Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Massage och manikyr på arbetstid?

Värmande massage - Smultron
Har nyss ätit ett stort fat med stuvade makaroner, köttbullar och ketchup.. belv så otroligt sugen på det när jag läste Andreas A5s matlådematlista igår!

Tänkte att jag skulle berätta vad min sköna yngsta son spontant berättade för mig i går!

(Sonen) - Mamma, jag har bokat tid för massage med Smultronmassageolja till i morgon hos 2:orna, de har ett mörkt och lugnt rum de håller till i!

(Jag ) -  Men vad härligt det låter! Har ni sådana förmåner på skolan, det låter helt underbart!

(Sonen)  - Ja...tjejerna kan få nagellack och sådant också, manikyr heter det förresten....och jag tänker nog passa på att få naglarna fixade också tror jag!

Tänk vilken härlig tillvaro! Sonen är 7 år om någon undrar.
Nog för att jag har en riktigt toppenarbetsplats men.... man hör ju här att den har lite brister!

Tänk att kunna beställa tid av varandra, vi jobbarkompisar på arbetstid att få gå i väg till ett mörkt och lite stilla rum för lite värmande avslappnande uppiggande massage med smultronolja!

Låter ganska coolt tycker jag! Man kanske skulle ta upp det på nästa APT? Undrar om det går hem? Troligen inte...He he....

Kommentarer
Postat av: kicki

Försök att framföra det så får du se vad du får för reaktioner, antagligen sitter väl chefen och gapar...om det är du som är chefen så överraska personalen med det...härligt för sonen att ha denna förmån, skolarbetet går alldeles säkert jätte bra efter lite massage eller manikyr...himla bra skola han går på...
kramen på dej från kicki

2007-11-27 @ 15:47:48
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj vad jag blev sugen på stuvade makaroner nu..ska framföra det till maken få se om han gillar förslaget...vilken mönsterskola din som går på ! det låter ju super....
ha en fin kväll

2007-11-27 @ 17:15:03
Postat av: Mimmi

Första gången jag ramlade in på din blogg och jag hoppas inte det var sista!!

Mycket intressant och trevlig läsning här!

2007-11-27 @ 17:20:10
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Andreas

Om man ändå hade det så... massage på arbetstid... det har ju faktiskt vi också möjlighet till "när arbetet så tillåter". Tyvärr har jag aldrig haft så lite att göra att jag har hunnit med det. Vi masserar dock inte varandra... det blir en riktig massör/massös.

Och du borthy, det blir ketchup till köttbullarna för mig också. Blev sugen på det när jag läste din blogg. Eller sugen är fel ord... snarare ett återfall. Jag är en ketchupoholic, men lever sen ett antal år ett liv fritt från mitt beroende.

2007-11-27 @ 17:44:00
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Lennart

Massage skulle jag inte tacka nej till. Det har vi på jobbet en dag i veckan, det tar inte lång stund innan alla tider är bokade!

2007-11-27 @ 18:22:26
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Maria

Tro det eller ej, men yngsta sonen gjorde manikyr ( rensade bort ludd från klorna) på katten Z när jag var hos er senast. Bara en sån sak.

2007-11-27 @ 19:28:40
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Think Twice

Skrattar lite när jag läser...att din son är bara 7 år.
Dom är så otroligt upplysta i dag....tror inte jag hade haft en susning om vad manikyr var i den åldern!
Tror att arbetsgivarna hade tjänat på det i längden, säkert bra för både själ och sammanhållning.
På mitt jobb hade vi tidigare något som kallades friskvård...då man under arbetstid kunde utöva någon form av idrott/ då kunde flera gå iväg samtidigt och ha det trevligt....men nu har dom tagit bort den timmen....
Varför blir det alltid indragningar på sådant som kan stimulera ens arbetsdag! *Synd*
Ha det gott o hoppas du snart är din tur till en god stund med massage!
/Kram

2007-11-27 @ 20:11:49
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Socrate

De där sjuåringarna. De har en så härligt positiv och problemfri syn på tillvaron. Har ju en sån jag med och han är så himla skön! Kolla Amonyms 7-årige son's gratulationskort i söndags.
Ska återkomma med ett suveränt samtalsreferat mellan frugan och 5-åriga dottern framöver på min blogg. Barnens filosofier och funderingar berikar livet ofattbart mycket.

NU SÄTTER JAG PÅ EN GRYTA MAKARONER!

//vännen Socrate

2007-11-27 @ 20:38:25
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: kicki

Det var dottern och hennes kille som var i Thailand, lilla mamma fick inte följa med..
kramen från kicki

2007-11-27 @ 21:14:08
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Jada

Det måste vi genast se till att det införs på vår arbetsplats! Smultronmassageolja...mmm det låter ljuvligt!

2007-11-27 @ 21:16:07
Postat av: britten

ser att jag glömde skriva vem jag var när jag kommenterade ditt inlägg...

britten

2007-11-27 @ 21:31:33
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: tyska Anj

Massage på jobbet? Bra tanke! Så jobbar man säkerligen gärna hela dagen... :o) By the way, pga din rekommendation har jag ätit en Tip Top... oj, vad sööööööt.. behövde nästan humulin.. Kram, Anja

2007-11-27 @ 22:49:39
Postat av: pappa B

Det är bara att gratta till en sådan företagsam liten kille. Då det gäller massage på arbetet så har nog mina modelltjejer (och kvinnan där hemma) det ganska bra förspänt hör jag. Men jag kan ju mjuka upp händer rygg och fötter på dig innan vi tar profilbilderna?
Kram din lilla banterska (makaroner o köttbullar, jo jag tackar jag *s*)

2007-11-27 @ 23:38:41
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Camilla

Oj, vad härligt det låter. Massage och manikyr. =) Hoppas han blir nöjd med båda grejorna. :)
Köttbullar och stuvade makaroner lät ju supergott, lääänge sedan jag gjorde det nu. Tack för tipset! Ibland bara glömmer man bort såna där vardagsrätter totalt.
Ha en skön dag! Kramar!

2007-11-28 @ 08:46:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: maria

Vart får man tag i smultronmassageolja??? Vill ha!!!

2007-11-28 @ 10:00:45
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Lisa

stuvade makaroner, å guuud så gott, det hade jag nästan glömt bort att man kunde göra...hmm... njaaa.jaaa..jooo jag ska nog göra det till lunch, får ju besök med 2 barn och det blir nog uppskattat!
Tack för tipset!

2007-11-28 @ 11:38:06
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Säger som jag brukar: Vad månde bliva av detta barn?
Han kommer att "slå som djävulen bland brudarna" Tro mej!
Du läser väl tidigare inlägg angående "Gula Pärlan" ?

2007-11-28 @ 13:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0