Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Back to life, back to reality!


Japp, då var man tillbaka igen!
Det har varit en jättetrevlig helg men som vanligt var den för kort!

När familjen från Annanstad hade åkt hem så tog jag mig an min nya lilla pärla!

Mor och far har i helgen varit och levererat Golfen till mig och hon stod där och var så söt och guldig men för att bli riktigt min och fin behövde hon en liten genomgång!

Mor hade dammsugit henne och när det ändå var gjort tyckte jag det var lika bra att ta fram det starka rengöringsmedlet och putsa henne tipp-topp på insidan!

Jag skrubbade allt, säten och dörrar och hela baletten och sedan köpte jag en sådan puts som gramhäver lystern i instrumentbrädan och en svart rattmuff!

När insidan var i nybils-skick tog jag henne till Statoil för en tvätt med vaxning i apparaten men den visade sig vara lite fel på den så jag fick sitta inne i bilen inne i apparaten i en halvtimme och den bara tvättade fram och tillbaka, fram och tillbaka!
Det är mina takter det, tack för det Statoil! Guldtvätten x massor!

Stackars mor och far fick tillbaka en smutsig Mazda av mig men jag får väl åka dit till våren och göra en tack-för-lånet-städ-attack på den också!
Mina föräldrar ärså otroligt snälla och omtänksamma mot mig!

Nu i kväll när jag var ute och kärde min lilla pärla så lyste panelen nyon-korn-blått /rött och coolt i allt det svara glänsande!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad härligt det låter! :) Jag är tok-kär i min bil också, på kvällen blir instrumentpanelen läckert röd i min lilla blå Peugeot 206. ♥
Vi har hamnat i reseträsket... just nu är Spanien på topp, Costa Brava/Tossa de mar med utflykt till Barcelona. Bilsemester som vanligt. Har du/ni varit där? Det känns långt med Spanien, men det blir faktiskt inte längre än Dubrovnik.
Kram!

2007-11-04 @ 22:24:04
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Socrate

Gott med en fungerande andrabil. Sen vår äldste tog körkort för ett par veckor sen är vår andrabil oxå guld värd. Han och mor gillar inte den "stooora" Pontiacen med de 7 sätena så den får faderna trona själv i numera. Lite opraktiskt men tills vidare innan vi "bytt ner oss till en mindre" får det vara så. När hela "familjen Socrate" ska ut är vi 6 eller ibland 7 personer så då är den go att ha.

2007-11-05 @ 00:18:33
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Pensionären .

FRÄS! Efter åter igen snytit mej och torkat tårarna efter dom vackra orden Du skrivit, så glömde vi tala om en sak som vi upptäckte ganska snart då vi körde med "pärlan" och det är att den är väldigt låg inunder. Ser Du en groda på vägen så sakta in, annars hör Du att den dunkar emot den. Nä, riktigt så illa är det inte men den är väldigt låg inunder.

2007-11-05 @ 08:44:09
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: Anja

Jag älskar min lilla Mitsubishi! Härlig, när man har en egen bil, eller hur? Men synd, att man far köra här i Sverige bara 110 km/h...

2007-11-05 @ 10:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0