ja och Jada träffades som hastigast i morse och vi tänkte högt att vi blir glada av att träffas och vi bestämde att dagen skulle bli en bra dag! Sådana saker känner man ju ofta när man träffar sina vänner och bekanta men hur ofta säger man det? Det lyfter humöret  när man säger detta till varandra och verkligen ser och bekräftar varandra i vardagen, inte tar varandra för givna!
Man kan ju inte direkt säga att en sådan handling tar mer tid och är jobbig? Det ger så mycket mer mer än det tar men det krävs lite mer mod och medvetenhet än ett vanligt hej!
Från idag till i går har jag gått ned 1,5 kg vatten utan vätskedrivande! Jag är fortfarande svullen men inte lika andfådd längre och det spänner inte i hela kroppen. Fattar inte hur det kan bli så där men det känns som det har med allergin att göra inte hormoner... Har njutit av ett rött äpple i dag också, tvingade mannen som säljer Sushi att ge mig ett av deras fastän det var bananer som var dagens frukt till lunch-sushin idag.
 I morse var bensinpriset 12,29 kr/liter, tror bensinprissättaren börjar känna av att jag har mindre än halv tank kvar och att det är dax om någon vecka och nu börjar sin resa mot nya toppnivåer på bensinpriset!
Nyss har jag varit på Yogan, så skönt, ansträngde mig att vara i nuet och släppa alla tankar! På de sista minutrarnas avslappning somnade jag, kan inte förstå hur det kan gå så fort när det är så omöjligt på kvällen ibland? På Yogan är det ju inte ens meningen utan man skall vara bara medveten om här och nu!
I kväll kanske jag drar iväg och storhandlar ev och om jag hinner plantera om plantor jag fått av B2 och några röda Blomstertobak som nu börjar vilja flytta till större!
Nu är det steka pankisar i stora lass som gäller! Kan varmt rekomendera att ta vaniljsocker i pannkakssmeten, blir så ruggit gott!

Kommentarer
Postat av: JanBanan

Något som är kanon gott och lite annorlunda till pankisarna är en aningen citron eller lemon saft tilsammans men lite strösocker.En amerikansk
variant. Hälsn J.B

2007-05-23 @ 18:38:20
Postat av: Jada

Tack för tipset!
Visst är det härligt att börja dagen med ett positivt tänkande o sen försöka sprida det vidare. Det gör vi varje dag Borthy!
Tack för hjälpen med pimpningen....

2007-05-23 @ 19:47:12
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Borthy till JanBanan!

Hallå! Kul att du är här! Blir glad! Skall verkligen prova ditt tips, det låter som lite mer vuxensmak! Mums.
Ps. Börjar inte du bli mogen att börja blogga snart? Jag hjälper dig gärna börja! Kram

2007-05-23 @ 20:08:10
Postat av: Borthy till Jada!

Jo, egentligen är du och jag riktigt bra på att se varandra och vara possitiva till vardags ( och naturligtvis till fest!)men man tänker inte alltid på det, vi måste medvetandegöra det, då smittar det bättre och man själv lever mer possitivt i nuet!
...din blogg måste pimpas mer! Välj och tänk!

2007-05-23 @ 20:12:14
Postat av: Pensionären.

Du skriver så kloka ord min sköna! Stolt att vara din mor!

2007-05-23 @ 20:46:30
Postat av: Borthy till Pensionären

Sådan mor sådan dotter....

2007-05-24 @ 13:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0