Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lite trött efter jobbhelg.

Tip Top
Japp, då var man färdig-jobbad för i helgen!
I dag var det ett förmiddagspass med trevligt  innehåll.
I dag är det första dagen på länge som jag känner mig helt normal, alltså inte euforisk och inte något annat än helt okay normal till sinnet, lite små trött!

Skönt! jag firade det med att njuta av känslan och på lunchen ta en sväng till kiosken och köpa min favoritglass Tip Top. På vägen tillbaka gick jag väldigt långsamt och pratade kvalitetsprat i telefonen!

Jag hoppas att jag ska ta det väldigt väldigt lugnt i eftermiddag och i kväll, att jag inte drar igång några projekt....
(Om jag ska göra något efter en liten sömn i soffan så får det väl bli lite tvättbestyr men inget mer!)

En sak som jag tänkt att jag ska komma ihåg från ihelgen var vad min stora pojke A sade igår på frukosten:

-Mamma, det är så konstigt, det känns som jag har fått en låt på hjärnan, du vet  "Mare mare, vad gör man med en söndagmorgon?" Den liksom sjunger sig självt innuti mitt huvud!

Och just precis så är det för mig också! Alltid! Jag smittas av någon låt och sedan mal den på, ibland är jag med och nynnar den men allt som oftast kör den sig själv där inne.
Nu har alltså min son också ärvt denna interna radio!

Kommentarer
Postat av: maria

Isåfall är " den lilla radion " ett släktarv!...

2007-11-25 @ 15:39:07
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Camilla

Hi hi... jag har också en CD i huvudet. Har frågat maken om han har det, men han verkar sakna en sån. I min mal alltid låtar, t o m om jag vaknar på nätterna. Vi kanske är lite extra lyxutrustade? =) Men ibland kan det vara riktigt jobbigt... att aldrig få tyst i huvudet.
Tip Top är min favvo-glass också, tänk den sommaren då den kom (2 år sedan?) då var jag tvungen att köpa en Tip Top varje dag nästan...
Kramelikram!

2007-11-25 @ 15:49:24
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: A

Hahaha...Jag har också alltid en låt på gång inne i hjärnan....Nu planterade du en ny:) Ofta när barnen tittat på något barnprogram så går jag och sjunger barnmelodier hela dan på jobb...Kram

2007-11-25 @ 16:52:16
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Junitjej

Tip Top är också min favoritglass!! chokladkulan i mitt är så himla god!!

2007-11-25 @ 16:52:53
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Andreas (Duc)

Tip top är min favoritglass också! Ända sen jag va lite påg :D

2007-11-25 @ 18:59:30
Postat av: Lisa

Tip Top är såklart favoriten här oxå, jag är så glad över att den kom tillbaka det hade jag gått och önskat i många år!!

2007-11-25 @ 19:04:05
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: britten

Vad märkligt ! det verkar vara tiptop älskare på din blogg så och jag..det är hopplöst när en låt fastnar på hjärnan, nu känner jag att" mare mare vad gör man med en söndagsmorgon" kommer att susa runt i mitt huvud ett tag..

Önskar dig en bra vecka..

2007-11-25 @ 19:58:24
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Andreas (duc)

Nu har jag börjat igen. :P Jag har bestämt mig för att bloggen ska bli lite elakare. Lite mer bestämt. Jag ska skriva mycket om mig själv men även ta upp ämnen som kan bli en diskution. Välkommen dit ^^

2007-11-25 @ 21:07:46
URL: http://duccan.blogg.se
Postat av: Socrate

Den där låtmaskinen i hjärnan har jag alltid haft och får nog dras med den tills jag slutar andas.
"Mare mare" tyder på GOD MUSIKSMAK hos din son. Mitt problem är dock att det lika ofta är låtar jag verkligen INTE GILLAR, som fastnar på replay i "hjärnjukeboxen". Varför kletar dåliga låtar sig fast så hiskeligt hårt? Sitter det kardborrband på dem eller är de bara så slajmiga att de klibbar sig fast för att näppeligen släppa taget? Vad vet jag?
Men härom dagen kom jag gående på jobbet och visslade på nån favvolåt. Mötte en av mina jobbarkompisar som sa: "Här visslar vi inte i dur!
Möjligen kan du vissla i moll, men INGA durtoner!"
Han sa det med glimten i ögat så jag skrattade gott
men kom att tänka på att det faktiskt finns människor - sällsynta dock - som har det förhållningssättet mot sin omvärld, t.ex. "vad har han att va glad över?" eller "varför är den människan så nöjd?" och liknande. Är det Jante tro?

Inga kopplingar till dej dock Borthy för

du är tvärtemot - typisk "Anti-Jante" .

Ha en skön måndag önskar Socrate

2007-11-26 @ 00:50:16
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

1 minut sen min kommentar måste jag bara fråga "DEN DÄR KORTSKRIVNINGSKURSEN - VAR HÅLLS DEN?" Jag tycks vara helt i avsaknad av kompetens at skriva kort. Måste lära mig det.

//Socrate

2007-11-26 @ 00:51:37
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

hihi! Jag kör också med en inre radiokanal! Ibland blir man ju lite trött på att den inte byter låt fast jag så desperat vill. T ex när man malt "ovandär där dansar helgonen.... ovan där tralalalalala"
kram på
dig

2007-11-26 @ 10:27:30
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0