Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Självkänsla och linser.


Jo, det här med självkänsla... om man har brist... bör man förstärka saker man är bra på och tycker om hos sig själv. Jag vet inte om jag har så stor brist men det skadar ju inte att boosta sig själv lite dagligen eftersom det är en färskvara!
 Jag är jäkligt bra på att sätta in linsen i vänster öga!  ( Ska man hoppa över att kommentera hur det går i höger öga då om man bara ska skriva vad som går bra?)

Jag tror att man ska lägga till ett Tack också: Hmm... Tack för att det är mellan Hägg och Syren nu och mina ögon är svullna och röda så att jag inte kan hålla på att peta med linser just nu!

Mia Törnbloms böcker är storsäljare. Själv har jag bara läst 1:an som jag "lånat" av syrran i sommras och läst en hel del i faktiskt även om man inte sträckläser den här sortens böcker. Bör varje männinska även ha läst 2:an? Vad tycker ni? 

Kommentarer
Postat av: Majjanw

Jag har läst 2:an och är nu fullkomligt bäst :) PÅ ALLT!!!! Nä då, det är som du säger, det är en färskvara.
Den 2:a boken är lite mer inriktad för dem i chefposition odyl, ( jag är ju inte riktigt där än..). Men läs den! Sen är vi världens bästa systrar!

2007-05-09 @ 07:03:41
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Jada

Jag har varken läst 1:an eller 2:an är jag en dålig männisak då?
Jag har bra självkänsla!!!!

2007-05-09 @ 08:54:42
Postat av: Monika

Jag har inte heller läst någon av dessa två böcker. Men Jada, du och jag är ju så bäst ändå så vi behöver inte sånt överreklamerat trams. Vi har medfödd talang för gott självförtroende. :)

2007-05-09 @ 11:03:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: majjanw

Böckerna handlar till stor del av att allt sitter i ens egna tankar. Både på hur man ser på sig själv och andra. Ibland kanske man behöver lite tips och råd för att se på ett nytt sätt, både på sig själv, andra och situstioner. Det kan vara lätt i olika tillfällen i livet och endast tänka på " sitt sätt" och inte kunna ändra på det, fast man vill.
Alla Själv-hjälps-böcker ska man ta med en nypa salt. Men det kan räcka med en mening i en artikel eller bok som får mej att se i annat ljus. Och de tillfällerna vill jag inte missa. Må gott.

2007-05-09 @ 11:55:53
URL: http://majjanw
Postat av: Borthy till Majjanw

Det glädermig att du inte kommenterat du saknat din bok... men du ska få igen den..med tiden.
Jag tycker du har rätt i allt du skriver.

2007-05-09 @ 12:51:28
Postat av: majjanw

Man måste ändå glädjas till att människan söker SIN kunskap för att kunna vara en bättre ( var och en definierar ordet bättre) människa, när man ser så mycket ondska, falskehet i vår värld.
Jag tycker också om er alla här även om vi inte setts IRL, fast Jada, vi har varit på samma resa, tro det elller ej... Kram!

2007-05-09 @ 17:50:12
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy

Varför är det då snälla fina människor som borde älska sig själva som hittar mest fel hos sig själva och klankar ned på sig själva och inte känner de räcker till?

2007-05-09 @ 18:03:03
Postat av: majjanw

Därför att vi ÄR uppväxta i en jantekultur, mer eller mindre, och att det i samhället( ändå) värderas högt om man kan stå rakt upp för sig själv, skrika högt sina åsikter etc. När man innerst inne, ibland, slåss för att man kanske, lite, eventuellt, tvekar om vad man egentligen tycker och tänker om allt..Är jag helt ute och cyklar??

2007-05-09 @ 18:56:29
Postat av: Borhty till Jada, Monika, Majjanw mf

Ni är bäst allihop med eller utan att ha läst böckerna! Jag tror inte direkt vi är utan vare sig självförtroende eller självkänsla någon av oss men jag tror många i dag brottas med detta problem. Om jag fattat det hela rätt så menar Törnblom att självkänsla och självförtroende är 2 skilda saker. Självförtroende är tilltro till den egna förmågan att utföra saker och uppsatta mål. Självkänslan är att uppskatta och vara mån om sitt eget värde som person, att respektera sig själv som man är, lyssna till sig själv och ta hänsyn och värdera sig själv högt, behandla sig själv som väldigt värdefull och med respekt. Det man eventuellt kanske inte uppskattar när man ser sig själv i inre spegeln är de bitarna man kan arbeta med i sin personliga utveckling (om man känner att man vill och orkar det...) Ja, det var min tolkning...
Jag tar gärna emot andras tolkningar och funderingar om detta.

2007-maj-09 @ 17:05

2007-05-09 @ 19:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0