Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Sodastreamer, vilken anti-bakis-maskin!


Jättetrevlig middag i går och mycket tjejprat.
Glädjane nog också några riktigt skrattattacker så att tårarna sprutade och det är så himla avstressande och avslappnande! Snacka om endorfinkick!

Till den goda maten blev  det några glas vin men vi varvade med ordentligt med vatten från hennes Sodastreamer så i morse vaknade jag väl uppvätskad utan minsta tillstymmerlse till bakis mer än naturlig trötthet så där som man är kl 05.15!

Sodastremermaskin tillhör nu en av mina önskningar på min önskelista till tomten...eller så tror jag att jag rätt och slätt skall gå och köpa mig en, vardagslyxig bra-sak och dessutom så bra att kombinera vin med!
( Kanske jag börjar bli lite för stor för tomten och önskelister???)

I dag på jobbet har jag fått utlopp för min stora skrivarlust!
Jag har nästan nött ut datorn på jobbet för ett jobbrelaterat dokument! Ingen kommer troligen orka läsa det men jag har lagt ned hela min själ och omtanke i det! Vill att det skall bli bra!

Nu i eftermiddag ringde stora grabben mej på jobbet och sade han blivit sjuk och blivit hämtad av pappa. Turligt nog har jag ju ledigt i morgon så då kan jag och sonen ta det riktigt piano och bara hämta nya krafter!

Nu i eftermiddag har jag också varit en sväng till chefen och bett om att få planera nästa schemaperiod med kl 19.00 som brytpunkt då jag inte pallar med dessa korta och täta arbetsdagar som min nuvarande schemabrytpunkt erbjuder.
Det blir ett jädra rännande på jobbet (hur trevligt det än är), att jobba heltid men bara få jobba 7 timmar om dagen, det kan ju vem som helst räkna ut, jag orkar inte!

Nu med kl 19.00 som brytpunkt så kan man jobba längre pass men nackdelen då är att man t ex inte kan jobba förmiddagspass efter ett kvällspass.
Ja ja, jag måste prova den andra varianten och försöka få in så många nätter som möjligt.
Svårt att få allt att klaffa bra när man som vi arbetar 3-skift.

Det var verkligen bättre förr, innan denna arbetstidsreform som bara vad jag ser det gynnar arbetsgivaren och sliter ut personalen!
Det skall bli possitivt att prova den nya brytpunkten!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Soda-stream står också på min önskelista. :)
Kul att ni hade en trevlig kväll. Med varannan vatten kommer man långt! =)
Nu har det kommit datum för vårens kentkonserter. Kika på www.kent.nu. De ska faktiskt uppträda i Gävle på Läkerol arena!!! =) Däremot inte i Stockholm. Kolla om det är någon du vill haka på.
Superbra att det löser sig med bättre arbetstider för dig. :)
Nu ska jag åka hem och softa i soffan, köpa färdigk kinamat och försöka få liv i min iPod efter lite tips från kollega på jobbet.
Kram!

2007-11-29 @ 16:02:07
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Pensionären.

Allt Du gör som får dej att må bra gillar jag!
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-

Hör Du hur det ekar? FNISS!

2007-11-29 @ 16:52:40
Postat av: Mötley Crue Annika

Va roligt att se att du verkar ha de trevligt ,jag har det bra e på g tbx till att vara gladast i blogg världen önskar dej en toppen kväll kramar Annika

2007-11-29 @ 18:55:01
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: C a m i l l a

Kent är 7 mars i Läkerol Arena i Gävle. Biljettsläpp måndag 3 december. Ni får otrooooligt gärna komma hit då, självklart ska du ta med dig syrran. :) Min man är bara glad om han slipper se dem för 6:e gången. Visst är han konstig? =)
Men du, kolla under helgen och så får vi höras på söndag och göra upp om hur många biljetter jag ska köpa, vet ej om det är numrerat och så...
Kram!

2007-11-29 @ 19:59:55
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: ejmis

Vi har brytpunkten 20.00 och har möjlighet att jobba dag efter kväll. Vilka arbetspass kan ni lägga?

2007-11-29 @ 20:22:53
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Andreas

En sån där maskin kommer att stå på min lista också... eller jag har ju ingen lista... får löpa en själv istället. Ha en bra kväll och helg. Andreas

2007-11-29 @ 22:24:13
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: amonym

Ibland känns det oehört smidigt och lyxigt att jobba dagtid.... hoppas du får till ditt schema!
kram

2007-11-30 @ 08:16:20
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0